Normfest

 


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Jak jsme přišli o tiskárnu

Michal Hamšík, 26.8.2011

Tento článek se vůbec netýká zaměření našeho webu, ale mohl by být pro mnohé poučením...

V únoru 2009 jsme si do redakce potřebovali koupit tiskárnu se scannerem a kopírkou pro běžné kancelářské činnosti. Nechtěli jsme nějakou noname z hypermarketu za tisícovku a řekli jsme si, že raději renomovanou značku a třeba i trošičku dražší. A tak jsme si pořídili zařízení Hewlet-Packard za necelé 4 tisíce korun. Jasně, nic profi, ale pro občasné použití by to mělo být více než dostačující.

Asi po roce a půl se tiskárna pokazila. Displej hlásil "Všeobecná chyba tiskárny" a nějaké číslo, což podle návodu znamenalo kontaktovat servis. To jsme udělali a po nějaké době nám tiskárnu v rámci záruky vyměnili za novou.

Zhruba před 3 týdny, tedy asi dva a půl roku od zakoupení původní tiskárny a asi rok od výměny, se situace opakovala. Tiskárna opět přestala tisknout, ozývaly se z ní divné zvuky a displej hlásil "Všeobecná chyba tiskárny". Odvezli jsme ji tedy do servisu, odkud nám po cca týdnu a půl zavolali, že "na tyhle levné tiskárny nemáme náhradní díly", že už je bohužel po záruce a ať si koupíme novou... To nás pochopitelně dost naštvalo - tiskárna za 4 tisíce není zas tak úplně nejlevnější a jestli si v HP myslí, že si každého dva a půl roku budeme kupovat novou a mávneme nad tím rukou, to je dost divná představa.
Chápu, že třeba GPS navigace nebo mobil, které jsou tvořeny jednou plackou s plošnými spoji, se dají těžko opravit, ale tiskárna, tvořená víceméně mechanickými díly? Stejně tak chápu rizika spojená s koupí nějakého neznačkového produktu, který u nás nemá žádné servisní zázemí. Ale HP se staví do pozice kvalitní značky, která si zakládá na přístupu k zákazníkům. Alespoň tedy v reklamě - skutečnost je jak vidno jiná.

Po telefonátu jsem byl docela nažhavený, a tak jsem hned napsal stížnost na centrálu HP v Praze, že se třeba chytnou za nos. Přišla mi stručná odpověď v tomto znění:

"Je nám velice líto uvedených negativních zkušeností a také bychom Vám rádi poděkovali za sdělení Vašeho názoru čimž přispíváte k dalšímu zlepšení našich služeb."

No, zajímalo by mě, jak naše stížnost přispěla k "dalšímu zlepšení" služeb HP, spíše to vypadá, že na zákazníky zde z vysoka.... Možná kdybychom si koupili tiskárnu za 10 tisíc, tak by vydržela i 3 roky? A když za 50 tisíc, tak by na ni měli i náhradní díly?

Závěr pro nás je jednoznačný: Hewlet-Packard nikdy více...


Vaše názory

Jak jsme přišli o tiskárnu - Autor:  Martin Rolný 26. 8. 2011