Skross cestovní nabíječky

Czech Dakar


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Rozhovory

Jak vznikají cestovatelské komplety PSí Hubík

Redakce MotoRoute, 2.5.2018

Je tady nová sezóna a spousta z nás na poslední chvíli zjistí, že vlastně nutně potřebuje nové motooblečení. Obzvláště pokud nemáte ideální proporce, oceníte šití na míru. Máme obrovské štěstí, že je v Česku tradiční výrobce motooblečení, firma PSí HUBÍK, která se na zakázkové šití specializuje téměř 30 let.Jejich motocestovatelské komplety jsou hodně oblíbené, a tak jsme Monice Hubíkové, šéfce marketingu PSí Hubík, položili pár otázek na téma motocestovatelských kompletů.

 

Moniko, jak vůbec vzniká nový cestovatelský komplet, co je k tomu potřeba?

Nejprve jsou to požadavky ze stran zákazníků. Snažíme se navrhovat komplety tak, aby splňovaly své určení a přinášely tak na cestách maximální užitek spotřebitelům. Na prvním místě však pro nás zůstává bezpečnost zákazníka a tomu se vše přizpůsobuje.

PSí Hubík

Jak dlouho trvá, než je z nápadu hotový výrobek? Kolik z toho zaberou jednotlivé fáze?

Na tuto otázku není jednoznačná odpověď. Nápad musí hlavně "uzrát". Jakmile si "sedne" základní myšlenka, pak se spustí řetězec výroby. Nejprve tedy zadání toho, co má komplet "umět". Podle toho se zvolí skladba materiálů a druh chráničů. Tomu se přizpůsobí design a vzniká konstrukční střih. Ušijí se první vzorky, které se schvalují kolektivem pracovníků: prodejci, konstruktéři, testovací jezdci. Finální vzor se testuje minimálně sezónu v praxi, pak se zhodnotí, případně provedou poslední úpravy a spustí se výroba modelu.

Jak a kdy vás napadají návrhy na nový design? Co bývá tím impulsem?

To je otázka na designéry a konstruktéry. Ale jednoznačně jsou impulsem právě poptávky ze stran zákazníků.

Chodí s návrhy designu i sami zákazníci? Jak často?

Ano, chodí. Pořád se stává, že přijdou i s nakresleným návrhem na papíře :-). U cestovatelských kompletů spíše řeší  funkční detaily než to, jak to bude designově vypadat.

Je těžké skloubit design s výrobními a bezpečnostními požadavky? Liší se finální výrobek hodně od původní ideje?

Ano, to je. Musí se zvolit priority. U cestovatelských textilních kompletů je na prvním místě funkčnost a bezpečnost a tomu je podřízen design. U kožených výrobků se dá více "designově vyřádit". Jelikož už máme bohaté zkušenosti s výrobou, finál od původní ideje se moc nemění.

PSí Hubík

Jsou čeští zákaznicí nároční? Trvají na svém, nebo si nechají poradit?

K nám přichází jako k odborníkům na motoodívání a poradit si nechají ... až na výjimky :-).  Vyrábíme téměř 30 let a díky filozofii blízkého vztahu k našim zákazníkům se jejich zkušenosti z cestování na dvou kolech přenáší rovnou do výroby. To přináší velký užitek i novým zájemcům o náš produkt.

Jsou v požadavcích zákazníků vidět v motooblečení nějaké „modní trendy“? Co je momentálně nejvíc „in“?

Módní trendy v motooblečení se nemění tak rychle, jako u běžné módy. Cestovatelské komplety si zákazníci vybírají hlavně podle  toho, na co je potřebují. Jestli na krátké výlety, nebo na dobrodružné daleké cesty. Určitě chtějí ladit barevně ke svému motocyklu, nebo mít stejný design pro sebe a spolujezdce. "In" je určitě přiléhavé oblečení, které dobře sedí k postavě a zbytečně se nenafukuje.

PSí Hubík

Když poctivě srovnáš úroveň materiálů a zpracování PSí Hubík s konkurencí, jak jste na tom, do jaké kategorie se řadíš?

Základní přehled o konkurenci na trhu mít musíme, nenecháváme se jí však příliš ovlivňovat a spíše dáme na požadavky našich zákazníků. Pro zpracování pak používáme nejmodernější technologie a vysoce kvalitní materiály od renomovaných výrobců speciálních tkanin. Například švýcarský dodavatel, firma Schoeller, nám dodává kevlarovou streč, kterou hojně užíváme nejen do kombinéz pro MotoGP, ale i do  textilních kompletů, aby dobře obepínaly tělo a přitom byly pohodlné. Že kevlarové vlákno je vysoce oděru odolné, ví už každý motorkář. Exponovaná místa zesilujeme také kevlarem a keramikou. Tím, že i cestovatelské komplety dokážeme ušít na míru, zvyšujeme bezpečnost na cestách. Dále nabízíme servis oprav po pádech nebo jen běžnou údržbu, jakou je praní a impregnace. Zákazník tak u nás získává komplexní služby a troufám si říci na vysoké úrovni.

Máš nějakou vizi budoucnosti, jak bude motooblečení vypadat třeba za 10 nebo 20 let?

Vývoj se zastavit nedá a to je dobře :-). Už teď když srovnáme modely před 10 lety, vidíme rozdíl. Je to dané tím, že výrobci látek neustále vyvíjí nové materiály, s kterými se pak jinak pracuje a mění se i výsledný efekt. V každém případě směr je stále více k bezpečnému motoodívání.

PSí Hubík