https://www.harley-davidson.com/cz/cs/offers/my19-offer.html 

 


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Jak to vše začalo

Martin Pouba, 18.5.2010

abortion pill online

abortion pill website

                                             

Na motorkách k Hoře Duchů  2010

 

Cestování a obzvláště výpravy či expedice na motorkách jsou jako droga. Přestože jsme teprve šest měsíců doma z náročné výpravy, která směřovala tentokrát na Aljašku, už se mi v hlavě rodí další plán. Miluji vysoké hory! Můj organizmus ovšem už méně a dokonce odmítá ve vysokohorských polohách fungovat. Již dvakrát jsem bojoval v těchto podmínkách o život a tak nezbylo než se s tímto druhem horolezectví rozloučit. Ovšem,  co tak dojet na motocyklech do Kyrgyzstánu na úpatí hory Chan Tengri (7008m n.m.)?

Pojďme se ale na tento druh cestování podívat od začátku. Zapomenu-li na mladické výpravy na Jawě Mustang, kdy jsem v patnácti letech s očima na vrch hlavy urazil   při celodenní výpravě trasu asi 200km z Prahy do Českého Dubu a zpět, první zahraniční cesta vedla do Anglie na sraz příznivců Jawy. Tenkrát jsme se spolu s kamarádem Liborem, který mě k tomuto druhu cestování přivedl, na svých strojích po ose dorazili až na místo konání, tedy asi 100 km za Londýn. Světe div se, nejenže jsme vyhráli trofej nevzdálenějšího účastníka, ale i další pohár za nejstarší originál stroj. Ano, přijeli jsme každý na legendární Jawě 500 OHC. Tato pocta nás nabudila do dalších výprav, ale to už na jiných strojích. Honda Africa Twin mě dovezla v roce 2001 do Rumunských hor a o další rok později do oblasti, která nebyla našinci na motocyklech do té doby probádána a to až břehům jezera Bajkal. Nezaháleli jsme ani další rok, kdy se cílem naší další výpravy stal Kavkaz a to na území divoké Gruzie a Jižní Osetie.  V roce 2005 jsme absolvovali (už na nových strojích KTM 950 Adventure) v pětičlené výpravě  cestu asi nejodvážnější. Bez doprovodu jsme se prokousali nekonečným Ruskem až "Na konec světa"- do nechvalně známého města Magadanu. Jako předkrm před touto cestou jsem okusil co to znamená rallye a to rovnou ta nejtvrdší - Dakar 2005. Samozřejmě, že ne jako závodník, ale i coby doprovod jsem si užil útrap tohoto bájného závodu až až. Na jaře roku 2006 jsme se synem procestovali Maroko a Západní Saharu. Následoval další nešťastný doprovod na dakarské rallye v lednu roku 2007. Nešťastný proto, že mě před hranicí s Mauretánií v noci neznámý lapka odcizil bundu, v které jsem měl veškeré doklady a peníze. Zůstalo mi ovšem to hlavní, klíče od motorky a kamarádi. Ti se složili na mou osamocenou cestu zpět do Evropy. Ani tato zkušenost mě ovšem od dalšího cestování neodradila a  už v létě jsme se čtveřicí nových přátel stočili řídítka našich motorek a kola doprovodného auta opět na východ. Novou destinací pro naši návštěvu se stalo tajemné Mongolsko. Povedlo se, a tak v podobné sestavě vyrážíme na jaře roku 2008 do Sýrie. Ani tato cesta nebyla jednoduchá a potkalo nás na ní nejedno překvapení. Jaro následujícího roku nás s kamarády zastihne v Tunisku, které projedeme křížem krážem a protože cestovatelská droga stále působí a její účinky se spíše zvyšují, ležím už znovu v mapách. Nejvyšší hora Kazachstánu se stala naším novým cílem.

V pátek 28. května 2010 hodláme slavnostně vyrazit od Klubu přátel cestování po Rusku ( Na Zátorce 16, Praha 7) v této sestavě:

 

Standa Tikal - BMW 1150 Adventure

Roman Florian - BMW 1150

Martin Pouba - KTM 950 Adventure

Jirka Holub – Land Rover Defender

Kuba Jablonský – Land Rover Defender

 

Během cesty budeme samozřejmě pořizovat obrazovou i filmovou dokumentaci. Po návratu sestříháme již tradičně film, necháme vyrobit kalendáře, budeme absolvovat přednášky a psát články do časopisů s motocyklovou tématikou. Při všech jmenovaných činnostech zohledníme naše sponzory, bez jejichž pomoci by se mnohé naše výpravy ani neuskutečnily. O tom, že budou na cestě řádně otestováni jezdci, motocykly, výzbroj a výstroj není pochyb.

Stroje  a výstroj jezdců bude v patřičném rozsahu opatřena čitelnými logy sponzorů expedice. Vyčerpávající informace o průběhu a výsledku cesty budou umístěny na stránkách www.x-treme.cz a www.jezdime.eu  kde jsou umístěny  i naše jiné motoexpedice. Tradičním vydavatelem našich cestopisů je magazín MotoRoute a velkým pomocníkem při organizaci je sportovní klub Himalaya sv.Petr.

Pokud nás jakkoli podpoříte, těšíme se na spolupráci a doufáme, že Vás nezklameme. Pokud nám budete „jen“ držet palce – děkujeme!!!

 

Za členy expedice

 

Martin Pouba             

 

Kontakt:      e-mail   :  poubes@volny.cz

                   telefon :    +420 603 718 172

                                 

 


Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor