Normfest

 


Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Nový český motocykl Ferat 2 vyjíždí

Redakce MotoRoute, 25.2.2016

Příběh krvelačného monstra na kolech pokračuje!

Na začátku všeho byla vize a sen. Sen postavit dokonalý a výkonný motocykl bez kompromisů a bez hranic. Ultimativní stroj z těch nejušlechtilejších materiálů a dostupných komponent, které jsou jinak královskou výsadou nejrychlejších závodních speciálů na světě! Vytvořit pro 25 vybraných motocyklových nadšenců a sběratelů jedinečný designový a technický skvost.

“Hlavní inspiraci pro celý projekt jsme našli ve filmu Upír z Feratu předního českého režiséra Juraja Herze a držitele Oscara pana Theodora Pištěka. Příběh auta, které je ve všech směrech absolutně odlišné, má extravagantní design a konkurenci deklasuje v každém závodě, byl fascinující. Auto, co jezdí na krev. Auto, co vyvolává v pilotovi závislost!“ říká Ondřej Hrůza, který přinesl prvotní myšlenku na realizaci takto ultimativního stroje a je hybnou silou projektu.

Oba hlavní tvůrci kultovního snímku projekt podpořili a dokonce se stali jeho kmotry. Světový unikát s kódovým označením FERAT 2 vznikal více než rok. Tým českých vývojářů a konstruktérů strávil více než 5 000 hodin vývojem a testováním pro dosažení co nejnižší hmotnosti postaveného stroje. Na stavbě FERATu 2 se podíleli přední čeští specialisté svého oboru a také několik světových společností.

Výsledkem tohoto velkého kolektivního úsilí je motocykl vyrobený ze 70% ručně. Trubkový příhradový rám je z chrom-molybdenové oceli, ostatní díly z ušlechtilého karbonu, titanu a vysokopevnostního duralu. Do cíle vede jen jedna cesta. Cesta maximální dokonalosti.

 

Český tým

Česká republika patří historicky k zemím s dlouholetou tradicí výroby motocyklů a ještě před padesáti
lety se o ní mohlo mluvit jako o velmoci v tomto oboru. Značky Laurin & Klement, Jawa, ČZ, Eso, Walter se po celém světě proslavily jako legendy jedné stopy. Jsme hrdí na to, že projekt unikátního motocyklu FERAT 2 vznikl v Čechách.

Návrh, vývoj, konstrukci a celou výrobu stroje FERAT 2 zajišťuje společnost FERAT Engineering - FSB
Motor Works. Tým má za sebou řadu úspěšných projektů a významná ocenění českých i zahraničních soutěží
motocyklových customů. Některé stroje reprezentovaly Českou republiku na finále mistrovství světa. Z této dílny pochází i filmové motocykly pro český film Burácení.

Celkový design motocyklu je dílem MgA. Romana Šimčíka, který pracoval pro Škoda Auto a v současnosti se prioritně věnuje designérské práci pro Porsche a AMG..

“Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural”, říká Lubor Kos, ředitel celého projektu.

Design i duch motocyklu je inspirován legendárním prototypem automobilu Škoda 110 Super Sport z roku 1971 v úpravě Ferat (autor Theodor Pištěk). Pánové Theodor Pištěk a Juraj Herz se stali i kmotry motocyklu FERAT 2 a velmi projektu fandí.

 

Základní technický parametr: Výkon 1 HP na 1 kg hmotnosti

Srdcem stroje FERAT 2 je vidlicový, kapalinou a olejem chlazený dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1198 cm3. Jeden z nejvýkonnějších motocyklových dvouválců na světě, který svými rozměry nijak neomezuje konstrukci sportovního motocyklu.

V případě Feratu 2 s inovovaným sacím traktem a extravagantně řešeným výfukovým systémem. Nová je i řídící jednotka, software pro vstřikování a palivové mapy. Systém umožňuje jezdci použít tří různé režimy. Vidlicový dvouválec s desmodromickým rozvodem, vyvinutý původně pro závodní superbiky, byl od začátku projektu jasnou volbou. Na světě není jiný druh motoru, který by dokázal tak mocně rozdráždit lidské smysly...

Příhradový rám prošel odlehčovací kůrou a následně se stal nosnou platformou pro většinu komponentů, které plní životně důležité funkce motocyklu. Žádné mezikusy navíc, žádný zbytečný spojovací materiál. Základní  povrchovou úpravou rámů a typickým znakem pro motocykly Ferat 2 je lesklý chrom.

Špičkové jízdní vlastnosti jak ve vysokých rychlostech, tak technických úsecích, jsou zajištěny spoluprací se světově uznávaným výrobcem tlumičů, švédskou společností Öhlins, která navrhla podvozkové komponenty přímo na míru. Na mrštnosti a ovladatelnosti stroje se významnou měrou podepsalo i soustředění hmotnostně náročných komponentů do nejnižšího bodu motocyklu pod předním válcem motoru.

Ergonomie motocyklu je úplně samostatnou kapitolou. Pro dokonalý pocit z jízdy musí pilot se strojem srůst. Proto se funkční prvky každého kusu vyrábí přímo podle postavy zákazníka. Volitelná je šířka i sklon řídítek, výška a trvdost sedla, poloha stupaček, řadící a brzdové páky.

Extrémně nízké hmotnosti jsme docílili minimalizací počtu dílů a komponentů a především vývojem a výrobou vlastních dílů z ultralehkých materiálů.

Tovární Ducati Diavel, z jehož základních stavebních prvků FERAT 2 vychází, má suchou hmotnost 210 kg a uváděný maximální výkon 162 koní. FERAT 2 se pyšní suchou hmotností 169 kg a maximálním výkonem 169 koní! To je hmotnostní rozdíl přes 40 kg!

Světově unikátní a velmi náročná je použitá technologie výroby všech karbonových komponentů. Ta umožňuje kombinaci dvou různých karbonových tkanin v jedné vrstvě s velmi přesnou návazností na sebe. Finální výrobky jsou pak nejen dokonale funkční, ale hlavně designově jedinečné a nenapodobitelné.

K nejvýraznějším stavebním prvkům motocyklu FERAT 2 patří celokarbonová kola, která byla speciálně vyvinula a jsou homologována pro silniční provoz. Zadní ráfek o šířce 8,5 palce v překládaném karbonu obutý do pneumatiky široké 240 mm je dokonalý, designově-technický prvek, který na žádném jiném motocyklu nenajdete. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso na prototypu 01 jasně dokazují, že i s touto opravdu extrémní zadní pneumatikou lze dostat motocykl velmi jednoduše a bezpečně až do hraničních náklonů.

Šestirychlostní převodový systém je vybaven tzv. „quick shifterem“, umožňujícím při jízdě přímé rychlé řazení bez použití ruční páky spojky. Samotná spojka je uložená v oleji a „antihopping“ doplňuje kvůli lepší trakci ještě systém tlumení rázů.

Brzdový systém je složen z komponentů od několika dodavatelů. Dlouho se testoval a obměňoval. Poslední, zatím nejdokonalejší verze, se pyšní přívlastky Brembo Racing, Braking a BrakeTech U.S.A. Základ od italského výrobce Brembo byl použit kvůli dokonalému laditelnému systému ABS, se kterým máme ty nejlepší zkušenosti.

 

 

FERAT 2 – technické a funkční zajímavosti

  • Vlastní, výrazně zjednodušený chladící systém pracující pouze s jedním speciálním hliníkovým chladičem umístěným atypicky vlevo od motoru.
  • Bezklíčové, tzv. „handsfree“ startování motocyklu, jehož součástí je i spolehlivý imobilizér.
  • Ferat 2 je první, kdo v základu používá dokonalá zpětná zrcátka strojově frézovaná z jednoho kusu duralu. Každého zaujmou zlatou odrazovou plochou.
  • Sedadlo lze sundat během okamžiku. Pod ním se skrývá úložný prostor z karbonu na osobní věci jezdce, které mohou při jízdě překážet. Součástí této praktické schránky je i USB slot pro dobíjení mobilních telefonů.
  • Motocykl je vybaven dvěma miniaturními LCD informačními panely. Na hlavním, který je vsazen přímo do středu těla řídítek, má jezdec k dispozici veškeré důležité aktuální jízdní údaje. Na doplňkovém, umístěném v přední části nádrže, pak může sledovat a upravovat další funkce palubního systému.
  • Osvětlení motocyklu FERAT 2 kombinuje vysokosvítivé LED diody a klasické halogenové žárovky. Přední světlomet usazený do karbonové masky má hodně atypický, eliptický tvar. Dálkový halogen doplňuje navíc velmi výkonný LED projektor integrovaný v rámu stroje. Motocykl je vybaven obousměrnými blikači ukrytými v koncích rukojetí.
  • Výfukový systém FERATu 2 se vyvíjel s ohledem na maximální výkon a točivý moment, ve spojitosti s excelentním zvukovým projevem, který dokonale umocní brutalitu překoňovaného dvouválce.

 

FERAT 2 - 25 kusů limitované edice

Motocyklů s názvem Ferat 2 bude vyrobeno pouze 25 kusů pro celý svět. FERAT 2 je ze 70% ruční výroby. Proto je doba dodání 9 kalendářních měsíců.

