Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

Honda NC750S, modelový rok 2016

Honda a redakce MotoRoute, 1.12.2015

Oblíbený nahý motocykl Honda NC750S nově přichází s motorem splňujícím emisní normu EURO4, LCD přístroji s možností volby barvy podsvícení, dvěma dvoubarevnými verzemi Special Edition a s LED světly. Verze s dvouspojkovou převodovkou DCT se nově vyznačují třemi úrovněmi režimu S a také softwarovými vylepšeními jízdních režimů MT i AT. Krátká pětiúhelníková koncovka výfuku přidává ke zvuku motoru výraznější hlubší tóny.

 

1. Úvod 

NC750S je uživatelsky mimořádně přívětivý motocykl: dobře se s ním jezdí a je ohleduplný k peněžence svého majitele nejen při nákupu, ale i z hlediska provozních nákladů. Přitahuje jezdce všech věkových kategorií včetně zkušených jezdců hledajících schopný a úsporný motocykl do městského provozu či mladších jezdců přecházejících z menších strojů, kteří hledají rovnováhu mezi výkonem, ekonomičností, praktičností a potěšením z jejich prvního „velkého“ stroje.
 
A přesně to jim NC750S dokáže poskytnout. Jeho řadový dvouválcový motor nabízí dostatek točivého momentu již v nízkých a středních otáčkách. Od davu ostatních středních naked strojů jej odlišují objemná odkládací schránka v místě, kde se obvykle nachází palivová nádrž, či volitelná dvouspojková převodovka Honda DCT. To v kombinaci s kompaktními rozměry, jistým podvozkem a mimořádně nízkou spotřebou z něj dělá mimořádně dostupný a praktický motocykl.
 
Od svého představení v roce 2012 ¬– tehdy jako NC700S – prošel tento model dlouhým vývojem a dnes nabízí maximum toho, co se všem jezdcům na tomto stroji od samého počátku líbilo. V tomto dalším kroku se vzhled i funkce stroje posouvají na ještě vyšší úroveň a zážitek z prvního „velkého“ motocyklu se tak stává ještě lepším.
 

2. Informace o modelu 

Do roku 2016 vstupuje model NC750S s řadou drobných vylepšení. LED světlomet (u barevných provedení Special Edition) a zadní světlo dodávají stroji prémiový vzhled, zatímco nové přístroje s volitelnou barovou podsvícení lze přizpůsobit podle požadavků jezdce.
 
Převodovka DCT opět o kus vyspěla a její inovovaný software umožňuje jemnější reakci na plyn srovnatelnou s ovládáním pomocí spojky. Pro více sportovních zážitků automatický (AT) režim S nově nabízí 3 úrovně řazení. V manuálním režimu MT byl zvýšen limit otáček pro podřazování. Další softwarová vylepšení zlepšují vlastnosti převodovky DCT v řadě různých situací.
 
Změny se dotkly i předního brzdového třmenu a nová koncovka výfuku kromě nižší hmotnosti nabízí také příjemnější „pulzující“ tón. Manuální šestistupňová převodovka nabízí lehčí ovládání spojky se zalomenou páčkou.
 

3. Hlavní vlastnosti

3.1 Vzhled a výbava

Ústředním motivem pro vylepšení NC750S byl slogan „Sensual Performance“.  Zážitek z jízdy byl vylepšen na pohled i sluchově. Malý LED světlomet a čiré zadní světlo dodávají stroji výrazný nový vzhled. Jednou z největších výhod modelu NC750S, jež však zůstává na první pohled skryta, je 21litrová odkládací schránka v místě, kde se obvykle nachází palivová nádrž. Do této schránky lze pohodlně uložit integrální přilbu.
 
Prémiový dojem dotváří také klíč s vlnovitým výbrusem. Zcela nový přístrojový panel je tvořen negativním LCD displejem. Obsahuje celkové a denní počítadlo ujetých kilometrů, informaci o zařazeném rychlostním stupni a spotřebě, nastavení (volitelného) vyhřívání rukojetí a u modelu s převodovkou DCT také o zvolené úrovni v režimu S.
 
Jezdec si může změnit také barvu podsvícení čáry otáčkoměru. Vybírat může z celkem 9 možností. Je také možné nastavit změnu barvy podsvícení v závislosti na zařazeném rychlostním stupni, rozmezí otáček, nebo (u verze DCT) jízdním režimu.
 
Při jízdě s displejem nastaveným na jednu barvu nebo (u verze DCT) pro konkrétní režim má jezdec navíc k dispozici režimy ECO a SHIFT. V režimu ECO se při úsporné jízdě barva podsvícení displeje změní na modrou, při velmi úsporné jízdě pak na zelenou. V režimu SHIFT se při překročení hranice otáček nastavené uživatelem barva podsvícení displeje změní na oranžovou.
 
