Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

BMW S 1000XR pro rok 2015

Redakce MotoRoute, 20.11.2014

Značka BMW představila další rozšíření řady čtyřválců, a sice model S 1000XR spadající do kategorie nazvané "adventure sport”. V zásadě tedy jde o stroj určený pro silniční cestování se sportovním laděním (á la Tiger 1050), ale měl by být vhodný i pro každodenní použití při dojíždění do práce apod.

Pohonnou jednotku tvoří řadový čtyřválec odvozený od roadsteru S 1000R s výkonem 118 kW (160 k) při 11000 ot./min. a s kroutícím momentem 112 Nm při 9250 ot./min. Důraz je kladen na zátah v nízkých a středních otáčkách, aniž by však chyběla i solidní výkonová špička.

Ve standardu můžete volit ze dvou jízdních režimů Rain a Road a také je zde kontrola trakce ASC (Automatic Stability Control), za příplatek pak mohou být navíc další jízdní režimy Dynamic a Dynamic Pro spolu s kontrolou trakce DTC (Dynamic Traction Control) a ABS Pro. Podvozek se dá za příplatek dovybavit elektronickým nastavováním Dynamic ESA.

Hliníkový rám s motorem jako nosným prvkem vychází z předchozích modelů. Vpředu najdete stavitelnou obrácenou vidlici, vzadu oboustrannou kyvku, taktéž stavitelnou. Geometrie podvozku byla zcela změněna pro specifické potřeby modelu XR.

Ačkoliv již standardní systém ABS zajišťuje značnou dávku bezpečnosti a jistoty jezdce, příplatkový systém ABS Pro jde ještě dále, co se týče brzdění v náklonu. Systém v takových situacích umožňuje zpomalení a zároveň zabraňuje zablokování kol i při prudkém sáhnutí na brzdy, typicky když v zatáčce uvidíte překážku, písek apod.

Co se týče vizuální stránky, S 1000XR má propojovat styl řady GS se sportovními a touringovými modely do nové, výše zmíněné kategorie “adventure sport”.

 

Základní charakteristiky modelu BMW S 1000XR:

  • Řadový kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 999 cm3, výkonu 118 kW (160 k) při 11000 ot./min. a s kroutícím momentem 112 Nm při 9250 ot./min.
  • Inovativní dynamický design
  • Vypínatelné ABS ve standardu
  • ABS Pro za příplatek (jako součást balíčku Pro s dalšími jízdními módy)
  • Kontrola trakce ASC (Automatic Stability Control) ve standardu
  • Kontrola trakce DTC (Dynamic Traction Control) s náklonovým senzorem za příplatek (jako součást balíčku Pro s dalšími jízdními módy)
  • Dva jízdní módy Rain a Road jako standard, další dva Dynamic a Dynamic Pro za příplatek v rámci balíčku Pro
  • Podvozek s dlouhými zdvihy
  • Systém elektronického nastavování podvozku Dynamic ESA za příplatek
  • Lehké řízení a zvýšená pozice jezdce
  • Multifunkční přístrojový panel
  • Široký sortiment doplňkové výbavy

BMW S 1000XR - video: 


BMW_S1000XR_001
BMW_S1000XR_001
BMW_S1000XR_002
BMW_S1000XR_002
BMW_S1000XR_003
BMW_S1000XR_003
BMW_S1000XR_004
BMW_S1000XR_004
BMW_S1000XR_005
BMW_S1000XR_005
BMW_S1000XR_006
BMW_S1000XR_006
BMW_S1000XR_007
BMW_S1000XR_007
BMW_S1000XR_008
BMW_S1000XR_008
BMW_S1000XR_009
BMW_S1000XR_009
BMW_S1000XR_010
BMW_S1000XR_010