Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Novinky na EICMA 2013 – část 3

Michal Hamšík, 6.11.2013

Záplava novinek z Milána pokračuje dalšími značkami...

 

KTM

Na stánku KTM je vidět, že to s expanzí na nové segmenty trhu myslí vážně. Velký zájem je samozřejmě o „the Beast“, tedy svalnatý naháč 1290 Super Duke R. Tohle monstrum s váhou 189 kilo a motorem o výkonu 180 koní a krouťáku 144 Nm se zřejmě usadí na trůn krále streetfighterů.
Na silnici míří i řada RC, sestávající z modelů RC 125, RC 200 a RC 390. Kapotované supersporty s muší vahou, solidním výkonem a výbornou ovladatelností se jistě stanou štikami v moři maloobjemových motocyklů. Vznikly na základě zkušeností výrobce z MotoGP, jsou osazeny špičkovými komponenty a mají atraktivní design.
U oranžových ale nezapomínají ani na svou tradiční doménu, tedy terénní a „adventure“ motorky. Nový je model Freeride 250R, změn doznaly také ostré závodní motokrosy a endura.
Nás však nejvíce zajímá typ 1190 Adventure, jenž je pro rok 2014 nově vybaven revolučním stabilizačním systémem MSC (Motorcycle Stability Control) od Bosche. Jde v podstatě o propojené ABS a kontrolu trakce, které však dobře pracují i v zatáčkách. Systém vyhodnocuje celou řadu parametrů, jako jsou například poloha plynu, rychlost jízdy, zařazená rychlost, náklon motocyklu atd. MSC tak zabraňuje prokluzu i zablokování kola, skluzu kola do strany v náklonu, uskočení kol v zatáčce atd. Jednoduše řečeno, na motorce budete mít dokonalou stabilitu, i když neumíte moc jezdit :-).

 

 

 

MV Agusta

Prémiový italský výrobce ukázal již dříve oznámený model Rivale, různé nové varianty starších modelů Brutale, ale překvapením se stal typ Turismo Veloce 800.
Jaku už název – v překladu „rychlé cestování“ - napovídá, jde o sportovně-turistickou motorku s vyšším podvozkem, tak trochu ve stylu Hypermotardu od Ducati. Je poháněna, jak jinak, tříválcovým motorem o objemu 798 kubíků s výkonem 125 koní při 11600 ot. a točivým momentem 84 Nm v 8600 ot., a vybavena spoustou elektronických systémů, včetně poloaktivního odpružení u dražší verze Lusso.
Zdá se, že dnes už nezbytností je přepínání jízdních režimů... Zde najdeme čtyři, a to Turismo (výkon omezen na 100 koní), Sport, Rain a Custom. V tom posledním zmiňovaném si sami můžete nastavit osmistupňovou kontrolu trakce, dva výkonové limity motoru, dva stupně omezovače otáček, dva stupně reakce na plyn a dva stupně brzdění motorem. Při konstantní jízdě pomůže tempomat.
Mezi další systémy patří ABS či asistent řazení (nemusíte používat spojku), elektronika také zabraňuje stavění na zadní. Na palubce nechybí bluetooth pro spojení s mobilem.
Kvalitní komponenty zahrnují například 17“ kola s radiálními brzdami Brembo, jednostrannou zadní kyvku, LED světla aj. S designem si Taloši tradičně vyhráli, třeba výfukové koncovky jsou velmi oku lahodící, stejně jako další partie stroje.
Posaz se zdá velice pohodlný, vpředu je poměrně velké plexi, na řidítkách jsou kryty rukojetí, no prostě krásný cesťák. Vyšší verze Lusso má i vestavěnou GPS. Výrobce nabízí rovněž designově sladěné boční kufry o objemu á 30 litrů, cestovatelé dále ocení nádrž o objemu 20 litrů.
Pro pohodlné cestování je nastaven i podvozek. V základu je vpředu USD vidlice Marzocchi, verze Lusso  nabídne Sachs, který je u obou variant i vzadu. Lusso je ovšem vybaveno již zmíněným systémem MVCSC (MV Chasis Stability Control), tedy poloaktivním podvozkem, který se uzpůsobuje dle aktuální situace (zrychlení, brzdění, náklon...).
Celá tahle sranda váží 194 kg na sucho, Lusso o 13 kilo víc.
Jó, opravdu pěkná motorka!

