Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Vyšlo

MotoRoute 2/2010

Redakce, 6.4.2010

MotoRoute 2/2010 vychází 13.4.

 

Z obsahu:

Recenze: publikace od ADACu

MOTOSALON 2010
Jaká byla letošní brněnská výstava?

 

 

 

 

 

 

 


 

Fichtlmánie II
"...Zkratka vede napříč hřebenem. Když jsme vyráželi, myslel jsem si, že na cestě nemůžou být kopce, které bych na dvojku nevyjel. Na této zkratce jsem však zjistil, že jsou kopce, které nevyjedu ani na jedničku. Když projíždím serpentinu zatáčející vpravo, musím jet značně od kraje, jelikož střed zatáčky je tak strmý, že jej nevyjedu.
Po chvíli jízdy rychlostí 14 km/h mě předjíždí Ondra. Line se za ním divný zápach pálicího se oleje a ještě něčeho podivného a horkého. Po chvíli zastavuje, bohužel neúmyslně. Mezi zatáčkami se snažím 555 roztlačit, ale nedaří se to..."

 

 

Jak se jezdí na Kubě
"...Průměrný Kubánec vydělává přibližně 16 CUC (konvertibilní kubánské peso), což odpovídá cca 14 euro za měsíc, a tak si příliš vyskakovat nemohou. Litr benzínu stojí téměř 1 CUC, elektrická energie asi 5 CUC za měsíc. Základní potraviny jsou ve speciálních obchodech dotované a vydávají se na jednoduché knížky (obdoba našich válečných lístků). Z toho vyplývá, že hustota provozu je tu nízká a ve vnitrozemí je třeba dát pozor spíše na koňské povozy a autobusy..."

 

 

 

Enduroškola - rozhovor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Corsica Tour
"...Středohoří jsme projeli po libovolně vybraných vlásenkovitých cestách přes vesničky Zonza, Aulléne, Zicavo, Cozzano, Ghisoni až do města Vivario, kde jsme se napojili na hlavní středoostrovní silnici č. 193. U čerpací stanice v Corte doplňujeme palivo a energii a vydáváme se na nejsevernější mys do vesničky Tollare, kde se nám ostatně líbilo nejvíce. Středohoří je opravdu úžasné, chvilku kopcovité, chvilku skalnaté a hlavně bohaté na divoká a polodivoká prasata, která se, když zastavíte, vůbec nestydí si dojít něco „vysomrovat“..."

 

 

 

Komunikace a zábava na motocyklu
Poslední vývoj v oblasti intercomů, handsfree, poslechu hudby atd.

KTM Freeride
Budeme jezdit na elektřinu?

Hrady a zámky
Dražice a Vildštejn

Severská odysea
"...Večer dorážíme do Hammerfestu, což je nejsevernější město Evropy. Jdeme si ho prohlédnout, dokupujeme nějaké zásoby a samozřejmě i benzin. Před námi je už jen cíl naší cesty: Nordkapp. Je sice večer, ale světlo tomu nenapovídá. Rozhodujeme se proto pokračovat dál. Příroda je už úplně jiná, než na co jsme z domova zvyklí. Stromy tady skoro nerostou, jen vřesy a různé podobné rostliny, vůkol skály a kamení..."

 

 

 

 

Test: Odolný mobil Samsung B2100

Střípky z Afriky
Fotoreportáž (JAR, Namibie, Zambie, Svazijsko, Mosambik...)

 

 

 

 

 

 

 

 

Dlouhodobé zkušenosti: BMW K75 a K100
"...Dalším neobvyklým prvkem je zástavba motoru. Ten je uložen podélně, navíc je ještě otočen o 90° vlevo. Prvotním důvodem bylo snížení těžiště, výhodou je také posun osy klikového hřídele vpravo a celkové snížení rámu a tím i výšky sedla. Motor vychází z koncepce úspěšných automobilových motorů a je konstruován opět s důrazem na spolehlivost a minimální údržbu..."

 

 

 

 

 

S babím létem za zlatem a do skal (Polsko)
"...My však volíme ve Zlotém Stoku silnici „46“ a po solidním asfaltu šviháme na Klodzko k obhlédnutí pevnosti Owcza Góra – Ovčí Hora, která je největším fortifikačním opevněním tohoto druhu v Sudetech. V průběhu 2. světové války sloužila pevnost jako vězení válečných zajatců, byla pobočkou koncentračního tábora Gross-Rosen a od roku 1944 do roku 1945 se zde vyráběly vysílače a radiopřijímače do ponorek a raket. Po skončení 2. světové války bylo opevnění využíváno jako vojenské sklady a jeho západní a jižní část jsou částečně přístupné veřejnosti, přičemž celková rozloha je téměř 20 ha..."

 

Tip na zastávku: Győr