Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

Off-roadový motocykl Touratech R 1250 GS RR

Touratech, 24. 1. 2023

Německý Touratech představil radikální prototyp motocyklu R 1250 GS RR, který ukazuje off-roadový potenciál současných boxerů BMW. Motocykl je vybaven 21" předním kolem, elektronickým podvozkem a řadou ochranných prvků.

 

Off-road bez kompromisů

Přestavba zaručuje směrovou stabilitu i ve složitém terénu, zejména díky přednímu kolu o průměru 21", které vzniklo „naroubováním" pevného ráfku Excel na původní střed. Specialista Touratechu na odpružení Lars Würdemann k tomu řekl:

„Protože jsme dráty pletli dovnitř - jako na Sportenduru - a niply musely sedět na ráfku, potřebovali jsme speciální adaptéry na náboj. Bylo to hodně práce, ale obrovská tuhost 21" předního kola nám dala za pravdu.“

Touratech R 1250 GS RR

 

Standardní komponenty doplňují koncept endura

Co se týče prvků odpružení, Touratech spoléhá na poslední generaci elektronických komponentů z řady Touratech Suspension Plug & Travel EVO. Pro motocykl R 1250 GS RR byly vybrány v extra dlouhém provedení. Tyto speciální tlumiče jsou na vyžádání zákazníka k dispozici i pro modely BMW R 1250 GS Adventure a R 1250 GS.

Z produkce Touratechu pochází i mnoho jiných částí, například nastavitelné pedály převodovky a zadní brzdy, sklopné páčky spojky a přední brzdy, držáky řídítek aj.

Aby byla dosažena co nejmenší šířka motocyklu pro průjezd úzkými pasážemi, byly odstraněny standardní padáky a místo nich instalovány hliníkové ochranné prvky Touratech. Spodní část motoru je chráněna krytem „Rally“ z hydroformovaného hliníku.

 

Vyzkoušeno v praxi

Po důkladném testování týmem Touratechu i marketingovým ředitelem Martinem Wickertem dostal motocykl R 1250 GS RR do ruky hard endurový specialista Kevin Gallas, který se pravidelně umisťuje na špici v různých extrémních enduro soutěžích, včetně úspěšné účasti na legendárním Erzbergu.

Kevin se na tomto stroji zúčastnil závodu Transitalia Marathon (TIM). Pro závod byl motocykl vybaven navigační věží s držákem roadbooku, tripmasteru a GPS.

Kevin byl z výkonu stroje více než nadšený: „V off-roadových úsecích bylo přední kolo a přilnavost dobře čitelné a poskytovalo velké rezervy i při vysokých rychlostech a skocích, stejně jako na různých terénech a kamenitých polích.“

 

Důležité poznatky pro sériovou výrobu

Motocykl Touratech R 1250 GS RR zůstane jako jediný neprodejný kousek, který bude využíván na různých akcích. Avšak nabyté zkušenosti budou využity ve prospěch zákazníků Touratechu ve formě komponentů semi-aktivního odpružení Touratech Suspension Plug & Travel EVO i u dalších doplňků.

Touratech R 1250 GS RR