Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Aprilia/Moto Guzzi DEMO Tour 2014

Marek Olbert, redakce, 9.6.2014

O uplynulém víkendu proběhla v opavské firmě RepreMoto akce APRILIA / MOTO GUZZI DEMO TOUR 2014.

Již tradičně tento seriál předváděcích jízd začíná v Kořenově a postupně objede všechny dealery v republice. V Opavě navíc proběhla akce Dainese/Held Day. Při příležitosti testovacích jízd motocyklů bylo možné si vyzkoušet oblečení a doplňky od sportovní značky Dainese, a také od výrobce textilního oblečení Held. Přítomni byli odborníci z firmy Yshop, kteří poradili a pomohli s výběrem.

Mě však zajímaly hlavně motorky, proto jsem udělal s Pavlem Davídkem rezervaci na Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 ABS a Aprilia Caponord 1200 ABS, ve zbylém čase pak přímo s majitelem firmy Tomášem Gelnarem na rychlo vypůjčil i Dorsoduro 750. Byl to docela boj, protože zájem o motorky byl velký, ale díky dobré organizaci, zázemí s občerstvením ve stínu (tedy se dalo v klidu počkat než na zájemce přišla řada) vyšlo na každého.

Začínám na Moto Guzzi Stelvio a uznávám, že je to macek motorka. Váha 272 kg není strašlivá, ovšem těžiště obrovského motoru pro manipulaci na místě a do kopečka vyžaduje trochu sebezapření. Za jízdy je však vše v pořádku a s lehkým větrem ve vlasech mizím loukami posetými bunkry vstříc zážitkům. Dobře se vede, skvělé drží stopu a sezení je velmi příjemné.
Čtvrthodinka ježdění nedává moc prostoru k objevování detailů, avšak nechybí 12V zástrčka, spolujezdec si lebedí na pohodlném sedáku, nijak zvlášť na něj nefouká a celkový pocit je moc dobrý. V-twin 90° se 113 Nm pěkně táhne, a svou charakteristikou dává najevo, že se jen tak nějaké výpravné cesty v plné polní nezalekne. Přední 19“ kolo vybízí s vhodným obutím i k šotolinovým radovánkám.

Dorsoduro 750 je bonusová motorka. Lehká, zábavná a velmi živá motorka. Budu-li sobec a nebudu-li chtít jezdit se spolujezdcem, udělal bych si v garáži místo. Pekelný výrobek :-)

Vzhledem k probíhajícímu testu oblečení Modeka Ventura GT musím zmínit pocity z 35°C horka. Vedro bylo opravdu značné a i přes velmi dobré krytí před větrem na Stelviu i Caponordu, byla jízda v bundě díky několika větracím zipům zcela snesitelná i s neodepnutou membránou, na Dorsoduru pak pochopitelně příjemně osvěžující. Aktuálně mám v bundě najeto cca 5000 km a vše funguje jak má.


01-RepreMoto (33)
01-RepreMoto (33)
RepreMoto
RepreMoto
RepreMoto (01)
RepreMoto (01)
RepreMoto (02)
RepreMoto (02)
RepreMoto (03)
RepreMoto (03)
RepreMoto (04)
RepreMoto (04)
RepreMoto (05)
RepreMoto (05)
RepreMoto (06)
RepreMoto (06)
RepreMoto (07)
RepreMoto (07)
RepreMoto (08)
RepreMoto (08)
RepreMoto (09)
RepreMoto (09)
RepreMoto (10)
RepreMoto (10)
RepreMoto (11)
RepreMoto (11)
RepreMoto (12)
RepreMoto (12)
RepreMoto (13)
RepreMoto (13)
RepreMoto (14)
RepreMoto (14)
RepreMoto (15)
RepreMoto (15)
RepreMoto (16)
RepreMoto (16)
RepreMoto (17)
RepreMoto (17)
RepreMoto (18)
RepreMoto (18)
RepreMoto (19)
RepreMoto (19)
RepreMoto (20)
RepreMoto (20)
RepreMoto (21)
RepreMoto (21)
RepreMoto (22)
RepreMoto (22)
RepreMoto (23)
RepreMoto (23)
RepreMoto (24)
RepreMoto (24)
RepreMoto (25)
RepreMoto (25)
RepreMoto (26)
RepreMoto (26)
RepreMoto (41)
RepreMoto (41)
RepreMoto (42)
RepreMoto (42)
RepreMoto (43)
RepreMoto (43)
RepreMoto (44)
RepreMoto (44)
RepreMoto (45)
RepreMoto (45)
RepreMoto (46)
RepreMoto (46)
RepreMoto (47)
RepreMoto (47)
RepreMoto (48)
RepreMoto (48)
RepreMoto (49)
RepreMoto (49)
RepreMoto (50)
RepreMoto (50)
RepreMoto (51)
RepreMoto (51)
RepreMoto (52)
RepreMoto (52)
RepreMoto (53)
RepreMoto (53)
RepreMoto (54)
RepreMoto (54)
RepreMoto (55)
RepreMoto (55)
RepreMoto (56)
RepreMoto (56)
RepreMoto (57)
RepreMoto (57)
RepreMoto (58)
RepreMoto (58)
RepreMoto (59)
RepreMoto (59)
RepreMoto (60)
RepreMoto (60)
RepreMoto (61)
RepreMoto (61)
RepreMoto (62)
RepreMoto (62)
RepreMoto (63)
RepreMoto (63)

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor