https://www.harley-davidson.com/cz/cs/offers/my19-offer.html 


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

BMW R 18 v sérii

Redakce MotoRoute, 5,4,2020

Ano, je to tak. Obrovský boxer vsazený do motocyklu klasického vzhledu už má svou sériovou podobu.

Loni všechny nadchnul nádherný koncept BMW R 18, ale po oznámení, že půjde do výroby, byli všichni zvědaví, jak bude sériová podoba vypadat. Vesměs lidé tvrdili, že to kvůli různým předpisům už nebude ono a že hotový výrobek prostě nebude tak hezký.

No, posuďte sami. Je pravda, že koncept vypadal trochu jinak, ale myslíme si, že s ohledem na všechny normy a předpisy je výsledek povedený.

 

BMW R 18 koncept:

BMW R 18 série:

BMW R 18 série

Tak co říkáte?

 

Ve znamení tradice

Nový model se snaží vzhledově co nejvíce navázat na staré stroje této značky, konkrétně třeba BMW R 5. Ale nejde jen o vzhled, celý motocykl by se měl držet klasických "hodnot" - puristická konstrukce, žádné složité technologie a motor jako základ veškeré radosti z jízdy, to vše ve spojení s "dobrými vibracemi".

Výsledkem by měla být jízda plná potěšení a emocí.

 

Nejsilnější BMW boxer všech dob

Srdcem stroje je nově vyvinutý dvouválcový boxer, na první pohled velký a s tradičním vzhledem, přesto však moderní. Je pokračovatelem a dosavadním vyvrcholením dlouhé linie svých předků. Motor s respektu hodným zdvihovým objemem 1 802 cm3 dává výkon 67 kW (91 hp) již při 4 750 rpm, zajímavější je ovšem údaj o kroutícím momentu. Už od 2 000 otáček až do 4 000 otáček je k dispozici více než 150 Nm! Nejvyšší točivý moment dosahuje 158 Nm při 3 000 ot./min.

Motor však není zcela bez elektroniky. Ve standardu má tři jízdní módy (nazvané netradičně Rain”, “Roll” a “Rock), vypínatelný protiprokluz ASC (Automatic Stability Control) a MSR (Engine Drag Torque Control - ochrana proti zablokování kola při brzdění motorem).

BMW R 18

 

Podvozek

Motorka má klasický ocelový trubkový rám a zadní kyvnou vidlici, imitující "hardtail". Kardan zůstal (naštěstí) stylově otevřený. Některé části rámu jsou lité nebo kované.

Vpředu je teleskopická vidlice s jedním centrálním tlumičem a pákovým převodem cantilever. Kola jsou drátová a brzdy kotoučové.

 

Moderní prvky

Klasiku kombinují některé moderní prvky, například LED osvětlení, bezklíčové zapalování a další.

BMW R 18

 

Již brzy v prodeji

Nový model BMW R 18 bude celosvětově uveden v exkluzivní edici pod názvem R 18 First Edition, na některých trzích bude k dispozici i základní verze.

V prodeji bude také široká škála příslušenství, doplňků a přestavbových dílů, umožňujících velkou míru customizace. K tomu je uzpůsobena celá konstrukce motocyklu.

BMW R 18


BMW R 18 01
BMW R 18 01
BMW R 18 02
BMW R 18 02
BMW R 18 03
BMW R 18 03
BMW R 18 04
BMW R 18 04
BMW R 18 05
BMW R 18 05
BMW R 18 06
BMW R 18 06
BMW R 18 07
BMW R 18 07
BMW R 18 08
BMW R 18 08
BMW R 18 09
BMW R 18 09
BMW R 18 10
BMW R 18 10
BMW R 18 11
BMW R 18 11
BMW R 18 12
BMW R 18 12
BMW R 18 13
BMW R 18 13
BMW R 18 14
BMW R 18 14
BMW R 18 15
BMW R 18 15
BMW R 18 16
BMW R 18 16
BMW R 18 17
BMW R 18 17
BMW R 18 18
BMW R 18 18