Michal Hamšík

am i pregnant quiz 100 accurate
  am i pregnant quiz for teens 
click Francouzský plnokrevník: 
Voxan Café Racer
Jako bych vás slyšel – Voxan Café Racer, co ten má společného s cestováním? Proč se o něm píše v mototuristicky zaměřeném časopise? Není to omyl? Ne, není. Voxan je výjimečná motorka a určitě si zaslouží, aby se o ní psalo.
Text a foto: Michal Hamšík
Už jsem měl možnost vyzkoušet poměrně dost motorek a většinou si zhruba umím představit, co bych asi tak měl očekávat. Letos mě však dvě motorky překvapily, a to velmi příjemně. Každá je zcela jiná a navzájem jsou nesrovnatelné, o obou se však dočtete v tomto čísle.

Určitě nejlepším letošním zážitkem byl právě  francouzský Voxan Café Racer. Měl jsem možnost brázdit na něm silnice po dobu  dvou týdnů, byť jsem nakonec najel méně, než bych chtěl, neboť počasí bylo  vytrvale deštivé.
Už samotný začátek v pražské prodejně firmy  Meteorsport, dovozce Voxanů do České republiky, začal v dešti, který vytrval až  do Zlína. I přesto jsem si jízdu krásně užíval. Voxan poslouchal na slovo a ani  na mokré vozovce jsem se s ním nedostal do žádné prekérní situace.
V pozdějších dnech byla občas (i když spíše  výjimečně) možnost zkusit jej i za sucha. Na každou cestu jsem se vyloženě těšil  a naschvál dělal zajížďky. Přitom Café Racer není svým stylem zrovna moje krevní  skupina. Mám rád motorky, kde se sedí pohodlně a rovně, zatímco tady jsem byl  přece jen předkloněn (i když nijak extrémně) a při projížďkách po městě to bylo  na rukách trošku cítit. Stejně tak se nedá říci, že by Voxan sám jezdil do  zatáček a že by vše bylo naprosto dokonalé. To ne, v zatáčkách je dobré mu  trochu pomoci a v bublání motoru se semtam vyskytne nějaká ta nepravidelnost.  Ale to není vůbec na závadu, právě naopak. Voxan má totiž to, co většině  sterilní japonské produkce ve větší nebo menší míře chybí – CHARAKTER. Je to  motorka opravdu aristokratická jak svým vzhledem, tak chováním.
Asi jako když řídíte dvacet let starý Aston  Martin – jsou možná vozidla silnější, rychlejší, modernější atd., ale koho to  zajímá? Hlavní je si užít.
Výše řečené však neznamená, že by Voxan byl  technicky nějak zaostalý. To vůbec ne. Podvozek je velmi dobrý, mohutná přední  obrácená vidlice je nejen hezká, ale také funguje. Ani nerovnosti českých  okresek nečiní velký problém. Stejně tak motor – véčkový dvouválec vlastní  konstrukce s úhlem válců 72° a objemem 996 ccm je přes nepopiratelnou  jedinečnost nezáludný a pracuje výborně. V základní stokoňové verzi se sice  nemůžete na dálnici honit s dvěstěkoňovými supersporty, i tak však táhne velmi  solidně.
Celkový design motorky je podle mě mimořádně  povedený. Nesleduje nejmodernější hranaté UFO-trendy, ale zachovává spíše  klasický, nadčasový vzhled. Rovněž je vidět, že si konstruktéři pohráli  s detaily a zpracování neodflákli. I za dvacet let to bude krásný stroj.
Jak jste již asi pochopili, nemám ke Café  Raceru zásadnějších výtek. A dovoluji si tvrdit, že ani cestování na něm není  vůbec od věci. Při delších jízdách je pohodlnější, než by se zdálo, a zcela  jistě by nebyl žádný problém přejet na něm celou Evropu. Prostor pro zavazadla  by se dal snadno ošetřit textilními brašnami, aby vzhled motocyklu nebyl narušen  nosiči a rámy. Něco by šlo upevnit i na místo spolujezdce, tedy po demontáži  krytu, který sedlo jinak zakrývá.
Cestování se spolujezdcem totiž moc nehrozí,  snad jen u spolujezdců (-kyň) obzvláště odolných a dobrodružně naladěných.  Alespoň na delší vzdálenosti, pár desítek kilometrů nejsou zas takový problém.  Co se týče spolehlivosti, počet Voxanů jezdících v ČR by se dal nejspíš zatím  vyjádřit na prstech jedné ruky, takže v tomto ohledu u nás není dost zkušeností.  Zprávy z Francie však hovoří pozitivně a zdá se, že 100 tisíc kilometrů není pro  motor problém. Ani s náhradními díly to nevypadá špatně, Voxan udržuje sklad a  v případě potřeby je pražské zastoupení dodá do tří dnů. Doufejme jen, že  výrobce nepostihnou další finanční problémy a udrží malosériovou výrobu i do  budoucna.
Voxan Café Racer (stejně jako další  typy Voxanů) je strojem pro individualisty, kteří hledají něco výjimečného  vzhledově i technicky, a mají rádi pozitivní emoce na každém kilometru jízdy. To  totiž tento stroj nabízí měrou vrchovatou.