 

Triumph

Britové se rozjeli a nachystali si toho pro příští rok hodně, a to hlavně pro milovníky velkoobjemových cruiserů. V nabídce je totiž nová řada strojů včetně cruiseru s největším sériově vyráběným řadovým dvouválcem na světě o objemu téměř 1700 cm3. Všechny spojuje podobná stavba s nízkým sedlem, mohutnost a vzhled laděný do retra.
Nejmenším zástupcem je model America s dvouválcem o objemu „pouze“ 865 cm3 a výkonu 61 koníků. Typ America LT (Light Touring) je jakousi cestovní verzí s větším (demontovatelným) plexištítem, voděodolnými brašnami, cestovnějším sedlem a širokými plošinami místo stupaček.
Stejně velkým motorem disponuje také černočerný nebo grafitový cruiser Speedmaster.
To Thunderbird Commander už má motor s objemem 1699 cm3, produkujícím 94 koní v 5400 ot. a úctyhodných 151 Nm už v 3550 ot. Vše je tady velké a široké, včetně 22 l nádrže.
Opět vznikla i cestovní varianta Thunderbird LT, kde se uplatnily podobné změny jako na Americe – cestovní plexi, brašny, sedlo, opěrka, přídavná světla aj. Styl podtrhují radiální pneumatiky s bílými boky.
Oblíbený adventure bike Tiger 800XC se nyní nabízí také ve verzi Special Edition, jež vyniká pěknou barevnou kombinací černé a červené.
Triumph prozradil i něco ze svých budoucích plánů, kde mimo jiné figuruje nová dvěstěpadesátka.


KTM 1190 Adventure
KTM 1190 Adventure
KTM 1290 Super Duke R_1
KTM 1290 Super Duke R_1
KTM 1290 Super Duke R_2
KTM 1290 Super Duke R_2
KTM 1290 Super Duke R_3
KTM 1290 Super Duke R_3
KTM 1290 Super Duke R_4
KTM 1290 Super Duke R_4
KTM 1290 Super Duke R_5
KTM 1290 Super Duke R_5
KTM RC 390_1
KTM RC 390_1
KTM RC 390_2
KTM RC 390_2
KTM RC 390_3
KTM RC 390_3
MV Agusta Brutale 1090 Corsa_1
MV Agusta Brutale 1090 Corsa_1
MV Agusta Brutale 1090 Corsa_2
MV Agusta Brutale 1090 Corsa_2
MV Agusta Brutale California 2013
MV Agusta Brutale California 2013
MV Agusta Rivale_1
MV Agusta Rivale_1
MV Agusta Rivale_2
MV Agusta Rivale_2
MV Agusta Rivale_3
MV Agusta Rivale_3
MV Agusta Turismo Veloce 800_1
MV Agusta Turismo Veloce 800_1
MV Agusta Turismo Veloce 800_2
MV Agusta Turismo Veloce 800_2
MV Agusta Turismo Veloce 800_3
MV Agusta Turismo Veloce 800_3
MV Agusta Turismo Veloce 800_4
MV Agusta Turismo Veloce 800_4
MV Agusta Turismo Veloce 800_5
MV Agusta Turismo Veloce 800_5
MV Agusta Turismo Veloce 800_6
MV Agusta Turismo Veloce 800_6
MV Agustra Brutale 1090R
MV Agustra Brutale 1090R
Triumph Thunderbird LT_1
Triumph Thunderbird LT_1
Triumph Thunderbird LT_2
Triumph Thunderbird LT_2
Triumph Thunderbird_1
Triumph Thunderbird_1
Triumph Thunderbird_2
Triumph Thunderbird_2
Triumph Thunderbird_3
Triumph Thunderbird_3
Triumph Thunderbird_4
Triumph Thunderbird_4
Triumph Trophy_1
Triumph Trophy_1
Triumph Trophy_2
Triumph Trophy_2

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor