Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Honda NC 700S / 700X

Michal Hamšík, 3.1.2014

Převzato z MotoRoute č. 4/2012.

Když jsem poprvé slyšel zprávy o tom, že Honda vyvinula nový motor s nízkou spotřebou, byl jsem na něj docela zvědavý. Prvním motocyklem s touto pohonnou jednotkou byla Integra, následována strojem NC 700 v provedení S a X. Papírové údaje ovšem nevypadaly nijak zajímavě. Nízká spotřeba možná, ale sedmistovka s výkonem sotva 50 koní?

Upozornění: Rádobyzávodníci a vyznavači velkých tabulkových výkonů dál nečtěte, je to pro vás zbytečné ?
Nejdříve jsem měl možnost vyzkoušet verzi X, která má celkově vyšší stavbu a také výše položené sedlo. Není to enduro, spíše něco jako Kawasaki Versys. S tou se ovšem ani zdaleka nemůže rovnat v maximálce a obecně ve
výkonech při vyšších rychlostech.
Ale první otočení plynem ukazuje, že NC 700X odpich má. Jedu na verzi s automatem DCT, není tedy nutno řadit. Rozjezdy z křižovatky jsou velice svižné a nemusíte se bát, že budete zahanbeni nějakým „tédéíčkem“, ba ani jinými silnějšími motocykly. Řadový, hodně dopředu sklopený dvouválec táhne v nízkých a středních otáčkách velice dobře, až při nějakých šesti a půl tisících divadlo končí. To však vůbec nevadí, motor prostě není třeba vytáčet. Automat to ani nedělá a řadí velice záhy, pouze v režimu Sport nechá motor protočit trochu víc.
Model NC 700S je vybaven stejným motorem, zkoušel jsem však tentokrát verzi s klasickou převodovkou s nožním řazením. Na jedničku se snadno dostanete do omezovače, než si zvyknete řadit hned. Jinak je „esko“ takový nižší brácha „ixka“. Obě motorky jsou si ve vlastnostech hodně podobné, jen pro rozbité silnice je kvůli vyšší konstrukci vhodnější X. Celkově bude volba typu záležet spíše na vzhledových preferencích a výšce postavy.
Při jízdě po dálnici sice motorku nevytáhnete o moc víc než na nějakých 160 km/h, ale klidně můžete jet trvale rychlostí 150 až 160 km/h, takže se ani v Německu neztratíte. Pro turistiku je tedy výkon jistě dostatečný.
A teď to nejlepší – při zmíněné rychlé jízdě po dálnici spotřeba vyšplhá až na „závratných“ 5 litrů na 100 km. Při normální, docela svižné jízdě střídavě po okreskách a městě si motorka vezme zhruba 3,5 l/100 km. Fakt nekecám!
Dosud jsem nezmínil příjemné a ergonomické sezení, neunavující ani po stovkách kilometrů. Větrný štítek je sice malinký (u obou verzí), ale evidentně si jeho konstruktéři už od dětství hráli ve větrném tunelu, protože při mých 178 cm v pohodě stačí i na oněch 150 km/h, aniž by se člověk cítil jako padák. Také spolujezdec na tom není nejhůř.
Na „levných“ NC 700 se sice možná šetřilo, ale nikoliv na nepravých místech. Robustní trubkový rám se nekroutí, podvozek ani brzdy nezklamou. Zatáčky se dají projíždět hbitě, celkově mě motorka jízdními vlastnostmi s ohledem na danou kategorii příjemně překvapila.
Překvapení může nastat rovněž při příjezdu na benzinku. Vyndáte klíček ze zapalování a u 700X jej strčíte do vedlejšího otvoru na „nádrži“, u 700S se musíte ohnout pod sedlo. Klíček pak můžete otočit do dvou poloh – na jednu stranu se otevře „nádrž“, tedy docela rozměrný prostor na zavazadla v místech, kde nádrž obvykle bývá. Vejde se sem hodně věcí, strčíte do něj i integrálku. Ve druhé poloze se otevře opravdová čtrnáctilitrová nádrž, která je ovšem pěkně v těžišti motorky pod sedlem, přičemž nalévací otvor je pod odklápěcím sedátkem spolujezdce.
Úložný prostor je velice praktická věc, toto řešení má snad jen dvě menší nevýhody – při umísťování sedlových brašen musíte dbát na to, aby popruhy nešly přes sedlo spolujezdce, protože jinak nenatankujete. Dají se však provléct pod ním, prostor tam je. A zadruhé, pokud budete chtít tankvak, neotevřete úložný prostor a na plast jej ani magnetem neuchytíte. Výrobci příslušenství si s tím však jistě nějak poradí.
Jaký je z toho všeho závěr? NC 700S i X jsou velice praktické motorky pro univerzální použití, které nabídnou dostatečný výkon při běžných rychlostech, pohodlí, úložný prostor jako na skútru a opravdu ekonomický provoz.
Rozhodně potěší také cena – NC 700S stojí v základu ani ne 135 tisíc! Ixko začíná na necelých 150 tisících, u obou verzí si připlatíte za ABS. Honda připravila „protikrizové“ motorky, za něž se však určitě nemusíte stydět. Prostě
jen dostanete za málo peněz docela dost muziky.


NC700_motor
NC700_motor
NC700_motor2
NC700_motor2
NC700S_001
NC700S_001
NC700S_002
NC700S_002
NC700S_003
NC700S_003
NC700S_004
NC700S_004
NC700S_005
NC700S_005
NC700S_006
NC700S_006
NC700S_007
NC700S_007
NC700X_001
NC700X_001
NC700X_002
NC700X_002
NC700X_003
NC700X_003
NC700X_004
NC700X_004
NC700X_005
NC700X_005
NC700X_006
NC700X_006
NC700X_007
NC700X_007
NC700X_008
NC700X_008
NC700X_009
NC700X_009
NC700X_010
NC700X_010
NC700X_011
NC700X_011
NC700X_012
NC700X_012
NC700X_013
NC700X_013
NC700X_014
NC700X_014
NC700X_015
NC700X_015

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor