Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Yamaha XSR 700

Magazín MotoRoute a Oldřich Bubeníček, 20.7.2016

Nejprve jsem panu šéfredaktorovi spílal, že mi předhodil nahotinku bez zjevných cestovatelských ambicí. Za pět dní jsem litoval, že nemám koženou bundu a zjev Jamese Deana.

Pojďme si ji v bodech představit. 689 cm3 řadového dvouválce v ocelovém příhradovém rámu, s kulatým světlometem, nízkým štítkem a nádhernou zelenou metalízou s bílým racing proužkem. K docílení absolutního retro stylu v edici Faster Sons pomáhá i stylová kožená brašna s vlastním textilním krytem proti dešti. Obloha zatím jen oblačná, tak jedem.

Obutí Pirelli Phantom s nezaměnitelným vzorkem na hliníkových desetipaprskových kolech oku lahodí a kvalitě jízdy prospívá. Byť červíček pochybností hlodá, jak by XSR vypadala na drátěných kolech...

Celkově je XSR velmi štíhlá a ergonomicky velice povedená motorka. Váha s náplněmi na 185 kg (bez 164 kg!) v kombinaci se 14 litrovou nádrží poskytuje dojezd přes 250 km při spotřebě pod hranicí 5l /100km.

Ve městě je radost se proplétat kolonami a provozem s příjemným brumlákem v zádech, vycházejícím z krátké koncovky výfuku. Reakce na plyn je plynulá, nezáludná a do města ideální. Zároveň je zde dostatek výkonu a krouťáku na intenzivní akceleraci. 75 koníků je velice slušná porce a umožňuje s Yamahou velmi svižnou jízdu.

K orientaci při jízdě je tu k dispozici kulatý digitální rychloměr upevněný na širokých řídítkách a přinášející informace o venkovní teplotě, teplotě motoru, zařazeném rychlostním stupni, čase, dvou tripech a stavu paliva v nádrži.

Vyvážím XSR po pražském okruhu ven z města směrem na Jílové a Neveklov. Úzké a klikaté silnice dávají příležitost si s XSR vyhrát v zatáčkách a výjezdech, stejně tak jako se kochat jízdou podél Slapské přehrady. Zadek je hýčkán pohodlným koženým sedlem s odlišnou povrchovou úpravou v prostoru spolujezdce a s vytlačeným logem XSR700 v zadní části. K celkovému pohodlí přispívá centrální tlumič Monocross. Jízda na XSR neunavuje a nenutí k regeneračním zastávkám. A když už někde zastavíte, je to masírka – prostě krásná motorka.

Kdo jezdí, potřebuje občas také zpomalit nebo zastavit. Čtyřpístkové třmeny na dvoukotoučové přední brzdě s nevypínatelným ABS se o tuto práci postarají rázně a bezpečně. Absolutně bez výhrad.

Vzhledem k záměru oslavit staré ikonické modely z let dávno minulých je k dokoupení připravena celá řada doplňků a příslušenství. Zde se musím zastavit u hnědé kožené brašny Sport Heritage, kterou jsem měl k dispozici a jež spolu s brašnou na nářadí a na nádrž tvoří ucelenou „imidžovku“. Brašna se pomocí klíčku velice snadno připne vedle sedla a je kromě nepromoku vybavena také popruhem na rameno k samostatnému nošení třeba po městě.

Občas jsem si během jízdy vzpomněl na hlášku z Pelíšků: „Rozkaz zněl jasně: Muž s koženou brašnou nesmí projet za žádnou cenu!“ Ale domů jsem dojel v pořádku...

XSR 700 je krásný retro bike s výbornými jízdními vlastnostmi, živým motorem, nízkou spotřebou a ambicemi město + blízké okolí. To vše za 220 tisíc Kč včetně „Masírka indexu“ 9/10.


Yamaha XSR700_001
Yamaha XSR700_001
Yamaha XSR700_002
Yamaha XSR700_002
Yamaha XSR700_003
Yamaha XSR700_003
Yamaha XSR700_004
Yamaha XSR700_004
Yamaha XSR700_005
Yamaha XSR700_005
Yamaha XSR700_006
Yamaha XSR700_006
Yamaha XSR700_007
Yamaha XSR700_007
Yamaha XSR700_008
Yamaha XSR700_008
Yamaha XSR700_009
Yamaha XSR700_009
Yamaha XSR700_010
Yamaha XSR700_010
Yamaha XSR700_011
Yamaha XSR700_011
Yamaha XSR700_012
Yamaha XSR700_012

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor