Marek Olbert, redakce MotoRoute, 22.4.2024
![](/images/big/restelmoto_voge.jpg)
I přes nepřízeň počasí, déšť a sedm stupňů nad nulou, v Ostravě svou první zastávkou začala akce Voge seznamka, při které máte možnost vyzkoušet aktuální letošní modely motocyklů a skútrů Voge.
Na parkovišti spoluorganizátora akce, firmy RESTELMOTO SPORT v Ostravě Martinově, všichni kdo přijeli, si hned mohli ohřát ruce horkým čajem a kávou, kdo chtěl, dostal i snídani se skvělým štrúdlem. Hlavním tahákem však byly motorky, takže se seznam rychle plnil a každou půlhodinu odjížděli účastníci akce na individuální testovací jízdu. Když náhodou některý model neměl nového zájemce na jízdu, bylo možné si jej půjčit i podruhé.
Aktuálně pro mě nemají k projížďce nic volného z požadovaných modelů, tak diskutujeme s dalšími u právě vráceného skútru, hezky pod střechou stanu.
VOGE SR4 MAX
Od pohledu švihák lázeňský, s bezklíčkovým startováním, dvěma stojany a přehledným 7“ TFT digitálním displejem. Při bližším ohledání překvapí na displeji indikátor tlaku v pneumatikách, Bluetooth konektivita, integrovaná přední kamera, která ve smyčce natáčí, co se před tebou děje a komplet LED osvětlení, denní světla a přisvícení do zatáček. To vše v základu.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_122134.jpg)
Na podvozku se taky nešetřilo, komponenty dodává japonská Kayaba, pneu jsou Pirelli Angel Scooter a celý tento příměstský skvost brzdí třmeny od španělské značky J.Juan, kterou najdete i na motocyklech zvučných jmen.
Čtyřtaktní jednoválec s objemem 350 ccm a výkonem 34 koní bude dostatečně uspokojovat potřeby jízdy nejen po městě, ale i na delší cestě za město, třeba na piknik. Na uložení dostatečného množství sendvičů a nealko šampusů slouží bohatě dimenzovaný prostor pod sedlem.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_122209.jpg)
Na prodejně v RESTELMOTO SPORT je k vidění i verze Voge SR4 MAX LUX s vyhřívanými rukojetěmi, sedadlem a elektricky ovládaným čelním plexisklem.
VOGE 525 DSX
První usednutí ve mně vzbuzuje dojem, že bych chtěl mít řídítka trochu širší, ale po prvních ujetých metrech se jeví v pohodě. Dobrá ergonomie, příjemné sedlo i v nevlídném počasí láká na nějakou delší dobrodružnou projížďku, musím se spokojit i s krátkým svezením.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_130017.jpg)
I přes malý objem a 35 kW výkonu mám rohlík, nic jsem nečekal a jsem příjemně překvapen. Od prodejny vede dlouhý táhlý kopec až na hlavní silnici za městem a pětdvapětka vesele zrychluje i tady. Motor je příjemně agilní, jen ve vysokých otáčkách jsou cítit vibrace ve stupačkách a chvílemi v řídítkách. Nutno říct, že úplně čerstvé modely jsou vybaveny novými gumami ve stupačkách, které budou vibrace lépe tlumit.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_130118.jpg)
První díra ve vozovce oznamuje, že podvozek je naladěný na svižné svezení po slušných cestách, plně nastavitelná Upside-Down vidlice Kayaba o 41 mm se zdvihem 150 mm a zadní kyvná vidlice s nastavitelným tlumičem Kayaba a zdvihem 145 mm však umožní, naladit si podvozek k vlastním potřebám.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_130130.jpg)
Vyplétané ráfky s pneumatikami 110/80-R19 a 150/70-R17 lákají k přezutí sériových Metzeler Tourance na něco ostřejšího a vyrazit mimo asfalt. Brzdy, s vypínatelným ABS od BOSCHe, jsou od NISSINu a funguji dobře, přední je dobře dávkovatelná, k plnému účinku místo jednoho prstu použiju dva, což v pohodě. Moc dobrá je zadní brzda, která pak mimo asfalt při vypnutém ABS umožní i nějaké to srandování na štěrku.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_130032.jpg)
S ohledem na deštivé počasí dobře hodnotím i plexi nastavitelné ve dvou polohách, které obstojně chrání, stejně tak i kryty rukojetí. Pro lepší čitelnost bych uvítal matný povrch ochranného skla displeje, ovšem číslice rychloměru jsou natolik velké, že je nepřehlédnete. Potěší sériové mlhovky i krytá zásuvka pro USB a jedna pro klasickou „zapalovač“ zástrčku.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_125955.jpg)
Co je úplně pecka? Hravost a lehkost ovládání celé motorky. Těžiště a celková konstrukce dělá z téhle motorky fakt super ovladatelný zábavný stroj do nepohody, s hrubým vzorkem pak vyšplháte na jakkoliv vzdálený cíl i po kozích stezkách, aniž byste se s motorkou zadýchali. Pocitově opravdu velmi lehká.