Model NC750S bude k dispozici v 5 barevných provedeních:
 
černá Graphite Black
bílá perleťová Pearl Glare White
červená Victory Red
černá Special Edition Graphite Black – s LED světlometem, dodatečnými červenými pruhy, dvoubarevným sedlem a červenými koly
matné stříbrné metalíze Special Edition Matt Gunpowder Metallic – s LED světlometem, dodatečnými pruhy, dvoubarevným sedlem a stříbrným rámem
 
Nabídka originálního příslušenství Honda zahrnuje speciálně navržený zadní nosič, 35litrový vrchní box, 29litrové boční kufry, tašky do kufrů, centrální stojan, rukojeti s 5stupňovým vyhříváním, U-zámek a zásuvku pro nabíjení elektrických zařízení.
 

3.2 Dvouspojková převodovka

Značka Honda vyrábí převodovky DCT již šestý rok, přičemž každým rokem tato technologie nabývá na popularitě u všech strojů, pro které je dostupná. Převodovka DCT využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem.
 
Systém DCT nabízí dva automatické režimy řazení a také manuální režim MT. Standardní automatický režim D je určen pro běžnou jízdu po silnicích či dálnicích s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva. Režim S – v němž převodovka řadí nahoru i dolů ve vyšších otáčkách než v režimu D – byl nově rozdělen na tři úrovně sportovních výkonů. Někteří jezdci dávají přednost jízdě s vyššími otáčkami, jiní preferují otáčky nižší. Díky třem novým režimům si každý může převodovku přizpůsobit svému stylu jízdy. Zvolená úroveň je uložena a při dalších jízdách je při zvolení režimu S použita jako implicitní. Zvolená úroveň a režim jsou rovněž zobrazeny na přístrojovém panelu.
 
Převodovka DCT u modelu NC750S je nově vybavena technologií adaptivního řízení spojky „Adaptive Clutch Capability Control“, která reguluje množství točivého momentu přenášeného spojkou. Při otevření či zavření škrticí klapky tato technologie funguje podobně, jako klasická spojka, a přispívá tak k hladší jízdě. Mezi další vylepšení patří rychlejší aktivace přepínače N-D po nastartování a schopnost detekce jízdy ze svahu nebo do svahu v režimu AT, který podle toho upraví vzorec řazení.
 

3.3 Motor

Díky své konstrukci nabízí kapalinou chlazený 8ventilový řadový dvouválcový motor SOHC v modelu NC750S vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Architektura motoru s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Hodnota maximálního výkonu dosahuje 40,3 kW při 6 250 ot./min., zatímco maximální točivý moment činí 68 Nm při 4 750 ot./min.
 
Jednotka PGM-FI vždy dávkuje přesný poměr směsi vzduchu a paliva potřebný pro úplné a čisté vyhoření při všech otáčkách a za každé jízdní situace. Motor splňuje požadavky emisní normy EURO4, emise CO2 dosahují hodnoty 81 g/km a spotřeba paliva 3,5 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje na 14,1litrovou nádrž umístěnou pod sedlem dojezd přes 400 km. 
 
Dva vyvažovací hřídele vyrovnávají vibrace vyvolané vysokou setrvačností hmoty při vyšších otáčkách. Motor tak působí kultivovanějším dojmem a přitom si zachovává charakteristický „puls“ daný 270° sekvencí zapalování. Vrtání a zdvih jsou 80 mm x 77 mm. Díky minimalizaci počtu dílů zůstává motor lehký, úsporný a spolehlivý. Je vybaven pouze jednou škrticí klapkou o průměru 36 mm a kdykoliv je to možné, jednotlivé komponenty zastávají více rolí: vačkový hřídel pohání vodní čerpadlo, zatímco jeden z vyvažovacích hřídelů pohání olejové čerpadlo.
 
Verze s manuální převodovkou je pro rok 2016 vybavena novou zalomenou páčkou řazení s upraveným poměrem, která usnadňuje časté řazení.
  
Nová lehká pětiúhelníková koncovka výfuku je kratší než u předchozí verze a obsahuje dvě komory spojené děrovanou spojovací trubkou, jež fungují jako konečné rezonátory a vytvářejí hlubší, charakterističtější zvuk s typickým pulsem. Katalyzátor s dvouúrovňovou konstrukcí přispívá k menšímu množství škodlivin ve výfukových plynech.
 

3.4 Podvozek

Robustní ocelový kosočtvercový rám se vyznačuje vysokou mírou tuhosti potřebnou pro agilní a pružné jízdní vlastnosti v různých podmínkách. Toto řešení je tak ideální tam, kde je hlavním kritériem konstruktérů prostor. Zabírá totiž velmi málo místa, ale nabízí vynikající jízdní dynamiku. Sklon přední vidlice je 27°, zatímco hodnota závleku činí 110 mm. Rozvor kol dosahuje 1 525 mm a poměr rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je 48/52. Pohotovostí hmotnost je 217 kg (227 kg s převodovkou DCT).
 
Výška sedla je 790 mm a ergonomické řešení poskytuje jezdci nad strojem plnou kontrolu, neboť řídítka má v pohodlném dosahu. Šířka řídítek umožňuje lehké ovládání stroje při všech rychlostech a s úhlem natočení kola 35° společně s nízko položeným těžištěm je Honda NC750S skvělým společníkem pro jízdu v rušných městských ulicích. K pohodlí spolujezdce přispívají dvě madla.
 
41mm teleskopická vidlice má zdvih 120 mm. Samostatný zadní tlumič má rovněž zdvih 120 mm a je spojen s mechanismem Pro-Link, který nabízí rovnováhu mezi měkkým počátečním pohybem při přejezdu nerovností v nízkých rychlostech a vynikající ovladatelností.
 
Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem poskytuje dostatek snadno regulovatelné brzdné síly. Doplňuje jej 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem na zadním kole. Lehký dvoukanálový systém ABS zajišťuje rychlé a bezpečné zastavení i na kluzké nebo mokré vozovce. 
 
Nové kované ventilky v ráfcích mají tvar písmene L pro snazší kontrolu a úpravu tlaku; lité ráfky o rozměrech 17 x 3,50 palce a 17 x 4,50 palce jsou obuty do pneumatik 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17.
 

4. Technické parametry 

MOTOR

 

Typ

Kapalinou chlazený, 4-taktní, 8-ventilový, řadový dvouválec SOHC

Zdvihový objem

745 cm3

Vrtání x zdvih

77 mm x 80 mm

Kompresní poměr

10,7 : 1

Maximální výkon

40,3 kW / 6 250 ot./min. (95/1/ES)

Max. točivý moment

68 Nm / 4 750 ot./min. (95/1/ES)

Olejová náplň

Man.: 3,7 l DCT: 4,1 l

Emise CO2

81 g/km

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

Elektronické vstřikování paliva PGM-FI

Objem palivové nádrže

14,1 l

Spotřeba paliva

Man.: 3,5 l/100 km (režim WMTC)

DCT: 3,5 l/100 km (v režimu WMTC, testováno v režimu D)

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startér

elektrický

Kapacita baterie

12 V/11,2 AH

Výkon alternátoru

Man.: 420 W / 5 000 ot./min.

DCT: 450 W při 5 000 ot./min.

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Man.: Mokrá lamelová spojka

DCT: Mokrá lamelová, hydraulická 2spojková

Typ převodovky

Man.: 6stupňová manuální převodovka

DCT: 6stupňová dvouspojková převodovka

Stálý převod

Řetěz

RÁM

 

Typ

Kosočtvercový; ocelové trubky

PODVOZEK

 

Rozměry (DxŠxV)

2 195 mm x 780 mm x 1 130 mm

Rozvor kol

1 525 mm

Úhel přední vidlice

27°

Závlek

110 mm

Výška sedla

790 mm

Světlá výška

140 mm (minimum)

Pohotovostní hmotnost

Man.: 217 kg

DCT: 227 kg

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ vpředu

41 mm teleskopická vidlice, zdvih 120 mm

Typ vzadu

Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm

KOLA

 

Typ vpředu

Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny

Typ vzadu

Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny

Velikost ráfku Přední

17M/C x MT3,50

Velikost ráfku Zadní

17M/C x MT4,50

Pneumatika vpředu

120/70-ZR17M/C (58W)

Pneumatika vzadu

160/60-ZR17M/C (69W)

BRZDY

 

Systém ABS, Typ

2-kanálový systém ABS

Typ vpředu

hydraulická, s jedním 320 mm vlnovitým kotoučem, 2-pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu

Typ vzadu

hydraulická, s jedním 240 mm vlnovitým kotoučem, 1-pístovým třmenem a pryskyřičnými destičkami

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Přístrojový panel

Digitální ukazatel rychlosti, čárový otáčkoměr, hodiny, čárový ukazatel stavu paliva, dvě denní počítadla, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, údaj o okamžité a průměrné spotřebě paliva a výstražná kontrolka teploty chladicí kapaliny.  

Zabezpečovací systém

HISS

Světlomet

Typ žárovky: 12V , 60 W x 1 (dálkové)/55 W x 1 (potkávací)

TYP LED: LED

Zadní světlo

LED

 
Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny. 
 
** Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky jsou prováděny na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.

Honda-NC750S-2016 (1)
Honda-NC750S-2016 (1)
Honda-NC750S-2016 (10)
Honda-NC750S-2016 (10)
Honda-NC750S-2016 (11)
Honda-NC750S-2016 (11)
Honda-NC750S-2016 (12)
Honda-NC750S-2016 (12)
Honda-NC750S-2016 (13)
Honda-NC750S-2016 (13)
Honda-NC750S-2016 (14)
Honda-NC750S-2016 (14)
Honda-NC750S-2016 (2)
Honda-NC750S-2016 (2)
Honda-NC750S-2016 (3)
Honda-NC750S-2016 (3)
Honda-NC750S-2016 (4)
Honda-NC750S-2016 (4)
Honda-NC750S-2016 (5)
Honda-NC750S-2016 (5)
Honda-NC750S-2016 (6)
Honda-NC750S-2016 (6)
Honda-NC750S-2016 (7)
Honda-NC750S-2016 (7)
Honda-NC750S-2016 (8)
Honda-NC750S-2016 (8)
Honda-NC750S-2016 (9)
Honda-NC750S-2016 (9)