Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Starší motocykly

Honda CBF 600S

Tomáš "Prochy" Procházka, 13.11.2013

Honda CBF 600S je skoro jako druhé auto v rodině. K neutahání, praktická. Motorka, která tě nenechá nikdy ve štychu…

 

Modernizovaná

Cébeefko roku 2008 notně modernizovalo a je to úplně jiná motorka, oproti staršímu modelu (2004-2007). A to jak po technické stránce, tak i co se samotného vzhledu týče. U designu nebylo potřeba vymýšlet., jednalo se pouze o přikrášlení vzhledu jeho předchůdce. Oproti staršímu modelu zaujme o něco elegantnější přední kapotáž a čirá skla směrových světel vpředu i vzadu. Jiné plastové díly v oblasti za motorem a nakonec i samotný motor, který je od roku 2008 stříbrný.
Když už se díváme na motor, můžeme navázat částí technickou. Motor se vstřikováním tohoto modelu byl tehdy kompletně nový, pocházející ze sportovce CBR 600RR z roku 2007, ale samozřejmě notně poladěný na výkonu. Zmizel také manuální sytič, který dříve hyzdil levou stranu motorové části.
Dobře známý hliníkový páteřový rám, který fungoval už v modelu Hornet CB 600F, je i zde.
Pokračujeme dál. Ono se snadno řekne, že ta zadní kyvná vidlice je nevzhledná a do celkového elegantního designu prostě nezapadá. Můžeme být ale rádi, že výrobce tento handicap dohání alespoň zamaskováním do tmavé barvy. Možná to tak ani nebylo myšleno, ale funguje  to, tak proč se do toho šťourat :-).

 

Příjemná

Po několika měsících řádění na supersportovních strojích usedám opět na něco příjemného a hlavou mi probleskne, ty vo*e, že ty by sis to s ní dokázal představit? Jestliže vám bude někdy výrobce tvrdit, že tohle je motorka pohodlná a jednoduchá na ovládání, prostě mu věřte. Obzvlášť pak jedná-li se o Hondu, která už pověst motorek s nejkamarádštějším přístupem má. Pohodlnější stroj v této cenové relaci těžko seženete.
Příjemně se uvelebím na velkém sedle, které lze nastavit do několika poloh (785 +-15 mm). A stejně tak lze nastavit i dokonce samotná řídítka, která uchopím ve výšce pomalu jak na čopru a nohy mám tak rovně, že si myslím, že je potáhnu po zemi. Nemusím nic nastavovat a i když ta možnost tady je, není nad to sednout a vyrazit.
Jedničku zařadíte jako nic, žádné extra klapnutí. Jen do rukou ucítíte lehké ťuknutí, že rychlost zaskočila. Plavně se rozjíždím, spojka si pomalinku nabírá zařazenou rychlost a koukám, už mám nohy na stupačkách a jedu. Všechno se odehrává v klidu a tak samozřejmě, že najednou honem nevíte, jestli jste na něco nezapomněli. Je to pocit jako když jste dlouho nejeli na skútru, přidáte plyn a „Mámo, vono to jede a samo!“

 

Výkonná

Po motoru nemůžeme chtít zázraky. Ovšem i kdybyste nevěděli, že pohonná jednotka pochází ze supersportovního nářadí, odhadli byste sami, že takto lehce vytáčivý motor prostě musí mít kořeny v něčem ostřejším. Samotný maximální výkon 57 kW, což nám dává 77 koní, je v tomto motocyklu plně dostačující. Motor se, jak už jsem uvedl výše, sbírá ochotně od nulových otáček a do míst lehce nad 8000 otáček působí i dokonce o něco silnějším dojmem, než sportovní šestistovky. Tuto skvělou vlastnost musíme přičíst poctivému kroutícímu momentu, který si svojí hodnotou 59 Nm se supersportovci v ničem nezadá.
Ručička otáčkoměru se nejlépe cítí v oblasti kolem pěti a šesti tisíc a hnát se někam za hodnotu osmi tisíc už nemá smysl. Ve vyšších otáčkách se ocitnete jedině při agresivním předjíždění, ale zde už je to tak trochu vabank. Motor nad osmi tisíci nemá snahu táhnout a motorka se tak stává snadným terčem.

 

Stabilní

Udávaná hmotnost plně natankovaného stroje je 222 kilogramů a je až neuvěřitelné, jak ochotně se s celým strojem manipuluje v pomalé rychlosti. To ve vás vyvolá rozhodně větší důvěru, než když s oroseným čelem tlačíte motocykl z garáže a následně ho pak krotíte v husté zácpě, dokud se vám konečně nepodaří dostat z města pryč. Ale zas tak pomalu a jenom po městě určitě jezdit  taky nebudete :-).
Honda nikdy neměla problém vyladit tlumení podle potřeby většiny lidí, a tak i CBF 600S v tomto duchu sjíždí s neochvějnou stabilitou naše rozbité okresky. Žádné nepředvídatelné reakce od podvozku. Naopak cítíte, že celý podvozek má daleko na víc. Je dobře, že se použila osvědčená koncepce rámu, která v zatáčce drží opravdu perfektně.
Samozřejmě, pokud byste se do toho chtěli obout pořádně, museli byste nazout jiné pneumatiky a pohrát si s nastavením tlumičů. Ano, i tato možnost už tu v roce 2008 byla. Přední tlumiče mají nastavitelné předpětí, takže stačí pár kliknutí pomocí šroubováku a můžete se pustit do daleko větších náklonů a zrychlit tempo. A zrychlit, v tom nemá CBF 600S jediný problém.
Přední polohovatelný štítek si snadno nastaví opravdu každý a dálniční přesuny tak nejsou nepříjemnými. Vaše pohodlí není ničím rušeno a jistotu za řídítky pak může ozdobit už jen kombinované ABS.
C-ABS, jak Honda nazývá tuto skvělou věc, se ihned stává vaším kamarádem. Po týdenním ježdění, nebo brždění, chcete-li, s tímto systémem, vám klasické brzdy připadají surové a někdy až zákeřné. Propojené brzdy svým pozvolným nástupem, ale stabilním účinkem usadí celý motocykl lehce k zemi, a když víte, že máte ještě anti-blok, který ohlídá jakékoliv nechtěné zablokování kola, není o čem diskutovat.

 

Život s ní

Možná nejsem přívržencem tohoto typu motorek a ani uhlazený styl, jaký Honda používá na většinu svých strojů, nepatří zrovna mezi mé Top ten. Ovšem pravdou je, že toto se od motocyklů typu CBF 600S přímo vyžaduje. Jaký tedy myslíte, že s ní bude život? Je to jednoduché. Není v podstatě nic, co by mě na tomto stroji vadilo. Motor sametový, podvozek stabilní, to je základ jako řemen a na to se pak váží další pozitiva ve formě všemožně nastavitelných věcí, přes velkorysý zavazadlový prostor pod sedačkou spolujezdce, až k samotnému designu.
Další vychytávka, která na starším modelu nebyla, je ukazatel stavu paliva, nahrazující dřívější teploměr. Není zde sice kontrolka a je tedy nutno si hlídat hranici okolo červeného čtverečku, jenž značí rezervu, ale na druhou stranu máte o litr větší palivovou nádrž, která má objem 20 litrů. Se spotřebou do pěti litrů na sto kilometrů je tedy CBF600S zárukou neobvykle velkého dojezdu.
Už samotný nápis Honda na nádrži je pro spoustu lidí pádný argument, že sednete a jedete. K tomu si připočtěte to, co zde bylo napsáno a jednodušší rovnici nenajdete široko daleko. Motorka pro radostné, ale i těžké chvíle, to je Honda CBF 600S, motorka pro život.






Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor