Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Nový V-Strom 650 a 1000 XT

Buben, 4.10.2016

Z novinek, které byly dnes na výstavě INTERMOT v Kolíně nad Rýnem předvedeny veřejnosti, by nás po cestovatelské stránce mohly, krom jiných, zajímat nové modely V-Strom XT od Suzuki.

Suzuki V-Strom 1000 XT

Začněme zcela novým litrovým V-Stromem XT. Od zveřejnění nového modelu uběhl už nějaký ten pátek a padaly dotazy na ostřejší off-road verzi s drátěnými koly, která by V-Strom 1000 zahnala dále od zpevněných cest do prachu pouště. Nu a tady máme odpověď. Co je tedy nového a na co se máme příští rok těšit?

Máme tady konečně verzi na drátěných kolech, což je dobrá zpráva pro všechny, kdo častěji míří na polní a šotolinové cesty. K dispozici je užší zádní část nádrže a upravené užší sedlo s protismykovou povrchovou úpravou pro lepší kontrolu nad motocyklem a větší pohodlí. Zároveň má nový tvar sedla umožnit snažší došlápnutí na zem.

Spodní kryt motoru je nyní součástí standardní výbavy, stejně tak jako chrániče rukojetí. Vylepšeno a zvýšeno bylo přední plexi. Změn se dočkala i řídítka, která krom nového tvaru a většího průměru získala rovněž lepší závaží tlumičů vibrací.

Vzhledově navazuje nové 1000 XT na odkaz legendárních motocyklů DR Big a bude nabízet tři barevné varianty - černou, bílou a žlutou. Na trh by měl být nový V-Strom 1000 XT uveden v dubnu 2017.

Těšíme se na první test a následné důslednější srovnání například s novou Afrikou na rumunských šotolinkách.

 

 

Suzuki V-Strom 650 XT

Menší z V-Stromů XT, tedy 650, prodělal ještě více úprav. Na první pohled je patrná změna celé čelní masky včetně světlometu a předního plexiskla. 650 převzal výraz svého většího bratra a celou rodinu V-Stromů tak vzhledově sjednotil. Zadní část nádrže se zůžila, aby pomohla jezdci došlápnout a lépe kontrolovat motorku při zastavení.

K dispozici jsou nyní také tři úrovně kontroly trakce, a to 1, 2 a Off. Na 19 a 17 palcových drátěných kolech ve standardu naleznete pneumatiky Bridgestone Batlax. V základu dostanete chrániče rukojetí a spodní kryt motoru. Zůstala 20 litrová nádrž umožňující dojezd za hranicí 400 km a pohotovostní hmotnost hlásí 216 kg.

 

Je vidět, že výrobci nezahálejí a předhazují nám jednu novinku za druhou. Z toho máme samozřejmě radost a jakmile skončí období zimního spánku a nové modely budou v ČR k dispozici, podrobíme je důkladnému testování v terénu. Uvidíme, jak si povedou. Na fotkám vypadají skvěle, co říkáte?


Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor