Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

Nový skútr Yamaha NMAX

Marek Olbert, Yamaha, 7.8.2015

 

NMAX je nejen městský dopravní prostředek pro začínající jezdce, má motor o obsahu 125 cm3, nabízí charizma a sportovní styl, komfort třídy premium, vynikající spotřebu a je možné jej řídit bez řidičáku na motorku, tedy stačí řidičák na auto. Je velmi dobře ovladatelný i pro lidi bez zkušeností s motorkama, oficiálně zapadá do kategorie městských skútrů pro každodenní ježdění, svou konstrukcí a prostorností však umožní i delší výlety. 

   
Je vybaven aerodynamickým větrným štítem, decentními blatníky a charakteristickými designovými prvky "boomerang" známé z větších skútrů série MAX. Skútr NMAX má vysoký standard zpracování, estetiky  a funkčnosti, bez zbytečných kompromisů. NMAX je dle výrobce určen pro mladší a aktivní generaci dojíždějící do školy, či do práce, která hledá komfortní a prémiový skútr za cenu nižší kategorie. 
 
 
Kapalinou chlazený čtyřtaktní motor byl projektovaný zhodně s koncepcí Yamahy pod označením "Blue Core". Myšlenka tohoto projektu spočívá ve výrobě nové generace kompaktních motorů, které svým majitelům maji přinášet čistou radost ze svižné a sportovní jízdy, avšak spojenou s nízkou spotřebou paliva a příznivým vlivem na ekologii. Konstrukce čerpá z nejnovějších technologických poznatků. 
 
 
Tento čtyřtaktní motor SOHC je první motor ve skútrech Yamaha vybavený čtyřmi ventily na válec s novým systémem proměnného časování ventilů VVA (variable valve actuation). Inovativní technologie "Blue Core" přináší lepší a plynulejší zrychlení a nástup výkonu v nízkých a středních otáčkách motoru, což značně ulehčí typické ježdění po městě ve stylu brzda plyn a příjemnějí umožní projíždění ucpanými ulicemi.  Systém VVA má také přímý vliv na nízkou spotřebu.  V režimu WMTC bylo dosaženo hodnoty spotřeby paliva 2,18 litru na 100 km, což je 45,7 km na jeden litr, což dělá NMAXe velmi efektivním v dojezdu a minimálních nákladech na palivo. 
 
Nový motor je vybaven vstřikováním paliva, které posílá směs benzínu a vzduchu přes eliptický kanál přímo do válce, čímž se zvyšuje efektivita spalování, jednoduché startování a již zmíněná nízká spotřeba. Motor saje vzduch přes velkoplošný vzduchový filtr a spolu s upravenou vačkovou hřídelí je spalování paliva snažší a zároveň se zvyšuje dynamika jízdy. Chladič a ventilátor jsou nezvykle umístěny na boku motoru, což má kladný vliv na větší prostor pro řidičovy nohy. I přes veškeré nové technologie a díky nim předpokládanou úspornost motoru, Yamaha upravila také vnitřní povrch válce povlakem DiASil, která zmenšuje opotřebení válce a pístu a zvyšuje mechanický výkon motoru. 
 
Dalším prvkem ke snížení odběru výkonu a spotřeby energie jsou použité LED světla, které umožnily také montáž menšího, lehčího a úspornějšího magneta.  
 
 
Sportovní ambice nejsou jen ve vzhledu NMAXe, jsou také v konstrukci nového rámu vyrobeného z tenkostěnných ocelových trubek tvořících lehký a přitom velmi pevný a vyvážený celek. Lehký rám má pozitivní vliv na celkové jednoduché ovládání skútru a pro možnost rychlého překlápění ze strany na stranu.  Po vzoru skútrů vyšší třídy tvoří rám NMAXe pomyslný tunel, ve kterém je uložena palivová nádrž a motor uchycený na gumových blocích eliminující nežádoucí vibrace. 
 
NMAX je prvním skútrem ve své třídě, který má sériově montovaný systém ABS, což nejen zvyšuje jeho atraktivnost, ale zcela logicky také bezpečnost a možnost naplno využít kvalit motoru, podvozku a rámu při svižné jízdě. 
 
