Redakce MotoRoute, 23. 6. 2025

Vstup nové značky motocyklů Benda na český trh pod křídly společnosti Nevima Group
Motorkáři pozor – na českých silnicích se objeví nová značka, která chce zamíchat s osvědčeným pořádkem!
Společnost Nevima Group, známá dovozem značek jako Keeway, Benelli nebo SWM, nově přivádí do Česka Bendu – ambiciózní čínský brand nabízející motorky i čtyřkolky s vlastním designem a motory.
Co je Benda a proč právě teď?
Benda se představila světu už několikrát na výstavě EICMA v Miláně, kde uvedla řadu cruiserů a naked motorek s motory od 125 do 1 000 ccm, včetně dvouválců do V, řadových čtyřválců a čtyřválců do V.
Nyní slavnostně vstupuje na český a slovenský trh prostřednictvím Nevima Group – dovozce s bohatými zkušenostmi a propracovanou dealerskou sítí.
Portfolio pro motorkáře: Co je v Česku k dostání a co se chystá?
RK V125C - malý cruiser s véčkovým dvouválcem 125 cm3.
V302C – cruiser-naked střední třídy se "Sportster" vzhledem, sdílený model s Keeway.
Napoleonbob 500 - menší brácha níže uvedené pětistovky Napoleonbob s ještě radikálnějším designem se teprve chystá na zahájení prodeje
Chinchilla 500 V2 – dvouválcový cruiser s 500 cm3 a 48 koni má řemenový sekundární převod, široké pneu 150/180 a cenu kolem 140 000 Kč.
Napoleonbob 500 – stylový jednosedlový bobber se stejným motorem jako Chinchilla s výrazným designem, cca 185 000 Kč.
Dark Flag 500 - tento připravovaný model bude prvním čínským tech-cruiserem s motorem V4 (objem 496 cm3, 16 ventilů, 40 kW při 9500 ot./min a 42 Nm při 7300 ot./min.)
LFC700 – power-cruiser s řadovým čtyřválcem, výkon 79 k, tlumiče Kayaba, brzdy Brembo, zadní pneumatika 310 mm, zrychlení 0–100 km/h pod 5 s.
Technika: V-dvouválce, elektrohybrid i CVT
Benda vyvíjí své vlastní motory – včetně řadových a véčkových čtyřválců. U modelu Chinchilla se testuje CVT převodovka, značka údajně připravuje i hybridní motorku 350 cm3 s výkonem jako pětistovka. V blízké době je v plánu model Dark Flag 950 (motor V4, 102 koní), dále se pracuje na motoru o objemu 1 198 cm3 a výkonu 153 koní, na motoru boxer i na motocyklu s turbem.
Čtyřkolky & UTV
Benda nabídne také čtyřkolky – od 500 ccm přes 1 000 ccm až po elektrické modely, včetně dětských a pracovních variant (od roku 2026).
Design a vývoj
Design vzniká v Číně i Evropě, se zapojením evropského R&D. Důraz je na moderní, průmyslový styl a technické inovace.
Prodej v ČR
Premiéra značky proběhla na výstavě Motocykl Praha 2025. Prodej zajišťuje Nevima Group – dostupnost v ČR i SK přes autorizované dealery. Minulý týden (19. 6.) jsme byli přítomni na oficiálním vstupu značky na trh a měli možnost některé modely projet.
Co to znamená pro motorkáře?
- Atraktivní poměr cena/výkon
- Neotřelý moderní styl
- Vlastní vývoj techniky
- Silné zázemí dovozce
Na co si dát pozor?
- Značka je nová, chybí více zkušeností z dlouhodobého provozu
- Servisní síť teprve roste
- Konzervativní jezdci mohou váhat kvůli původu značky
Osobní dojmy z testovací jízdy: Překvapivě solidní zážitek
Měli jsme možnost krátce otestovat modely Chinchilla 500 a LFC700. A musíme říct – první dojem mile překvapil.
Chinchilla 500 působí dospěle. Posez nízký, sedlo pohodlné, zvuk dvouválce příjemně dunivý, aniž by byl rušivý. Řemenový převod pracuje tiše a plynule, motor jde odspodu krásně za plynem. Není to žádný trhač asfaltu, ale na běžné ježdění a víkendové výlety má výkonu dostatek a působí dojmem většího objemu. Převodovka přesná, brzdy slušné, podvozek stabilní – žádné čínské „laciné chvění“, jak jsme u některých značek zvyklí. Příjemně překvapila kvalita zpracování a detailů, s výjimkou bočních samolepek.

LFC700 je jiná liga – silnější, těžší, brutálnější. Design je nezvyklý a budí pozornost. Řadový čtyřválec má opravdu sílu a na cruiser je docela točivý. Lineární zátah však nastupuje už odspodu. Zadní pneumatika šířky 310 mm vypadá monstrózně a je třeba si na ni chvíli zvyknout při zatáčení. Brzy ale zjistíte, že klopit se LFC dá slušně, jen je potřeba jí trošku pomoci. Jízdní pozice je sportovně-cruiserová, avšak stále poměrně komfortní. Jedinou nevýhodou může být hmotnost při manévrování na místě, ale to se dá odpustit – jakmile se rozjedeš, vše funguje hladce.

Celkově: Benda není žádné ošizené "no name" překvapení, ale plnohodnotný hráč, který si na českých silnicích zaslouží pozornost. Je vidět, že značka chce konkurovat nejen cenou, ale i zpracováním a technikou.
Shrnutí
Benda přináší do Česka svěží vítr – od cruiserů a bobberů po silné čtyřválce i čtyřkolky. Zázemí Nevima Group zaručuje podporu a dostupnost. Značka, která rozhodně stojí za pozornost!