https://www.harley-davidson.com/cz/cs/offers/my19-offer.html 

 


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Husqvarna Nuda - motor

Michal Hamšík, 2.9.2011

Několikrát jsme zde psali o novém motocyklu Husqvarna Nuda 900 a 900R. Mateřský koncern BMW nyní uvolnil podrobnosti o těchto strojích.
Motor, jak už víte, vychází z BMW F 800. Objem řadového dvouválce se však zvýšil ze 798 ccm na 898 ccm, a to zvětšením vrtání o 2 mm na 84 mm a prodloužením zdvihu o 5,4 mm na 81 mm. Kompresní poměr se zvýšil na 13,2:1, jiné je těsnění pod hlavou, větší jsou sací i výfukové ventily, upraveny byly vačky, písty a především klikovka. Ta má nyní přesazení 315 stupňů (BMW nemá žádné), což dává motoru zcela jiný charakter (přesazením klikovky je známá hlavně Yamaha, která tímto způsobem u řadového TRX dosáhla charakteru V-motoru). Motor je oproti BMW pocitově agresivnější, má jiný zvuk a také vylepšený průběh výkonu a kroutícího momentu.
Konkrétně - nejvyšší výkon dosahuje 105 koní, krouťák 100 Nm. Při tom všem by měl být zachován zátah odspodu a plynulý přenos výkonu i v nejnižších otáčkách.
K utlumení vibrací byla modifikována vyvažovací hřídel, celkově si motor zachoval suchou skříň i naklonění o 30 stupňů dopředu.
Z uvedeného je patrné, že nový motor se od svého prazákladu poměrně dosti liší. Zachována či spíše ještě vylepšena by však měla být nízká spotřeba, takže i s pouze 13 litrovou nádrží má být dojezd stroje více než 260 km.

Zdá se tedy, že z Husqvarny přicházejí samé dobré zprávy, nyní je důležité, aby motor měl také dostatečnou spolehlivost.


Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor