Motocykly VOGE


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Motus MST-01 - další informace a fotky

Michal Hamšík, 9.3.2011

tomto článku jsme vás informovali o novém sportovně-cestovním motocyklu Motus MST-01. Teď přinášíme více fotografií a detailnější techické údaje.

Nejdříve něco o firmě:
"Motus" znamená v latině pohyb mysli a duše. Firma Motus sídlí v Birminghamu v Alabamě, v průmyslové zóně mezi značkami jako jsou Honda, Mercedes, Toyota či Volkswagen. Také je zde silniční okruh a údajně největší muzeum motocyklů na světě. Firma byla založena v roce 2008 za účelem uvedení prvního amerického motocyklu s motorem V4 na trh. Na vývoji dále spolupracovala firma Pratt & Miller, známá v automobilovém, vojenském a leteckém průmyslu a se zkušenostmi ze závodů American Le Mans, Grand-Am či NASCAR.

Motocykl Motus MST
byl nakreslen a zkonstruován od nuly, za účelem dosažení nejlepšího výkonu, pohodlí a dojezdu, za použití nejkvalitnějších technologií a komponentů. Pohání jej benzinový motor s označením KMV4 s přímým vstřikováním paliva o výkonu 160 koní. Stroj má šestistupňovou převodovku, pevný a lehký rám a nastavitelný podvozek.
Zaměření: "Sólo nebo se spolujezdcem, jedete několik set mil se zavazadly, ubytujete se a pak si střihnete horské serpentiny sportovní jízdou, aniž byste potřebovali chiropraktika."

Vstřikování GDI -Gasoline Direct Injection
Přímé vstřikování GDI zvyšuje výkon a snižuje emise díky dokonalé atomizaci paliva, vstřikovaného přímo do válců (na rozdíl od "klasického" vstřikování do sacího potrubí). Správný poměr paliva a vzduchu je řídící jednotkou trvale optimalizován, a to několiksetkrát za sekundu. Tato dynamická adaptabilita v kombinaci s precizním ovládáním plynu i při nízkých rychlostech jsou ideální pro výkonný cestovní motocykl. 

Prostorový rám Trellis
Rám inspirovanými sportovními motocykly je lehký a pevný, ale ne tak tuhý, aby jezdec neměl přiměřenou odezvu od řízení. Je vyroben z uhlíkaté chrom-molybdenové oceli. Nosnou součástí je také motor.

Motor KMV4
Ideální motor podle výrobce neexistoval, a tak jej postavili... Vyniká velkým kroutícím momentem ve středních otáčkách, plynulou výkonovou křivkou a také snadným servisem a údržbou. Jeho konfigurace byla pečlivě zvolena po dlouhém vyhodnocování různých řešení.

Technická data

  • motor V4 90°, kapalinou chlazený, OHV, vačka poháněná řetězem, hydraulická zdvihátka
  • obsah 1 645 cm3
  • vrtání a zdvih 86,5 x 70 mm
  • kompresní poměr 11,5:1
  • nejvyšší výkon alespoň 161 k při 7800 ot./min.
  • nejvyšší kroutící moment 165 Nm při 4500 ot./min.
  • nejvyšší otáčky 8 000 ot./min.
  • kovaná ocelová klikovka a vačka, kované hliníkové písty, válce s nikasilovou vrstvou
  • 6-ti stupňová převodovka, vícelamelová spojka v olejové lázni
  • sekundární převod X-ring řetězem
  • alternátor 750 W
  • rozvor 1 473 mm
  • výška sedla 787 mm
  • pohotovostní hmotnost s náplněmi 250 kg
  • nastavitelný podvozek
  • nastavitelný větrný štítek
  • nastavitelné ovládací prvky
  • demontovatelné kufry
  • kola z hliníkové slitiny
  • pneumatiky Michelin Pilot
  • palivo benzín min. 87 oktanů

Výroba motocyklu začne v letošním roce, ale nejdříve projde stroj ještě důkladným testováním a vylepšováním. Víceprezident firmy Brian Case k tomu řekl:
“Motus je o preciznosti, kvalitě a důrazu na detail, nikoliv o rychlosti zavedení sériové výroby. Jsme zaměřeni na stavbu skvělých motocyklů, ne na plnění pomyslných termínů. Také vidíte, že jsme nikoho nezatěžovali s vizualizacemi a nákresy něčeho, co ještě nikdo neviděl, ale rovnou přišli s prakticky hotovým motocyklem."

Prodej je plánován od roku 2012 v mezinárodní sítí dealerů, cena dosud nebyla stanovena, ale má být dostupná širokému okruhu jezdců.


MST-01 1
MST-01 1
MST-01 2
MST-01 2
MST-01 3
MST-01 3
MST-01 4
MST-01 4
MST-01 5
MST-01 5
MST-01 6
MST-01 6

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor