Suzuki a redakce MotoRoute, 5.9.2022
![](/images/big/Suzuki V-Strom 1050 DE tit.jpg)
Suzuki Motor Corporation představila dva nové V-Stromy pro rok 2023.
"Klasický" V-Strom 1050 doznal několika úprav, nový je pak model s označením V-Strom 1050DE.
Suzuki V-Strom 1050
Vylepšení na modelu V-Strom 1050 zahrnují především nový obousměrný quick-shifter ve standardu a zlepšený systém S.I.R.S (Suzuki Intelligent Ride System) s šestiosou inerciální měřící jednotkou (IMU), upravený pro různé jízdní podmínky a s upgradovaným tempomatem. Ten nově funguje ve větším pásmu rychlostí (od dvou do sedmi tisíc otáček, tedy cca 25 až 160 km/h) a při více rychlostních stupních, konkrétně už od dvojky.
![Suzuki V-Strom 1050 displej](/images/image/Tiskove%20zpravy/Suzuki/Suzuki%20V-Strom%201050%20displejm.jpg)
Nový je rovněž 5" barevný TFT displej. Nechybí volba jízdních režimů, asistent rozjezdu do kopce, či ovládání brzd v závislosti na zatížení a sklonu motorky (myšleno např. při jízdě z kopce).
![Suzuki V-Strom 1050](/images/image/Tiskove%20zpravy/Suzuki/Suzuki%20V-Strom%201050%201m.jpg)
Suzuki V-Strom 1050DE
Model V-Strom 1050DE je určen více do terénu. Jeho kontrola trakce má ke stávajícím třem režimům nový režim G (gravel) pro jízdu na nezpevněném povrchu, dá se ale i úplně vypnout. ABS na zadní brzdě je také vypínatelné. Jízdu mimo silnice dále usnadňuje přední 21" kolo a poloterénní pneumatiky na obou kolech. Řidítka jsou na každé straně o 20 mm širší a navržena tak, aby tlumily rázy. Motor je osazen hliníkovým krytem.
![Suzuki V-Strom 1050](/images/image/Tiskove%20zpravy/Suzuki/Suzuki%20V-Strom%201050DE%201m.jpg)
Za příplatek je možné dokoupit vyhřívané rukojeti, kufry, nižší či vyšší sedlo nebo mlhovky.
Oba modely by měly být v prodeji od ledna 2023, české ceny zatím nejsou známy.