VOGE 900 DSX
Na největší tahák předváděcí akce si musím chvíli počkat, ale vyplatilo se. O motocyklu VOGE 900 DSX se mluví už dlouho a na výstavě v Brně byl v obležení návštěvníků. Bez nadsázky přímý konkurent německé motocyklové značky byl v obležení i tady na akci, když se zrovna měnili testovací jezdci.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_120543.jpg)
Řadový dvouválec o objemu 895 kubíků s výkonem 95 koní a 95 Nm krouťáku slibuje hodně zábavy na silnici, přední 21“ kolo pak nabízí možnost neomezené zábavy v terénu. Motor je s upraveným výkonem převzatý z BMW. Opět i tento model, jak jinak, je vybaven LED osvětlením, včetně mlhovek. I přes vyšší váhu, než má 525DSX, bude podvozek v terénu mnohem využitelnější, díky plně nastavitelné upside-down vidlici Kayaba, ovšem zde se zdvihem 194 mm a zadní kyvná vidlice má zdvih 198 mm. Tuhle motorku brzdí komponenty Brembo. Rozměry pneumatik 90/90-R21 a 150/70-R17 umožňují na našem trhu vybrat z nepřeberného množství různých modelů, ať už vyloženě silniční vzorky, částečně terénní nebo fakt hrubé špalky i do bahna. I tady jsou dvě kryté zásuvky, jedna pro klasické USB a USB-C a druhá pro EURO konektory. Protože pokrok nezastavíš, tak tady si můžeš nechat klíček v kapse a jen zmáčknout tlačítko.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_132056.jpg)
Displej je fakt velký a přehledný a díky přední kameře s SD kartou si bez dalšího vybavení můžu pořídit fajn video z jízdy. Jasný fajnový displej s matným sklem informuje o všem důležitém a navíc oproti 525DSX ukazuje intenzitu vyhřívaní rukojetí i sedadla. Ano, krom běžných ovládacích tlačítek najdete v základu i tyto dvě pro vyhřívání a navíc taky jedno pro tempomat. Co bych tady fakt nečekal, je radar na vozidla v mrtvém úhlu, kdy se výstražná ikona objeví v zrcátkách, stejně jako to mají moderní automobily a funguje vlevo i vpravo. Tři jízdní režimy Rain, Road a Sport jsou už tak nějak standardem. Pozor fanfáry... Tramtadadá.... Je to čistokrevné enduro, proto jsou zde 4 režimy a ten „Enduro“ se aktivuje dlouhým podržením přepínače módů, čímž se současně vypne ABS a TCS na zadním kole. A hurá na štěrk :-)
![](/images/image/2024/IMG_20240420_132148.jpg)
Usedneš a víš, že sedíš na velké cestovní enduro motorce. Široké řídítka, spousta prostoru před i pod sebou.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_132211.jpg)
Po pohrůžkou lynčování začínám na režimu Rain, který je fakt do deště, hodný milý přívětivý, díky staršímu softwaru musím při změně jízdního režimu motocykl zcela zastavit a pak navolit změnu. Rozdíl Rain a Road je značný, stejně tak Road a Sport. Sport je však nejzábavnější a přesto výkon dobře plynovou rukojetí regulovatelný. Úprava pro změnu jízdních režimů při zavřeném plynu je už ve vývoji.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_132321.jpg)
Skvělý podvozek, přímá jistá jízda. Velké překvapení, když po prvních kilometrech nemám z předního kola omezující pocit. Ano, zima a mokro neláká k přehnaným náklonům, ovšem tady je naladění podvozku spolu s rámem a dalšími komponenty tak udělané, že mám podobně jistý pocit, jako při jízdě s menším kolem. Super. Skvělé brzdy, zátah motoru, prostě dospělá motorka.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_132424.jpg)
Pohoda, radost z jízdy a touha vyrazit na dalekou cestu. Asi tak jsem se po krátkém svezení na VOGE 900 DSX cítil.
![](/images/image/2024/IMG_20240420_130921.jpg)
Zkuste sami otestovat nějakou motorku na některé ze zastávek VOGE seznamky. Termíny najdete v tomto článku: www.motoroute.cz/clanek/191-testovaci-motorky-voge.aspx
![](/images/image/2024/IMG_20240420_124200.jpg)