Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly
Aprilia/Moto Guzzi 2013
Buben, 4.6.2013
![](/images/big/12 Caponord 1200.jpg)
Aprilia/Moto Guzzi Demo Tours 2013
Ve čtvrtek 30.5. byla v Kořenově v Jizerských horách zahájena promo akce společnosti A Spirit nazvaná Aprilia/Moto Guzzi Demo Tours 2013. S hrůzou v očích jsem sledoval středeční předpověď počasí a v půl sedmé ráno vyrážel z Mostu za vytrvalého deště potupně na čtyřech kolech. Ovšem už za Ústím nad Labem pršet přestalo a, světe div se, sucho na vozovce vydrželo až do oběda.
Těsně po deváté jsem na místě. Registrace, převlečení do motorkářského, příprava foťáků, kamery, výběr motocyklů na dvě hodiny dopředu a jde se na věc. Ze široké nabídky strojů obou značek jsem si zamluvil hodinové ježdění na třech motorkách, které svým určením zapadají do konceptu našeho časopisu. Od Moto Guzzi Norge GT 8V a Stelvio NTX 1200, od Aprilie pak novinku Caponord 1200 ABS/ATC.
![](/images/image/Aspirit2013/04%20Norge%20GT%208V%20web.jpg)
Moto Guzzi Norge GT 8V
Nejprve sedlám Norge GT 8V. Jeho předchůdce s názvem Norge 500 se v historii značky objevil již v roce 1928 a Giuseppe "Naco" Guzzi na něm podnikl svou cestu za polární kruh na Nordkapp. Jméno Norge samo je převzato po stejnojmenné vzducholodi Umberta Nobileho, s níž jako první přeletěl severní pól.
Nyní tedy usedám poprvé za řidítka velkého GT cesťáku a nevím, co mám čekat. Podvědomě se připravuji na souboj s váhou, který ovšem nepřichází. Pro mě neuvěřitelně pohodové řízení a vedení motocyklu dává zapomenout na jeho rozměry a čtvrt tuny suché váhy a společně vyrážíme objevovat krásy Jizerských hor.
Elektricky polohovatelné čelní plexi a objemná kapotáž výborně chrání před větrem, což mám dnes šanci opravdu vyzkoušet. Velmi příjemné pérování, vypínatelné ABS a dostatečně dimenzované brzdy Brembo se postarají o jezdcovu bezpečnost. Pohon kardanem CA R.C. přináší pohodlí při údržbě a 23 litrová nádrž vás doveze bezpečně přes 350 km za hranice vašich všedních dnů. Připočtěte čitelný a přehledný displej, nacpěte kufry v barvě laku motocyklu až po okraj, kupte si mapu, píchněte do ní prst a vyražte! Norge GT 8V vás k cíli přenese s překvapivou lehkostí. Motocykl mě mile překvapil svou ovladatelností a velmi příjemným projevem motoru.
![](/images/image/Aspirit2013/02%20STELVIO%20NTX.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Jako druhé na mne čeká Stelvio NTX 1200 v zelené barvě, kterému kromě typického motoru vévodí mohutná koncovka výfuku z jedné a kyvka s kardanem z druhé strany. Verze NTX se vyznačuje bohatou standardní výbavou, nabízející již v základu centrální stojan, ochranný rám motoru, přídavná světla, kryty rukojetí, boční deflektory, hliníkový kryt motoru a také boční hliníkové kufry Trax. Na první pohled tedy celkem slušná nálož, čili hovadinek, které lze dále dokoupit, už moc nezbývá. Z nejdůležitějších asi jen padací ochranný rám pro hrušku kardanu, vyhřívané rukojeti a topcase.
Jízdě samotné předchází krátká instruktáž o vypínatelném ABS, kontrole trakce a zapínání vyhřívaných rukojetí. Odhaluji také tajemství stavitelného sedla, jehož výška 820 resp. 840 mm se mění jednoduchým otočením masivních silentbloků, na kterých je usazeno. Vše nechávám v základu a můžu vyrazit.
Klasický otáčkoměr si trochu protáhne ručičku a na digitálním rychloměru začínají přibývat čísla. Po chvíli seznamování se na asfaltu najíždím na velikou odstavnou štěrkovou plochu, plnou výmolů a jdu do stupaček. Trochu hůř se mi řadí – potřeboval bych řadičku dát o kus níž. Za vysokým plexi, jež se dá snadno ručně nastavovat pomocí křídlových matic v rozmezí 45 mm, necítím žádné poryvy větru do helmy a i díky bočním deflektorům a krytům rukojetí je ochrana jezdce výborná.
Drátěná kola, nastavitelné sedlo, kardanový pohon, 2 x 12V zásuvka, z toho jedna pod sedlem, centrální stojan a kryt motoru podtrhují určení tohoto stroje, který je doma jak na silnici, tak i na nezpevněných cestách. Pro případ offroadového řádění se dá užší zadní 4,25" ráfek obout do příslušných špuntíků.
![](/images/image/Aspirit2013/13%20Caponord%201200.jpg)
Aprilia Caponord 1200 ABS/ATC Travel
Caponorda jsem po očku sledoval a teď přišla naše chvíle. Ostré až sportovní rysy jak v boční linii, tak především v čelní masce dávají tušit, že na týhle motorce starej Procházka na fotbal jezdit nebude. Nenene, tady se budou hltat kilometry sakra svižně a zvostra.
Motor z Dorsodura V2 90° 1197 ccm doznal jistých změn zvyšujících maximálku a upravujících chod v nízkých otáčkách. Přesto mi pod zadkem při prvním rozjezdu chcípne
. Inu, potřebovala víc nažrat, holka jedna italská.
Litá odlehčená sedmnáctipalcová kola naznačují, že spíš než na polňačce, bude se Caponord cítit lépe na asfaltu. Rozbíhám 128 koníků a 251 kg provozní váhy a vyrážím na klikatou okresku. Motor je ostrá kočička a nezapře mateřské geny. Za pět řadím jen symbolicky na konci delší rovinky, jinak jedu 3 – 4 a jsem pořád nad sto. Čili na zkoušku tempomatu dnes opravdu nedošlo.
Zapojuji do akce čtyřpístková Bremba a ostře brzdím před sjezdem na rozpadlou polní asfaltku, kterou jsem zahlédl na poslední chvíli. Vyzkouším, jak to holce půjde přes výmoly, díry a dvacetimetrové louže. Caponord v pohodě, jen když chci jít do stupaček, tak patou stojím na výfuku. Takže zpět do sedla a na jedné výšině dělám pár fotek.
Multifunkční displej s digitálním otáčkoměrem dává možnost nastavit ABS, palivové mapy Touring, Sport a Rain, kontrolu trakce a informuje jezdce o všemožných údajích, jež potřebuje za jízdy sledovat. Musím se zmínit o chytrém řešení ovládání přepínání palivových map. Děje se tak tlačítkem startéru, čili odpadá nutnost instalace dalšího „čudlu“ někam na trubku řídítek.
Nastavit si můžete již zmíněný systém kontroly trakce ATC (Aprilia Traction Control) ve třech režimech, který je propojen s ABS a Ride-by-Wire (Sport, Touring, Rain). Pro fajnšmekry ATC umožňuje kalibrovat průměr zadního kola podle použité pneumatiky.
Samostatnou kapitolku si zaslouží semiaktivní systém odpružení ADD (Aprilia Dynamic Damping), kdy motocykl pozná, kolik toho na hřbetě veze a volí pro jízdní vlastnosti a daný okamžik to nejlepší nastavení, což přispívá k maximálnímu komfortu posádky i na dlouhých cestách, pro které je Caponord určen. Přehledně a názorně je vše vysvětleno v níže uvedeném videu.
Pohodlné sedlo vysoké 840 mm spolu s 24 litrovou nádrží, bočními kufry v barvě motorky, kryty rukojetí a nastavitelným plexi dávají tušit, že Caponord má cestovatelské srdce a ambice. A i když ho od lesního bláta nebudete mít často zamazanýho, dopraví vás přes půl Evropy lehce, svižně a zábavně.
Na konci srpna nás čeká vícedenní test nové Aprilie Caponord 1200, tak se těšte na ještě více fotek a videí.
Buben
![Aprilia Caponord 1200_001 Aprilia Caponord 1200_001](/images/small/540008880.jpg)
Aprilia Caponord 1200_001
![Aprilia Caponord 1200_002 Aprilia Caponord 1200_002](/images/small/540008881.jpg)
Aprilia Caponord 1200_002
![Aprilia Caponord 1200_003 Aprilia Caponord 1200_003](/images/small/540008882.jpg)
Aprilia Caponord 1200_003
![Aprilia Caponord 1200_004 Aprilia Caponord 1200_004](/images/small/540008883.jpg)
Aprilia Caponord 1200_004
![Aprilia Caponord 1200_005 Aprilia Caponord 1200_005](/images/small/540008884.jpg)
Aprilia Caponord 1200_005
![Aprilia Caponord 1200_006 Aprilia Caponord 1200_006](/images/small/540008885.jpg)
Aprilia Caponord 1200_006
![Aprilia Caponord 1200_007 Aprilia Caponord 1200_007](/images/small/540008886.jpg)
Aprilia Caponord 1200_007
![Aprilia Caponord 1200_008 Aprilia Caponord 1200_008](/images/small/540008887.jpg)
Aprilia Caponord 1200_008
![Aprilia Caponord 1200_009 Aprilia Caponord 1200_009](/images/small/540008888.jpg)
Aprilia Caponord 1200_009
![Aprilia Caponord 1200_010 Aprilia Caponord 1200_010](/images/small/540008889.jpg)
Aprilia Caponord 1200_010
![Aprilia Caponord 1200_011 Aprilia Caponord 1200_011](/images/small/540008890.jpg)
Aprilia Caponord 1200_011
![Aprilia Caponord 1200_012 Aprilia Caponord 1200_012](/images/small/540008891.jpg)
Aprilia Caponord 1200_012
![Aprilia Caponord 1200_013 Aprilia Caponord 1200_013](/images/small/540008892.jpg)
Aprilia Caponord 1200_013
![Aprilia Caponord 1200_014 Aprilia Caponord 1200_014](/images/small/540008893.jpg)
Aprilia Caponord 1200_014
![Aprilia Caponord 1200_015 Aprilia Caponord 1200_015](/images/small/540008894.jpg)
Aprilia Caponord 1200_015
![Aprilia Caponord 1200_016 Aprilia Caponord 1200_016](/images/small/540008895.jpg)
Aprilia Caponord 1200_016
![Aprilia Caponord 1200_017 Aprilia Caponord 1200_017](/images/small/540008896.jpg)
Aprilia Caponord 1200_017
![Aprilia Caponord 1200_018 Aprilia Caponord 1200_018](/images/small/540008897.jpg)
Aprilia Caponord 1200_018
![Aprilia Caponord 1200_019 Aprilia Caponord 1200_019](/images/small/540008898.jpg)
Aprilia Caponord 1200_019
![Aprilia Caponord 1200_020 Aprilia Caponord 1200_020](/images/small/540008899.jpg)
Aprilia Caponord 1200_020
![Aprilia Caponord 1200_021 Aprilia Caponord 1200_021](/images/small/540008900.jpg)
Aprilia Caponord 1200_021
![Aprilia Caponord 1200_022 Aprilia Caponord 1200_022](/images/small/540008901.jpg)
Aprilia Caponord 1200_022
![Aprilia Caponord 1200_023 Aprilia Caponord 1200_023](/images/small/540008902.jpg)
Aprilia Caponord 1200_023
![Aprilia Caponord 1200_024 Aprilia Caponord 1200_024](/images/small/540008903.jpg)
Aprilia Caponord 1200_024
![Moto Guzzi California 1400_001 Moto Guzzi California 1400_001](/images/small/540008904.jpg)
Moto Guzzi California 1400_001
![Moto Guzzi California 1400_002 Moto Guzzi California 1400_002](/images/small/540008905.jpg)
Moto Guzzi California 1400_002
![Moto Guzzi Griso 1200SE Moto Guzzi Griso 1200SE](/images/small/540008906.jpg)
Moto Guzzi Griso 1200SE
![Moto Guzzi Norge GT 8V_001 Moto Guzzi Norge GT 8V_001](/images/small/540008907.jpg)
