Normfest

 


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

Nové modely Honda CRF300L a CRF300 Rally pro rok 2021

Honda a redakce MotoRoute, 1.12.2020

Honda CRF250L, která byla v Evropě představena v roce 2012, svou nízkou hmotností a variabilitou tiše, avšak důsledně potvrdila své univerzální vlastnosti a atraktivitu.

V roce 2017 přibyla verze CRF250 RALLY, která svým vzhledem odkazovala na dakarské speciály a byla primárně určena pro dlouhá dobrodružství. 

Do roku 2021 oba modely vstupují s množstvím změn, kterým dominuje nový motor s větším zdvihovým objemem, jenž je nyní umístěn ve výrazně lehčím podvozku a vyznačuje se výrazným 13% nárůstem poměru výkonu a hmotnosti.

 

Motor

Nový motor o objemu 286 cm3 splňuje emisní normu EURO5. Jedná se o kapalinou chlazený 4-ventilový jednoválec DOHC, jenž disponuje maximálním výkonem 20,1 kW při 8 500 ot./min. a díky delšímu zdvihu o plných 18 % větším točivým momentem 26,6 Nm při 6 500 ot./min. (oproti 18,2 kW při 8 500 ot./min. a 22,6 Nm při 6 750 ot./min.).

„Dýchání“ motoru bylo vylepšeno díky novému časování sací vačky a přepracované sací i výfukové soustavě. Kratší převodové poměry prvních pěti rychlostních stupňů zesilují účinek vyššího točivého momentu a výkonu, zatímco 6. převodový poměr je delší pro pohodlnější jízdu vyššími rychlostmi.

Pomocná kluzná spojka nyní zlepšuje přenos síly na zadní kolo a ovládání spojkové páčky je o 20 % lehčí.

 

Podvozek

Hlavní zásluhu na redukci hmotnosti o plné 4 kg mají především přepracovaný ocelový dvoukolébkový rám, hliníkové kyvné rameno a spodní bod upevnění vidlice. U všech těchto prvků byla navíc revidována tuhost s důrazem na větší boční pružnost a s ohledem na lepší zpětnou vazbu a pocit kontroly.

Větší zdvih odpružení (o 10 mm vpředu / 20 mm vzadu u CRF300L a o 10 mm vpředu u CRF300 RALLY) a větší světlá výška si vyžádaly drobné úpravy geometrie řízení.

 

Další změny

Svěží, ostře řezaná kapotáž u CRF300L ukrývá štíhlejší palivovou nádrž o objemu 7,8 litru, štíhlejší sedlo a nový, snadno čitelný LCD přístrojový panel. Také pozice jezdce byla vylepšena s důrazem na lehké ovládání řídítek – ta jsou posunuta mírně vzad, stupačky jsou umístěny níže a více vzadu. Výška sedla vzrostla o 5 mm na 880 mm.

S výškou 885 mm je širší, pryží potažené sedlo u CRF300 RALLY nyní umístěno o 10 mm níže; objem palivové nádrže vzrostl o 2,7 litru na 12,8 l. Řídítka stroje jsou vybavena integrovanými závažími pro snížení vibrací, stupačky jsou opatřeny pryžovými vložkami, zatímco LED ukazatele směru jsou s ohledem na větší odolnost upevněny pružně.

Jak CRF300L, tak CRF300 RALLY i nadále zůstávají věrné původnímu receptu a jedná se o mimořádně praktické a univerzální motocykly. A díky vylepšením pro rok 2021 jsou ještě lépe připraveny na všechny výzvy – ať se jedná o vyjížďku kolem bloku, nebo o cestu kolem světa.

Honda CRF300L

Honda Honda CRF300L

 

Honda CRF300 Rally

Honda CRF300 Rally


Honda CRF300 Rally 01
Honda CRF300 Rally 01
Honda CRF300 Rally 02
Honda CRF300 Rally 02
Honda CRF300 Rally 03
Honda CRF300 Rally 03
Honda CRF300 Rally 04
Honda CRF300 Rally 04
Honda CRF300 Rally 05
Honda CRF300 Rally 05
Honda CRF300 Rally 06
Honda CRF300 Rally 06
Honda CRF300L 01
Honda CRF300L 01
Honda CRF300L 02
Honda CRF300L 02
Honda CRF300L 03
Honda CRF300L 03
Honda CRF300L 04
Honda CRF300L 04
Honda CRF300L 05
Honda CRF300L 05
Honda CRF300L 06
Honda CRF300L 06
Honda CRF300L 07
Honda CRF300L 07
Honda CRF300L 08
Honda CRF300L 08
Honda CRF300L 09
Honda CRF300L 09