 
Bez ohledu na skvělé kompaktní rozměry celého skútru bylo zvlášť myšleno také na univerzálnost využití různě vysokými řidiči. Prostor uvnitř kapotáže, konstrukce karoserie a sedla, umožňuje sportovní i relaxační jízdní styl. Na stupňovitém sedadle sedí spolujezdec výše než řidič, což řidiči poskytuje více prostoru pro sebe a pro spolujezdce lepší výhled a zážitek z jízdy. Komfort a bezpečnost spolujezdce doplňuje úchyt pro ruce, který nijak nepřekáží nohám. 
 
V úvahách o komfortu bylo samozřejmě při konstrukci skútru myšleno na jízdu na nepěkných silnicích a krom upraveného rámu se technici zaměřili i na odpružení a stabilitu. NMAX je vybavený dvěmi zadními tlumiči s vinutými pružinami a dvoustupňovým nastavením útlumu umožňující zdvih 90 milimetrů. 
 
Přenos výkonu na silnici obstarávají třináctipalcová litá kola, což je další příspěvek ke komfortu jízdy i při vyšších rychlostech.  Přední kolo je obuto do pneumatiky 110/70-13 a zadní do rozměru 130/70-13, což jsou jedny z nejpoužívanějších pneumatik, což bude mít logicky i příznivý cenový efekt. Hojně rozšířený rozměr = nízká cena. 
 
Podsedlový úložný prostor pojme jednu integrální přilbu a několik dalších předmětů, které můžete během provozu potřebovat. 
 
 
Hlavní světlomet je vybaven technologií LED diod, což nejen dokresluje moderní vzhled, skútr díky nim velmi dobře svítí jasným světlem. Zadní světlo je také s LED diodami a celkově tak snižuje spotřebu elektrické energie, která úzce souvisí se spotřebou paliva. Kompaktní a dobře čitelný LCD displej umístěný v palubní desce a podsvětlený také LED diodami jen potvrzuje technologickou zdatnost této novinky od Yamahy. 
 
Vybrané technologie a hlavní charakteristika:
 
* městský skútr nejen pro lidi bez řidičáku na motorku s možností řídit jej s řidičákem na auto
* nový, kapalinou chlazený, čtyřtaktní motor se vstřikováním paliva s koncepcí "Blue Core"
* čtyřventilová hlava s proměnným časováním (VVA) mající vliv na vysoký výkon a nízkou spotřebu 2,18 l/100 km
* nová konstrukce rámu z tenkostěnných trubek a zavěšení motoru v gumových blocích
* 13-ti palcová litá kola
* dva zadní seřiditelné tlumiče 
* sériové ABS a kotoučové brzdy na obou kolech s rozměrem 230mm
* komfortní sezení a jízdní pozice
* úložný prostor pro integrální přilbu
* osvětlení s LED diodami
 
Barevné varianty: 
Power Red (RM7)
Frozen Titanium (MYNM2)
Milky White (WM6)
Midnight Black (SMX)
 

 


2015_YAM_G125YM_EU_MYNM2_STU_001_03
2015_YAM_G125YM_EU_MYNM2_STU_001_03
2015_YAM_G125YM_EU_MYNM2_STU_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_MYNM2_STU_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_MYNM2_STU_005_03
2015_YAM_G125YM_EU_MYNM2_STU_005_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_001_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_001_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_003_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_003_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_004_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_004_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_005_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_005_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_006_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_006_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_008_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_008_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_009_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_009_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_010_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_010_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_011_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_011_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_012_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_012_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_013_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_013_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_014_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_014_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_016_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_016_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_017_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_DET_017_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_STU_001_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_STU_001_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_STU_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_STU_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_STU_005_03
2015_YAM_G125YM_EU_RM7_STU_005_03
2015_YAM_G125YM_EU_SMX_STU_001_03
2015_YAM_G125YM_EU_SMX_STU_001_03
2015_YAM_G125YM_EU_SMX_STU_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_SMX_STU_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_SMX_STU_005_03
2015_YAM_G125YM_EU_SMX_STU_005_03
2015_YAM_G125YM_EU_WM6_STU_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_WM6_STU_002_03
2015_YAM_G125YM_EU_WM6_STU_005_03
2015_YAM_G125YM_EU_WM6_STU_005_03