Moto Guzzi Norge GT 8V_001
![Moto Guzzi Norge GT 8V_002 Moto Guzzi Norge GT 8V_002](/images/small/540008908.jpg)
Moto Guzzi Norge GT 8V_002
![Moto Guzzi Norge GT 8V_003 Moto Guzzi Norge GT 8V_003](/images/small/540008909.jpg)
Moto Guzzi Norge GT 8V_003
![Moto Guzzi Norge GT 8V_004 Moto Guzzi Norge GT 8V_004](/images/small/540008910.jpg)
Moto Guzzi Norge GT 8V_004
![Moto Guzzi Norge GT 8V_005 Moto Guzzi Norge GT 8V_005](/images/small/540008911.jpg)
Moto Guzzi Norge GT 8V_005
![Moto Guzzi Norge GT 8V_006 Moto Guzzi Norge GT 8V_006](/images/small/540008912.jpg)
Moto Guzzi Norge GT 8V_006
![Moto Guzzi Norge GT 8V_007 Moto Guzzi Norge GT 8V_007](/images/small/540008913.jpg)
Moto Guzzi Norge GT 8V_007
![Moto Guzzi Norge GT 8V_008 Moto Guzzi Norge GT 8V_008](/images/small/540008914.jpg)
Moto Guzzi Norge GT 8V_008
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_001 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_001](/images/small/540008915.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_001
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_002 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_002](/images/small/540008916.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_002
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_003 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_003](/images/small/540008917.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_003
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_004 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_004](/images/small/540008918.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_004
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_005 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_005](/images/small/540008919.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_005
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_006 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_006](/images/small/540008920.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_006
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_007 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_007](/images/small/540008921.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_007
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_008 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_008](/images/small/540008922.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_008
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_009 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_009](/images/small/540008923.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_009
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_010 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_010](/images/small/540008924.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_010
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_011 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_011](/images/small/540008925.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_011
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_012 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_012](/images/small/540008926.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_012
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_013](/images/small/540008927.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_013
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_014 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_014](/images/small/540008928.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_014
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_015 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_015](/images/small/540008929.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_015
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_016 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_016](/images/small/540008930.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_016
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_017 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_017](/images/small/540008931.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_017
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_018 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_018](/images/small/540008932.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_018
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_019 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_019](/images/small/540008933.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_019
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_020 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_020](/images/small/540008934.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_020
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_021 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_021](/images/small/540008935.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_021
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_022 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_022](/images/small/540008936.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_022
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_023 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_023](/images/small/540008937.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_023
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_024 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_024](/images/small/540008938.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_024
![Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_025 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_025](/images/small/540008939.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_025
Vaše názory