Buben, redakce, 1.6.2015
![](/images/big/Caponord.jpg)
Na konci května odstartoval další ročník Aprilia Demo Tour a jako již tradičně jsme se sešli ve čtvrtek před hlavní víkendovou akcí na novinářském dni s kolegy z ostatních redakcí.
(aktualizováno 16.6.2015) Nejbližší příležitost projet se na strojích od firmy A spirit budete mít 20.6. - 21.6.2015 v Opavě MOTO LIVE TOUR 2015 - Repremoto, Opava. Tak přijďte italský holky ochutnat i vy.
Jizerské hory nám byly tentokrát naopak netradičně nakloněny, a tak jsme po dlouhé době nemuseli vyjíždět na trasy se zapnutým režimem Rain.
Tak a můžeme vyrazit. Co zkusíme první? Nabušené naháče a ostatní kolenobrusky jsem nechal stranou a zaměřil se na Italky, na kterých se dá cestovat dál než na hranici okresu. První mi pod ruku padlo červenočerné Stelvio NTX, velké cestovní enduro od Moto Guzzi.
![](/images/image/Korenov2015/Image00137.jpg)
Moto Guzzi Stelvio NTX
Tahle 105 koňová dvanáctistovka s bezúdržbovým kardanem je klasikou mezi cestovními endury a ač suchá hmotnost přesahuje 250 kg, má Stelvio co nabídnout. Kdo cestuje a nechce tankovat každých 300 km, bude na Stelviu milovat jeho 32 litrovou nádrž. No, s tím už někam dojedete. Maximální i průměrnou spotřebu si ohlídáte na displeji, a tak v klidu můžete ujet 500 km a nestarat se, kde dát své Guzzině loknout.
Dvě 12V zásuvky a boční deflektory také přispívají k jízdnímu komfortu, spolu vypínatelným ABS a nastavitelnou kontrolou trakce.
Oproti standardu má verze NTX drátěná kola (2,50 x 19" a 4,25 x 17"), boční hliníkové kufry, přední plexisklo vyšší o 6 cm, deflektory na bocích nádrže odvádějícící vzduch od kolen řidiče, padací rámy, přídavné reflektory a hliníkový kryt motoru. Nyní navíc za akční cenu 379.990,-Kč. A také mu tahle barevná kombinace opravdu sluší.
![](/images/image/Korenov2015/Image00007.jpg)
Moto Guzzi Audace
Kdo dává přednost cestování s grácií, je tady nabušená stylovka v podobě custom biku Audace. 1380 ccm vyladěných na 96 k a 120 Nm při 2750 točkách dává tomuto svalovci dostatek sebevědomí a síly pro různé nastavení mysli řidiče.
Tři palivové mapy Sport, Turistic a Rain zajistí, že se s Audace nikdy nudit nebudete a zároveň pojedete maximálně bezpečně. Vypínatelná kontrola trakce a ABS jsou tu pro pocit jistoty začínajícím jezdcům a maximální potěchu z jízdy pro ty zkušenější. Na delší přesuny se určitě bude hodit tempomat. Přístrojová deska kombinuje analogový a digitální displej se všemi důležitými údaji včetně spotřeby a stavu dobíjení.
Audace má styl a taky pořádný koule. Ve verzi All Black určitě. Máte je i vy?
![](/images/image/Korenov2015/Image00146.jpg)
Aprilia Caponord Rally
Nejvíc jsem se ale samozřejmě těšil na nový Caponord Rally, a proto jsem se na něm během čtvrtka svezl několikrát. Caponord v základní verzi jsme si představili vloni v časopise. Pro tento rok připravila Aprilia verzi Rally, jež má naplňovat ambice jezdců, kteří krom asfaltu chtějí ochutnávat i prach šotolinových cest.
![](/images/image/Korenov2015/Image00230.jpg)
K zásadním změnám patří 19"" přední kolo (120/70), užší zadní ráfek (170/60 ZR 17") a předsazení osy předního kola pro lepší vedení stroje v terénu. Tři palivové mapy, vypínatelné dvoukanálové ABS a třístupňová ATC, tempomat, ochranné rámy motoru a kapot, větší plexi, hliníkové boční kufry a odolnější kryt motoru.
Moc se vyvedla barevná provedení. Na testu byla k dispozici krásně žluto-černá kombinace a i další dvě se jasně odlišují od konkurence. Ke 125 koníkům pod zadkem není moc co dodávat, ale co se dramaticky zlepšilo je chování motoru v nízkých otáčkách, takže jednička s dvojkou už nejsou ucukané jako u čistě silniční verze. Celkové vyladění motoru u mě zabodovalo.
Samostatnou kapitolou u Caponordu je semiaktivní odpružení ADD, které oceníte hlavně na rozbitých cestách a delších přejezdech. Buď si předvolíte, nebo to necháte na automatu. Nádrž pojme 24 litrů, takže s dojezdem si nemusíte dělat starosti ani v terénu a nově přepákovaný stojan zase menším postavám umožní bezproblémové odstavení motocyklu.
Pokud vše dobře dopadne, budeme mít Caponord Rally k dispozici na týdenní test na přelomu července a srpna, a o nové Aprilii vám řekneme více.
![](/images/image/Korenov2015/Image00252.jpg)