Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Ducati Desmosedici Stradale - nový motor V4 je zde

Ducati a redakce MotoRoute, 7.9.2017

Nový motor, přímo odvozený od závodního speciálu Desmosedici GP, půjde brzy do výroby. Má samozřejmě desmodromický rozvod, klikový hřídel se otáčí naopak a ojniční čepy mají předsazení 70 stupňů, takže pálí nejprve levé válce krátce po sobě a po přestávce půl otáčky zase pravé válce krátce po sobě (tzv. Twin Pulse). Nový motocykl Ducati Panigale V4 s tímto motorem bude představen 5. listopadu v 9:00.

Na základě zkušeností z MotoGP, kde se poslední dobou Ducati docela daří, přišel italský výrobce s motorem V4, odvozeným právě ze závodního stroje. Tato pohonná jednotka je určena pro příští generaci sportovních motocyklů Ducati, takže zákazníkům se dostane něco ze špičkové technologie MotoGP. Motor nazvaný Desmosedici Stradale je prvním čtyřválcem, který bude pohánět sériové motocykly této značky.

Oficiální představení proběhlo v rámci Velké ceny San Marina na okruhu v Misanu. Připravovaný motocykl Ducati Panigale V4 pak bude odhalen na listopadové výstavě EICMA v Miláně.

 

Ačkoliv se jedná o motor určený primárně pro sportovní jízdu na okruhu, bude vyhovovat i jezdcům v běžném provozu. V něm řidiči ocení například silný tah také v nízkých a středních otáčkách. Tomu napomáhá zdvihový objem 1103 cm³, tedy o něco větší než stroje MotoGP.  Nejvyšší výkon motoru přesahuje 155 kW (210 k) při 13,000 ot./min. a kroutící moment 120 Nm od 8,750 do 12,250 ot./min., to vše při vyhovění normě Euro 4.

Kromě toho je ve vývoji i verze R, určená čistě pro závodní okruh, jež má jako závodní stroje méně než 1000 kubíků, zato však více točí. Ta bude určena pro homologační sérii, aby stroj mohl závodit v MS Superbike od sezóny 2019.

Nový motor je velice kompaktní, takže umožňuje centralizaci hmoty motocyklu a usnadňuje zástavbu. Přední válce budou mít sklon 42° od horizontální osy, stejně jako speciály MotoGP. Tím se optimalizuje rozložení hmotnosti, můžou být použity větší chladiče a uchycení zadní kyvné vidlice se posune co nejvíce dopředu.

Rovněž vrtání 81 mm je stejné, jako u motorů MotoGP (je to maximální dovolený průměr v této třídě).

Ducati u tohoto motoru poprvé použila proměnnou délku sání, čímž se optimalizuje množství vzduchu ve směsi v celém otáčkovém spektru. Dále v palivovém systému najdeme oválné škrticí klapky, každá se dvěma injektory.


Ducati Desmosedici Stradale - technické údaje:

Typ: 4-válec do V, úhel válců 90°
Zdvihový objem: 1 103 cm³
Vrtání a zdvih: 81 x 53,5 mm
Kompresní poměr: 14:1
Nejvyšší výkon: více než 210 k při 13 000 ot./min.
Nejvyšší kroutící moment: více než 120 Nm od 8 750 do 12 250 ot./min.
Kliková hřídel s obrácenou rotací
Zapalovací sekvence Twin Pulse - ojniční čepy předsazeny o 70°
Emisní norma Euro 4
Desmodromický rozvod 2xOHC, 4 ventily na válec
Antihoppingová spojka v olejové lázni, hydraulicky ovládaná se servem
Polosuchá skříň se 4 olejovými čerpadly - 1 dodává a 3 vrací
Oválné škrticí klapky, ekvivalent průměru 52 mm, každá se dvěma vstřikovači
Proměnná délka sacího potrubí
6-stupňová převodovka s quickshifterem DQS (Ducati Quick Shift) nahoru i dolů
Servisní interval 24 000 km

 




Domenicali, Pirro, Dovizioso a Lorenzo u motoru Desmosedici Stradale V4
Domenicali, Pirro, Dovizioso a Lorenzo u motoru Desmosedici Stradale V4
Motory Desmosedici Stradale V4 a Desmosedici GP
Motory Desmosedici Stradale V4 a Desmosedici GP
Šéf Ducati Claudio Domenicali představuje motor Desmosedici Stradale V4
Šéf Ducati Claudio Domenicali představuje motor Desmosedici Stradale V4