Nacházíte se: CESTOPISY / Zahraniční cestopisy

Kyrgyzstánský deník - zase doma

Martin Pouba, 2.7.2010

Kyrgyzstán: 28/05
Tak jsme dorazili na Fajtuv kopec, cestou jsme podkali Tondu s Liborem a dojeli jsme spolecne. Cestou nezbytne kontroly kvuli srazu Hells. Pri druhem foukani uz mame svoje naustky, coz policajty rozesmalo. Chcije. SMS Standa

Kyrgyzstán: 29/05 20:06
Po ranním vyhnání kocovinky v doprovodu kluků na hranice, pak nudné hltání km. Teď Rumunsko, louka, pivo. Dnes 700km

Kyrgyzstán: 29/05 22:33
Žáby kvákaj a my zkontolováni blonďatou policajtkou uleháme do spacáku. Zítra sv. Helena a směr Bulharsko a přechod Vidim.

Kyrgyzstán: 30/05 18:16
Parádní den. 80km offroad přes hory do Orsovy. Pak přívoz do bg. Jsme tu zatím jenom 3. Doprovod snad dorazí. Dnes 450km

Kyrgyzstán: 31/05 18:01
Dnes půldenní offroad v BG nar. park Vraca, pak dlouhý přejezd k tur. hranicím, tady spaní. Roman propálil o výfuk karimatku. Odpadl doprovod Tonda-Libor, závady na výzbroji. Zdraví vás hovada.
Kyrgyzstán: 01/06 10:35
Jsme úspěšně v Turecku. Gule Gule
Kyrgyzstán: 01/06 16:52
Asi nás přivítala průtrž, jsme na kost...
Kyrgyzstán: 02/06 18:08
Dnes výjezd v lijáku 200 km nudy dálnice, přestalo pršet, vše na nás konečně uschlo. Projeli jsme krásný hory, nocujeme na idilickém místě u potoka, 30 km západně od Corum. Teplota stoupla na 30 stupňů.
Kyrgyzstán: 03/06 4:12
Dostali jsme na cestu od známých dost alkoholu a sami si vezeme zásobu piva. S přibývajícími km stoupá i jeho spotřeba, bo se blíží hranice Iránu, kde bude odvykačka.

Kyrgyzstán: 03/06 16:57
Jsme 3300 km od domova, dnes spíme v nm 1700 m a je tu nádherných 33C na východě Turecka, k íránským hranicím 700 km, zatím vše klape. Všichni zaklepejte. Vaše hovada

Kyrgyzstán: 03/06 17:35
Kluci děkují za vaše zprávy!! Koupel ve studeném horském potoce a pivko - jediná možná činnost po dojezdu.

Kyrgyzstán: 04/06 19:00
Dnes nejtěžswí den 12 hodin horami KUrdistanu, výška místy 2300 m. Ujeto 460 km bez asfaltu. 250 km k Íránu. Máme dost. UŽ vzpomínáme!

Kyrgyzstán: 05/06 12:54
Zdárně se smažíme již dvě hodiny na íránských hranicích. Přibyla nám další hodina a dnešní cíl je Tabriz. Tur jsme zvládli na jedna a zdravíme všechny.
Kyrgyzstán: 09/06 8:50
Projeli jsme Iránem, zkusili jse si lahůdku, průjezd Teheránem. Doprava šílená. Včera nám zavřeli hranice do Turkmenistánu přímoí před kolem. Přespali jsme na hranicích a dns jse překročili. Teď jsme v Aschabadu, zatím je 38stupňů, ale má se oteplit. Čekáme na Jamal.
Kyrgyzstán: 09/06 13:35
Dnes od nás jiné zprávy nečekejte, o iránském půstu dnes asi už desáté pivo ve 43 stupních v turkmenském Aschabadu.
Kyrgyzstán: 11/06
Projeli jsme Karakum a stjíme před uzbek. hranicemi. Vízum máme až za dva dny. Musíme počkat...Bude servis motorek. Kyrgyzstán uzavřen, budou trouble. 44C, průjem.
Kyrgyzstán: 13/06 12:15
Jsme v Uzbekistánu. Po opravě elektriky na KTM jedem na Bucharu. Vedro 45 stupňů.

Kyrgyzstán: 14/06 6:05
Buchara dobyta, kluci jsou na prohlídce, já mám dnes službu s průjmem, jediný, kdo se mu zatím zdárně vyhýbá je Standa. Večer se přiblížíme k Samarkanduzdar. Kuba
Kyrgyzstán: 15/06 18:04
Dnes prohlídka Samarqandu, konzultace s mnoha úředníky i neúředníky ohledně prodloužení uzb. víza. Ráno rychlý přesun do Taskentu na MZV, uvidíme....
Kyrgyzstán: 16/06 10:05
Za pár hodin nám končí uzb. vízum. Nyní na letišti v Taskentu s naším zastupitelstvím zkoušíme na ciz. policii prodloužení. Líbáme
Kyrgyzstán: 16/06 10:35
U Defendra dnes praskla hnací hřídel. Pohybuje se jen na zadní náhon a na uzávěru. Pokud prodlouží vízum, jedeme do hor a dál na sever. Pomalu zahajujeme návrat!
Kyrgyzstán: 16/06 17:40
Jupííí! Uzbeci nám dali víza na další dva dny, takže nemusíme trávit další dny na hraničním pásmu, jsme v horách 60 km od Taškentu a je po dešti a o 15 C méně. Hovada
Kyrgyzstán: 18/06
Jsme na hranicích, vízum sice v Taškentu prodloužili, ale ne tak vývoz motorek. Chtějí je zabavit a za týden proběhne soud. Nebo 100 dolarů pokutu na osobu a sepsat protokol. Voláme zastupitelství. Ach jo...
Kyrgyzstán: 19/06 5:26
Kazachstán nás přivítal bouřkou. Sotva jsme stihli přehodit celty přes stany. Doufám, že nás to někam do rána neodplaví. Průjezd hranicemi nás stál úplatek 50 dolarů.

Kyrgyzstán: 19/06 15:16
5x krát jsme zouval zadní gumu. Nedaří se zalepit. Sedíme se Standou ve stepi a kluci jeli shánět servis. Mám dost, je 42 stupňů ve stínu.

Kyrgyzstán: 19/06 17:41
Tak pošesté zouváme zadní Sadochovo pryž. Dojel 20 km po prázdným. Nevíme, co dělat. Je tma. Mužský žerou...

Kyrgyzstán: 20/06 11:46
Pneu vyresil druhý pneuservis. Udělali jsme z něj bezdušovku. Špatné přejetí křižovatky bylo vyřešeno úplatkem 10 dolarů. Cestou jsem si dali saunu, spíš kvůli sprše. Sprchovali jsem se ve věcech, abychom je také vyprali. Teplota neklesla pod 40 stupňů, již vše suché. Poloha Kyzyl-Orda. Dostávají nás ukazatele s km v tisících...

Kyrgyzstán: 20/06 12:22
Nekontrolovatelný průjem z Íránu byl ukončen čtyřdenní tématální pauzou. Včerejší pivo-melouová přestřelka mě poslala zpět :-) Martin
Kyrgyzstán: 22/06 21:08
Jest-li někdy X-Treme, tak dnes. Dosáhli jsme s Romanem Aralu. Házeli motky do vyschlých řek, z těch pak vyjížděli, skákali přes duny. Touha je zázrak. Bohužel Sadoch skončil v nemocnici. Já čekám na policii špinavej jen s KTM. Je noc a jsem unavenej... Snad se brzy vrátí, ale na motku už ne.
(píše Poubes)
Kyrgyzstán: 24/06 15:00
Jsme v Aktjubinsku. Oslovila nás redaktorka místních novin a nabídla nám zajištění noclehu. Tak doufáme, že to bude lepší, než ve stepi. Do RU nás pustí až v neděli, tak jsme si ještě museli vyměnit ty jejich prachy. Zdejší kultura vyhazování prázdných lahví tam, kde se dopijí, měla za následek defekt na Poubesovo stroji. Zdravím Luďáka, hodně práce bude na mém stroji (Standa).
Sadílek: Zdravim vsechny. Mám sádru a zejtra se chystám motorku Kubovi vzít. Díky němu jsme v Aktjubinsku. Není to tak strašný. Otočil jsem si nohu v kotníku. Vrátil mi to tam chlápek na chodníku. Všichni Vás zdraví.
Kyrgyzstán: 26/06 18:00
Tak "konečně" zranění i třetího motorkáře! Krysa mě prokousla prst... Dnes přes 40 stupňů. Čekáme před ruskou hranicí.(Martin)
Kyrgyzstán: 27/06 8:12
Spíme před hranicemi na Ozinky. Ráno přejedeme do Ruska, konečně. Pivo nakoupeno za poslední peníze. Čekáme, až zapadne slunce a udělá se lépe. Ochlazuje se, dnes 39 stupňů :-)
Kyrgyzstán: 27/06 20:12
Jsme v Rusku. 7 hodin na hranicích, dvakrát vše z auta ven. Museli jsme sundavat pod rentgen i rezervní kola na defíka. Po Poubesovi chtěl sundat i nádrže, nakonec nemusel. Sadílek sundal sádru, zítra zkusí jet.
Kyrgyzstán: 28/06 20:07
Nečekaně jsme na Ukrajině, Sadoch zatím stále v autě, zítra další pokus. Kuba má za sebou další trik. Slide jak vyšitej. Pokračujem zítra dál.
Kyrgyzstán: 29/06 18:00
Dnes Roman po týdnu od havárie opět na svém oři, dali jsme 530 km a lágrujeme u Kyjeva, ještě, aby dorazily děvušky a budem happy:-) hovada
Kyrgyzstán: 30/06 19:30
Tak jsme to dotáhli na pl. hranici. Chčije mi radan a olej z probroušenýho víka motoru. Noha toho má dost. Jede mi naproti dodávka.
Kyrgyzstán: 01/07 00:02
Konečně jsme v Polsku, jsme hotoví. Ukrajinci nás dnes dvakrát stavěli, jednou chtěli pokutu za špinavý motorky, to jsme je odpálili. Podruhý změřili, umluveno na 200E za všechny tři. Do toho dvakrát stávkovala Poubesova motka. Takový pestrý den. Dobrou noc!
Kyrgyzstán: 01/07 22:03
Silou vůle jak pro nás, tak pro techniku. Díky všem, kteří nás jakýmkoliv způsobem podporovali. Díky!!!!
Kyrgyzstán: 02/07 13:05
Dnes nemocnice, zlomenina a tromboza, takže návrat v hodině dvanácté! (Roman)