https://www.harley-davidson.com/cz/cs/offers/my19-offer.html 

 


Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited Low

Michael Stief, 28.8.2015

Jak se žije s touto ikonou mnoha příznivců značky H-D jsem měl možnost vyzkoušet na vlastní kůži a jaký byl výsledek?

Jedná se o stroj, který je již po více než 50 let zaměřen na pohodlí a cestování jako vrchol touringové řady H-D. To vše baleno v klasickém originálním designu, jež mnoho z nás nenechá chladnými. V posledním roce přošel tento model změnami, pramenícími i z projektu Rushmore, kde H-D naslouchá svým pravověrným a snaží se přizpůsobit stroj tomu, co motorkáři cítí, že by bylo potřeba posunout dále. Výsledkem je například vyšší komprese vzduchem a olejem chlazeného motoru, který tahá úctyhodnými 138 Nm.

 

Jak se s ní manipuluje

Ač na stroji, jež bez posádky váží lehce nad 400 kg, je váha znát, motor dává značnou agilitu a jízdní vlastnosti jsou dynamické. Ultra Limited ve verzi Low  má navíc sníženou výšku sedla na 685 mm a užší hefty, takže ani pro střízlíka není manipulace na místě žádná výraznější obtíž. Sice takto těžká váha by asi již občas upotřebila i zpátečku, ale věřte, že průměrně zdatný jezdec dokáže s motorkou manipulovat naprosto v klidu, i co se týče couvání ve dvou.

 

Jízda

Navíc jakmile se motorka rozjede, váha prostě zmizí. Naopak překvapilo mě celkem rychlé a lehké řízení. Díky nízkému těžišti není problém jízda opravdu krokem. Jakmile se člověk dostane do zatáček, začne si užívat. Samozřejmě není to jako na supersportu, ale popravdě, pocitově se tento kus ocele skládá do zatáčky překvapivě lehce a během pár zatáček si člověk přiškrtává pohodlnými plotnami, i když nechce.

Když podpoříte celkový vjem hlubokým zvukem z chromovaných laůfů a případně podkreslíte muzikou ze čtyř reproduktorů, jedná se o velmi návykovou záležitost.

 

Podvozek

Jak už pramení z historie tohoto stroje, je zaměřen hlavně na pohodlné štreky. Tlumení má naladěno slušně komfortně. Obával jsem se českých silnic, ale přes svou váhu, žádný problém. Podvozek si poradí s naším tankondromem komfortně tak, jak to člověk od takového cesťáku očekává.

Co se týče brzd, máme tu čtyřpístky od Bremba s ABS. S váhou si dokáží poradit slušně. Je pravdou, že člověk musí za brzdu taky občas vzít a používat i tu zadní, ale když je třeba, motorka zastaví takříkajíc na fleku.

Motorka má navíc skvěle tvarovaný stojánek, takže ač se bavíme o 414 kg, nebyl problém s jeho zabořením ani na mokrém podkladu.

 

Vzhled

Už pohled na stojící stroj je zážitkem. Klasický design je podpořen krásnými barevnými kombinacemi. Pohledově je bike vyladěn opravdu dokonale. Nové LED světlomety s mlhovkami stroji dle mého velmi sluší a mimo to v noci odvedou úžasnou práci. Zároveň motor s převodovkou jsou v každém detailu prostě tak, jak mají být. Je to pořádný kus legendy a když jede, nedá se přehlídnout.

 

Pohodlí a praktičnost

Pohoda na cestě je značná. Více u podobného typu stroje si umím jen těžko představit. Začíná to samotným usednutím do obrovského křesla, jehož tvarování vám pomůže při držení stability ve vyšších rychlostech. Pravdou je, že výfuky celkem hřejí, ale v našem podnebí to může být plus.

Spolujezdkyně ocení jistě 3 kufříky s celkovým úložným prostorem 132 litrů. Do horního kufru se nám v klidu vešly 2 integrálky a ani účast na svatbě s převozem obleku, šatů, dámských kramfleků, svatebního daru a dalších nezbytností nebyla pro tento stroj absolutně žádným problémem. Kufr je vybaven i 12V zásuvkou, což se na cestách bude hodit. Všechny kufry jsou samozřejmě zamykací. Malou vadou na kráse je fakt, že kufry se zamykají každý zvlášt ručně.

Nicméně i tak je „bezklíčové“ ovládání motorky přínosem. Při vzdálení se od stroje je ihned aktivován alarm, který případné nenechavce nejprve upozorní, než spustí naplno. Zároveň však je vhodné motorku uzamknout pomocí mechanismu na řídítkách.

Mimo 3 kufrů je zde další přihrádka přímo u budíků, najdete tu propojení s palubním infotainmentem a vejde se sem například i mobil.

Ochrana před větrem je díky rozsáhlé mase materiálu na dobré úrovni. Při rychlosti nad 120 km/h jsem sice trpěl na nepříjemné turbulence, ale tento efekt se dá částečně tlumit klapkou umístěnou pod minimalistickým plexi. Případně je na výběr plexi o velikostech od 4 do 15 palců, takže věřím, že přizpůsobení stroje podle potřeb každého jezdce je bez problému.

Po usednutí za řídítka Vás zaujme mimo krásných budíků i 6,5 palcový displej informačního systému, díky němuž můžete řešit navigaci, hudbu, či spojení s vaším telefonem / nosičem dat.  Ovládání dotykové obrazovky i při jízdě je dobré, viditelnost pod přímým sluníčkem také, zároveň lze použít i „joystick“ na řídítkách.

Na motorce naleznete 4x repro, přičemž se nemusíte bát, že byste byli za kolotočáře, při dojezdu a zastavení na křižovatce se totiž hudba automaticky zeslabí. Zároveň ji lze ovládat i ze zadního sedla, takže Vaše spolujezdkyně má o zábavu postaráno.

 

Závěrem

Dle mého názoru se jedná o stroj, který je schopen jak každodenního dojíždění do práce, kde neřešíte absolutně úložný prostor a v klidu si odvezete oblek a počítač či montérky a svářečku tam, kam je třeba, ale zároveň také v pohodě dovezete sebe a spolujezdkyni po Evropě, ať už po našich rozbitých okreskách, či po německých dálnicích.

Podpořeno nízkou spotřebou do šesti litrů a puncem, že člověk jede na jedné z legend, jde o velmi silný zážitek, do něhož stojí za to trošku zainvestovat.


H-D Ultra Limited Low_001
H-D Ultra Limited Low_001
H-D Ultra Limited Low_002
H-D Ultra Limited Low_002
H-D Ultra Limited Low_003
H-D Ultra Limited Low_003
H-D Ultra Limited Low_004
H-D Ultra Limited Low_004
H-D Ultra Limited Low_005
H-D Ultra Limited Low_005
H-D Ultra Limited Low_006
H-D Ultra Limited Low_006
H-D Ultra Limited Low_007
H-D Ultra Limited Low_007
H-D Ultra Limited Low_008
H-D Ultra Limited Low_008
H-D Ultra Limited Low_009
H-D Ultra Limited Low_009
H-D Ultra Limited Low_010
H-D Ultra Limited Low_010
H-D Ultra Limited Low_011
H-D Ultra Limited Low_011
H-D Ultra Limited Low_012
H-D Ultra Limited Low_012
H-D Ultra Limited Low_013
H-D Ultra Limited Low_013
H-D Ultra Limited Low_014
H-D Ultra Limited Low_014
H-D Ultra Limited Low_015
H-D Ultra Limited Low_015