Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Novinky Honda 2017

Marek Olbert, redakce MotoRoute, 11.10.2016

Honda CBR1000RR SP a SP2 pro rok 2017

Honda vstoupí příští rok na trh s novými modely CBR1000RR a CB1100, které představila na výstavě INTERMOT 2016. Oba motocykly mají i své vlastní verze. CBR1000RR SP vypadá jako její předchůdce, ale dle dostupných informací je skoro 90% dílů nových, nebo upravených.

Japonský výrobce zůstává věrný filozofii "vše pod kontrolou", proto nikoho nepřekvapí, že místo honby za maximálním výkonem je modernizace spíše o maximální kontrole nad výkonem. Nová CBR má aż o 15 kg (mokrá váha 195 kg) menší váhu než její předchůdce, výkon vzrostl o 8 kW, což je nějakých 11 koní a výkon se tak zastavil na 192 koních.

Aby výkon ladil s úvodní větou o filozofii "vše pod kontrolou", má řidič k dispozici paket řídící elektroniky. Poloaktivní zavěšení Öhlins Electronic Control, kontrola trakce Selectable Torque Control, je možno nastavit brzdění motorem, ABS s možností brzdit v náklonu, standardem je rychlořazení quick-shifter, down-shifter a samozřejmě možnost změny palivové mapy. Elektronika se také postará o to, aby se zadní kolo nezvedalo při agresivním brzdném manévru (Rear Lift Control) a jako protiklad také systém kontroly wheelie.

Na snížení váhy se krom jiných prvků podepsaly lehká kola Marchesini, velmi lehká Lithium Ion baterie a palivová nádrž je z titanu. Hustý :-)

 

Podrobnosti k modelu Honda CBR1000RR SP

 
 

V klasické Hondí trikoloře bude možno zakoupit verzi SP2 a k ni následně tovární závodní kit plug&play a pěkně si zazávodit. Nutno však dodat, že verze SP2 bude vyrobena v omezené sérii 500 kusů, zřejmě jen díky získání homologace do WSBK, takže komu už teče slina, rychle jednejte a ptejte se prodejců na možnost objednání. 

 

Honda CB1100EX a CB1100RS 2017

Honda odprezentovala omlazené modely CB1100 a pro příští rok hned ve dvou verzích. Klasika ze všech klasik nejklasičtější bude samozřejmě model EX. Pokrok však nezastavíme, tak ani tomuto modelu se nevyhnula "digitalizace" a celé osvětlení má na starosti technologie LED.

Ovšem ve standardu budou drátěná kola, což je super. Přední tlumení zajišťuje Showa, stejně tak zadní dvojitý tlumič je od stejného výrobce. Za echtovní novinku se však dá považovat antihoppingová spojka. No jo, ten pokrok...

Podrobnosti k modelu Honda CB1100EX

O něco více moderněji vypadá model CB1100 RS, který v sobě vzhledově skrývá naháče se sportovní prvky, nabídne sportovnější pozici za řídítky, má seřiditelné přední i zadní tlumiče, radiální přední brzdy, litá kola,...

Podrobnosti k modelu Honda CB1100RS

Obě CB vypadají moc hezky a těšíme se v redakci na předváděcí modely :-) 


Honda_2017
Honda_2017
Honda_2017 (1)
Honda_2017 (1)
Honda_2017 (2)
Honda_2017 (2)
Honda_2017 (3)
Honda_2017 (3)
Honda_2017 (4)
Honda_2017 (4)
Honda_2017 (5)
Honda_2017 (5)
Honda_2017 (6)
Honda_2017 (6)

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor