Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Značka Benda vstupuje na český trh

Redakce MotoRoute, 23. 6. 2025

Vstup nové značky motocyklů Benda na český trh pod křídly společnosti Nevima Group

Motorkáři pozor – na českých silnicích se objeví nová značka, která chce zamíchat s osvědčeným pořádkem!

Společnost Nevima Group, známá dovozem značek jako Keeway, Benelli nebo SWM, nově přivádí do Česka Bendu – ambiciózní čínský brand nabízející motorky i čtyřkolky s vlastním designem a motory.

 

 

Co je Benda a proč právě teď?

Benda se představila světu už několikrát na výstavě EICMA v Miláně, kde uvedla řadu cruiserů a naked motorek s motory od 125 do 1 000 ccm, včetně dvouválců do V, řadových čtyřválců a čtyřválců do V.

Nyní slavnostně vstupuje na český a slovenský trh prostřednictvím Nevima Group – dovozce s bohatými zkušenostmi a propracovanou dealerskou sítí.

 

Portfolio pro motorkáře: Co je v Česku k dostání a co se chystá?

RK V125C - malý cruiser s véčkovým dvouválcem 125 cm3.

V302C – cruiser-naked střední třídy se "Sportster" vzhledem, sdílený model s Keeway.

Napoleonbob 500 - menší brácha níže uvedené pětistovky Napoleonbob s ještě radikálnějším designem se teprve chystá na zahájení prodeje

Chinchilla 500 V2 – dvouválcový cruiser s 500 cm3 a 48 koni má řemenový sekundární převod, široké pneu 150/180 a cenu kolem 140 000 Kč.

Napoleonbob 500 – stylový jednosedlový bobber se stejným motorem jako Chinchilla s výrazným designem, cca 185 000 Kč.

Dark Flag 500 - tento připravovaný model bude prvním čínským tech-cruiserem s motorem V4 (objem 496 cm3, 16 ventilů, 40 kW při 9500 ot./min a 42 Nm při 7300 ot./min.)

LFC700 – power-cruiser s řadovým čtyřválcem, výkon 79 k, tlumiče Kayaba, brzdy Brembo, zadní pneumatika 310 mm, zrychlení 0–100 km/h pod 5 s.

 

Technika: V-dvouválce, elektrohybrid i CVT

Benda vyvíjí své vlastní motory – včetně řadových a véčkových čtyřválců. U modelu Chinchilla se testuje CVT převodovka, značka údajně připravuje i hybridní motorku 350 cm3 s výkonem jako pětistovka. V blízké době je v plánu model Dark Flag 950 (motor V4, 102 koní), dále se pracuje na motoru o objemu 1 198 cm3 a výkonu 153 koní, na motoru boxer i na motocyklu s turbem. 

 

Čtyřkolky & UTV

Benda nabídne také čtyřkolky – od 500 ccm přes 1 000 ccm až po elektrické modely, včetně dětských a pracovních variant (od roku 2026). 

 

Design a vývoj

Design vzniká v Číně i Evropě, se zapojením evropského R&D. Důraz je na moderní, průmyslový styl a technické inovace.

 

Prodej v ČR

Premiéra značky proběhla na výstavě Motocykl Praha 2025. Prodej zajišťuje Nevima Group – dostupnost v ČR i SK přes autorizované dealery. Minulý týden (19. 6.) jsme byli přítomni na oficiálním vstupu značky na trh a měli možnost některé modely projet.

 

Co to znamená pro motorkáře?

  • Atraktivní poměr cena/výkon 
  • Neotřelý moderní styl
  • Vlastní vývoj techniky
  • Silné zázemí dovozce

Na co si dát pozor?

  • Značka je nová, chybí více zkušeností z dlouhodobého provozu
  • Servisní síť teprve roste
  • Konzervativní jezdci mohou váhat kvůli původu značky

 

Osobní dojmy z testovací jízdy: Překvapivě solidní zážitek

Měli jsme možnost krátce otestovat modely Chinchilla 500 a LFC700. A musíme říct – první dojem mile překvapil.

Chinchilla 500 působí dospěle. Posez nízký, sedlo pohodlné, zvuk dvouválce příjemně dunivý, aniž by byl rušivý. Řemenový převod pracuje tiše a plynule, motor jde odspodu krásně za plynem. Není to žádný trhač asfaltu, ale na běžné ježdění a víkendové výlety má výkonu dostatek a působí dojmem většího objemu. Převodovka přesná, brzdy slušné, podvozek stabilní – žádné čínské „laciné chvění“, jak jsme u některých značek zvyklí. Příjemně překvapila kvalita zpracování a detailů, s výjimkou bočních samolepek. 

Benda Chinchilla 500

 

LFC700 je jiná liga – silnější, těžší, brutálnější. Design je nezvyklý a budí pozornost. Řadový čtyřválec má opravdu sílu a na cruiser je docela točivý. Lineární zátah však nastupuje už odspodu. Zadní pneumatika šířky 310 mm vypadá monstrózně a je třeba si na ni chvíli zvyknout při zatáčení. Brzy ale zjistíte, že klopit se LFC dá slušně, jen je potřeba jí trošku pomoci. Jízdní pozice je sportovně-cruiserová, avšak stále poměrně komfortní. Jedinou nevýhodou může být hmotnost při manévrování na místě, ale to se dá odpustit – jakmile se rozjedeš, vše funguje hladce.

Benda LFC700

Celkově: Benda není žádné ošizené "no name" překvapení, ale plnohodnotný hráč, který si na českých silnicích zaslouží pozornost. Je vidět, že značka chce konkurovat nejen cenou, ale i zpracováním a technikou.

 

Shrnutí

Benda přináší do Česka svěží vítr – od cruiserů a bobberů po silné čtyřválce i čtyřkolky. Zázemí Nevima Group zaručuje podporu a dostupnost. Značka, která rozhodně stojí za pozornost!


01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
21
21
22
22
23
23
24
24
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29