Servis motocyklů FERAT 2 bude zajištěn v síti dealerství a autorizovaných opraven motocyklů Ducati po certifikaci FERAT Engineering. Složitější opravy vyřeší naši mechanici v místě zákazníka. Dojde-li k většímu poškození, například při pádu, či srážce, přepraví se motocykl na opravu do České republiky.

Na stroj je poskytnuta záruka 48 měsíců.

Příprava každého stroje na předání automaticky zahrnuje přesné nastavení a optimalizaci dle přání a potřeb jezdce. Každý motocykl se staví jako originální kus a tím dává velký prostor k individualizaci. Zákazník si sám určí, co se mu líbí, nebo čím by svého FERATa 2 ozvláštnil. Každý stroj bude dodáván včetně speciálního parkovacího docku s integrovanou nabíječkou a osvětlením. Tento dock slouží i jako základní servisní zázemí.

 

FERAT 2 - technické údaje

  • Návrh, vývoj, konstrukce, výroba: FERAT Engineering - FSB Motor Works, PRAHA, Česká republika
  • Motor: Ducati Testastretta II; kapalinou a olejem chlazený dvouválec do L s úhlem válců 90°, desmodromický ventilový rozvod DOHC, 4V na válec, objem 1198 cm3, vrtání x zdvih 106 x 67.9 mm
  • Max. výkon: 124 kW (169 k)
  • Max. kroutící moment: 144 Nm
  • Ladění: Řídící jednotka FERAT Engineering, remaping ECU, nový airbox a sání FERAT Engineering, výfuky konstrukce FERAT Engineering
  • Převodovka: 6-stupňová, quick shifter, sekundární převod řetězem, zadní rozeta a antihopping systém
  • Rám: Příhradový z ocelových trubek, modifikace FERAT Engineering
  • Přední vidlice: Plně nastavitelná USD vidlice Öhlins FGRT 301
  • Zadní vidlice: Hliníkový tlakový odlitek, modifikace FERAT Engineering, zadní tlumící jednotka plně nastavitelná, základ Öhlins DU110, modifikace FERAT Engineering
  • Rozměry motocyklu: Délka 2 257 mm / Výška 1 192 mm / Výška sedla 725 mm/ Rozvor 1 590 mm
  • Suchá hmotnost: 169 kg
  • Max. rychlost: 270 km/h
  • Kola: Sedmipaprsková, celokarbonová s homologací pro provoz na pozemních komunikacích v zemích EU, zakázková výroba (o 40 % nižší tření, než u kovaných duralových kol používaných u superbiků?, o 60 % méně rotující hmotnosti?, celkově menší vibrace, stabilnější chování motocyklu v zatáčkách?, lepší akcelerace)
  • Pneumatiky: Vpředu 120/70 ZR17“?, vzadu 240/45 ZR17“
  • Brzdy: Nastavitelný a vypínatelný systém ABS Brembo, vpředu 2x plovoucí kotouč BrakeTech SBK Ferat 320 mm, 2x radiální čtyřpístkový třmen Brembo Monoblock?, vzadu 1x pevný kotouč Braking 250 mm, 1x dvoupístkový třmen Brembo
  • Body kit: Benzínová nádrž, podsedlová část, přední maska, blatníky, kryty pod motorem, kryt chladiče, základ sedla - „karbon dvou barev“, návrh a modely FERAT Engineering
  • Příslušenství: Chladič výroba FERAT Engineering, řidítka + uchycení FERAT Engineering, 90 % spojovacího materiálu z pevnostního titanu
  • Základní cena: 75 000 EUR bez DPH (2 070 000 Kč / 1EUR = 27,6 Kč)

Ferat 2_001
Ferat 2_001
Ferat 2_002
Ferat 2_002
Ferat 2_003
Ferat 2_003
Ferat 2_004
Ferat 2_004
Ferat 2_005
Ferat 2_005
Ferat 2_006
Ferat 2_006
Ferat 2_007
Ferat 2_007
Ferat 2_008
Ferat 2_008
Ferat 2_009
Ferat 2_009
Ferat 2_010
Ferat 2_010
Ferat 2_011
Ferat 2_011
Ferat 2_012
Ferat 2_012
Ferat 2_013
Ferat 2_013
Ferat 2_014
Ferat 2_014
Ferat 2_015
Ferat 2_015
Ferat 2_016
Ferat 2_016
Ferat 2_017
Ferat 2_017
Ferat 2_018
Ferat 2_018
Ferat 2_019
Ferat 2_019
Ferat 2_020
Ferat 2_020
Ferat 2_021
Ferat 2_021
Ferat 2_022
Ferat 2_022