Schuberth přilby

Czech Dakar


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Horex VR6

Michal Hamšík, 8.10.2010

Zřejmě největší "bombou" motocyklové výstavy INTERMOT 2010 bylo představení šestiválcového stroje Horex VR6. Znalcům není třeba tuto německou značku připomínat, v minulosti byla velice známá. Vznikla v roce 1923 a vyráběla motocykly do r. 1960. Mezi nejznámější patřil třeba Horex Regina. Více o minulosti viz např. ZDE.
Letos byla značka Horex obnovena, a to s velkou parádou ve formě revolučního šestiválce. Horex VR6 má motor, který má tři a tři válce ve dvou řadách rovnoběžně za sebou. Kliková hřídel je jedna, takže se vlastně jedná o velice úzký V-motor (15 stupňů), avšak, jak již bylo zmíněno, válce nejsou ve formě V. Tento koncept umožnil vytvořit velice kompaktní šestiválec s šířkou u hlavy pouze 429 mm, tedy podobně jako mnohé čtyřválce. Patent na toto řešení má Clemens Neese, šéf nově založené společnosti Horex GmbH z Garchingu u Mnichova. Vývoj probíhal dlouho a s německou pečlivostí, takže design by měl být již dotažený a "promakaný".
Aby superlativů nebylo málo, motor o obsahu 1200 ccm je vybaven radiálním turbodmychadlem s přímým náhonem, tedy bez "turbo-prodlevy" běžné u motorů s turbem poháněným výfukovými plyny. Hlava je z jednoho kusu pro všechny válce, každý válec má 3 ventily (2 sací a 1 výfukový) a celkem má motor 3 rovnoběžné vačky systému TOHC (Triple Overhead Camshaft). Jeho výkon však bude relativně "při zemi", a to cca 180-200 koní, ovšem s ohromným krouťákem, zátahem od velice nízkých otáček a neobvykle širokým pásmem použitelných otáček. To by mělo zaručit nejen vyjímečný požitek, ale i dlouhou životnost. Také zbytek motocyklu je plný převratných řešení, ačkoliv jako celek vypadá stroj (naštěstí) téměř klasicky.
Výroba má začít již počátkem roku 2011. Podle zástupců firmy nehrozí, že by mělo dojít k předčasnému ukončení kvůli nedostatku financí, neboť ty by měly být k dispozici v dostatečném množství. První stroje budou na prodej v Německu, Rakousku a Švýcarsku, později se rozšíří do zbytku Evropy, USA a Japonska. Cena zatím není známa. Cestovatele poteší, že se chystá i sport-touring varianta.

Možná si řeknete, že takový motocykl je zbytečný, příliš složitý atd. Šéf Horexu k tomu říká toto:
"“Potřebuje svět další motocyklovou značku? Zřejmě ne. Ale jízda na motorce je o emocích a nadšení pro technologie - o věcech, které jsou nové a vzrušující! Jsem motocyklový fanda a něco takového mi na trhu chybělo celá léta."

TECHNICKÁ DATA

 Motor  

Počet válců

6

Objem

1 218 ccm

Vrtání / zdvih

68 / 55 mm

Max. výkon

128,7 – 147,1 kW (175 – 200 k) při cca 8 500 ot./min.

Max. kroutící moment

>150 Nm

Kompresní poměr

9 : 1

Ventily

3 na válec, radiální rozložení

Vačky

3 (TOHC - triple overhead cam)

Palivo

bezolovnatý benzín

Turbokompresor

 

Typ

Rotrex série C, radiální, demontovatelný

Pohon

převod z klikovky, řemen

Tlak

bude záviset na verzi motocyklu

Převody

 

Spojka

vícelamelová v olejové lázni, hydraulická

Převodovka

6 rychlostí

Koncový převod

řemen

Podvozek

 

Rám

hliníkový s ocelovou hlavou řízení

Přední vidlice

obrácená, trubky 50 mm, zdvih 130 mm

Zadní uchycení

jednostranná kyvná vidlice s centrální pružící jednotkou, zdvih 120 mm

Rozvor

1 475 – 1 505 mm

Stopa

98 – 106 mm

Úhel hlavy řízení

62 – 68°

Přední brzdy

radiální čtyřpístkové, 2 kotouče

Zadní brzdy

dvoupístková, 1 kotouč

ABS

v základní výbavě

Kola

hliníková slitina

- přední

3,50 x 17

- zadní

5,00 – 6,00“ x 17

Pneumatiky

 

- přední

120/70 ZR 17

- zadní

190/55 ZR 17

Rozměry a hmotnosti

 

Šířka hlavy motoru

429 mm

Výška sedla

820 mm (+/- 20)

Hmotnost

239 kg

Objem nádrže

18 – 20 l

Maximální rychlost

omezovač při 250 km/h

 


Clemens Neese.jpg
Clemens Neese.jpg
Designér Peter Naumann.jpg
Designér Peter Naumann.jpg
Motocykl 01.jpg
Motocykl 01.jpg
Motocykl 02.jpg
Motocykl 02.jpg
Motocykl 03.jpg
Motocykl 03.jpg
Motocykl 04.jpg
Motocykl 04.jpg
Motocykl 05.jpg
Motocykl 05.jpg
Motocykl 06.jpg
Motocykl 06.jpg
Motocykl 07.jpg
Motocykl 07.jpg
Motocykl 08.jpg
Motocykl 08.jpg
Motocykl 09.jpg
Motocykl 09.jpg
Motocykl 10.jpg
Motocykl 10.jpg
Motor 01.jpg
Motor 01.jpg
Motor 02.jpg
Motor 02.jpg
Motor 03.jpg
Motor 03.jpg
Motor 04.jpg
Motor 04.jpg
Motor 05.jpg
Motor 05.jpg
Motor 06.jpg
Motor 06.jpg
Motor 07.jpg
Motor 07.jpg
Motor 08.JPG
Motor 08.JPG
Motor 09.JPG
Motor 09.JPG
Motor 10.JPG
Motor 10.JPG
Motor 11.jpg
Motor 11.jpg
Motor 12.JPG
Motor 12.JPG
Motor 13.jpg
Motor 13.jpg
Motor 14.JPG
Motor 14.JPG
Navrhování 1.jpg
Navrhování 1.jpg
Navrhování 2.jpg
Navrhování 2.jpg
Navrhování 3.jpg
Navrhování 3.jpg
Navrhování 4.jpg
Navrhování 4.jpg
Navrhování 5.jpg
Navrhování 5.jpg
Navrhování 6.jpg
Navrhování 6.jpg
Navrhování 7.jpg
Navrhování 7.jpg
Navrhování 8.jpg
Navrhování 8.jpg

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor