Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

MOTO LIVE TOUR 2015

Marek Olbert, redakce MotoRoute, 23.6.2015

 
Pokud aktuálně toužíte po svezení se na některých pro vás zajímavých modelech Aprilia a Moto Guzzi, bude třeba se objednat a individuálně testovací jízdu domluvit u některého z oficiálních dealerů. Jste-li z regionu Moravy, tým lidí z REPREmoto v Opavě vám jistě vyjde vstříc a váš požadavek pomůže vyřešit. Měl jsem to štěstí, že jsem stihl oficiální testovací akci a tudíž bylo z čeho vybírat i přesto, že půjčovní harmonogram byl velmi plný. Kdo si nestihl objednat testovací jízdu na webu www.aspirit.cz, stejně jako já, musel na místě využít pár volných políček seznamu, zapsat se a počkat na domluvený čas.
 
 
 
Aprilia Caponord 1200 Rally
 
Rozsáhlejší test asi nejzajímavější novinky tohoto roku Aprilia Caponord Rally se objeví zřejmě až v říjnovém čísle magazínu MotoRoute, pokud to bude dříve na stránkách www.motoroute.cz, budeme vás infomovat. Ve stručnosti však mohu říct, že v porovnání s předchozím testovaným modelem Caponord 1200 Travel Pack se u modelu Rally nejedná jen o facelift. Je to mnohem více. Zásadní pro turistiku a komfort je změna předního kola z původních 17" na nových 19", což má fakt hodně velký vliv.
 
 
V okolí Opavy je mnoho nevhodných cest pro silniční motorky, proto jsem si vybral jednu stejnou pro předchozí recenzi silničního modelu, stejně jako pro model Rally. Dlouhá šotolina s malými i velkými kameny končící sjezdem v né moc pevném hlíněném podkladu, sloužící místnímu zemědělskému družstvu pro odvoz hnoje na pole, je ideální místo pro porovnání. Loňský model jsem se zpoceným čelem protáhl tam a zpět, model Rally za výrazně vyšší rychlosti s úsměvem na tváři. 21" kolo je pro fakt echt offroad ježdění nenahraditelné, 19" však splní i mnohé tajné sny neuskutečnitelné se 17" koly. Spolu s větším předním kolem přibyly bezdušové ráfky s výpletem, což je samozřejmě výrazná estetická změna a také případná výměna prasklé špice bude levnější, než výměna či oprava rozbitého litého ráfku. Změnil se chladič, který je teď zakřivený právě s ohledem na nové kolo, velikost nastavitelného čelního štítu, nové jsou sériově montované přídavné LED boční světlomety, změnil se tvar ochranného rámu, přibyl kryt pod motorem, sériové 2x33 litrové kufry. Vyhřívané rukojetě oceníte nejne v chladném počasí a centrální stojan a tempomat sice najdete také u silničního modelu Travel, nenajdete však tyto pomocníky u klasické verze. Výfuk vypadá malinko jinak a má úžasný zvuk, jinak jsou oproti loňským modelům naohýbány také svody. Stále je zde možnost připojit smartphone s nainstalovanou originální aplikací, která umožňuje zobrazovat informace, jenž na standardním "budíku" nenaleznete. Informace o aplikaci najdete v recenzi silničního modelu Travel.
 
(foto nahoře) gumový měkký kryt navlečený na klíči, aby nepršelo, či neprášilo do spínačky, super!
 
Svezení je velmi příjemné, motor se 125 koňmi táhne od zdola nahoru pořád, je možné zvolit jednu z výkonových map SPORT - TOURING - RAIN, je zde vypínatelná kontrola trakce, fajnové brzdy vybavené dvoukanálovým vypínatelným ABS a elektronický podvozek ADD. Přední pneumatika má rozměr 120/70-19, je však schválený také rozměr 110/90-17 a zadní ne zrovna typickou 170/60-17, lze nahradit mnohem rozšířenějším rozměrem 150/70-17 a tak vybírat z mnoha více špuntových gum. Sedlo je v rozumné výšce 840 mm od země a nádž pojme 24 litrů, z toho 5 je rezerva. Vzhledem k tomu, že jsem ve stejném termínu testoval motocykl KTM1290 SuperAdventure, díky bezztrátovému časovému přesednutí z jednoho motocyklu na druhý musím říct, že Caponord mi lépe padne do ruky, je štíhlejší a nižší. 
 
Moto Guzzi Stelvio 1200
 
Stelvio nedrží krok se sportovním motorem Caponorda, tedy pokud máte nastavenou v hlavě klapku pudu sebezáchovy, ale krouťákem jsou si velmi podobní. Vyšší a rozměrnější těžiště nejsou ideální parametry na blbnutí, zato však můžete spoléhat na pevný trubkový rám, nastavitelnou Upside-down přední vidlici Marzocchi 45mm se zdvihem 170mm, zadní tlumič Sachs s nastavením odskoku a předpětí se zdvihem 155mm, což se zase projeví na dobré stabilitě na nerovné silnici. Přidejte k tomu vynikající chování motoru, který klidně a bez váhání reaguje při 4,500-7,500 ot./min. na jemné přidání plynu a máte vynikající cestovní motocykl na silnice a silničky i s nedobrým povrchem. Stelvio má hladký chod a předvídatelné chování i při otáčkách pod 3000, nelze však bez rozmyslu dát při nízké zařazené rychlosti plyn doplna. Reakce motoru k vyražení vpřed bude neochotná a vibrace vás donutí k podřazení. 
 
 
Řidičova ergonomie sezení je perfektní, navíc lze pohodlné sedlo jezdce nastavit do dvou různých výšek 820 a 840 mm pomocí gumových silentbloků, skvělé pro všechny postavy. Na Stelviu se nešetřilo a kvalitní komponenty najdete na celém motocyklu. Brzdy Brembo vpředu a vzadu dělají dobrou práci s vynikajícím pocitem při i agresivním zastavení a nemají žádné záškodnické reakce. Stelvio vypadá dobře v jakékoliv vzdálenosti, marně byste z blízka hledali nehezké svary na rámu, či jiné nedostatky, ostatně od Moto Guzzi by to asi jinak ani očekávat nešlo.  
 
MOTO GUZZI „Quattrovalvole“ V2 90° 4-taktní podélně uložený motor
chlazení vzduch-olej
SOHC – 4 ventily na válec
kombinovaný rozvod: řetěz – zdvihátka – paralelní vahadla
maximální výkon 77,3 kW (105 k) při 7.250 ot./min.
točivý moment 113 Nm při 5.800 ot./min.
 
ATC - kontrola trakce s možností deaktivace
dvoukanálové ABS Continental s možností deaktivace
 
benzínová nádrž na 32 litrů
nastavitelné přední plexisklo
dvě 12V zásuvky
úložný prostor pod sedlem spolujezdce
nosič zadního kufru ve standardu
boční i hlavní stojan ve standardu
přístrojová deska se všemi důležitými informace: okamžitá rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplota, dva denní tripy, průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřeba, imobilizér s možností zadání osobního 
a hlavně... Stelvio má KARDAN !!!
 
 
Moto Guzzi Eldorado a Audace
 
Obě novinky z Mandello del Lario, prezentované na loňské EICMA, jedna od pohledu pohodlný cruiser, druhá s výrazem agresivního drsňáka, jsou konečně k dispozici, a vy si tak můžete domluvit u svého obchodníka testovací jízdu. 
 
 
Na Moto Guzzi Eldorado sedíte jako doma na křesle, velké chromované řídítka, nízké těžiště, tichý motor. Eldorado je ten typ motorky, kdy chcete jet pomalým tempem a užívat si okolní krajinu. Případné vzniknuvší nepříjemné vibrace jsou ihned filtrovány pomocí systému uchycení motoru v podobě pružných silentbloků, což zachovává vlastní tuhost rámu. Eldorado je relax, tak jak někteří z nás tento pojem používají při absolutní pohodě. Motor táhne velmi dobře, což je u točivého momentu 120 Nm už při 2.750ot./min. zcela bez potřeby vysvětlování. Nejsem si jist, jestli Eldorado potřebuje tři režimy výkonových map SPORT-TOURING-RAIN, protože odezva motoru na přidání plynu je přes brutální krouťák decentní a dávkovatelná a celkový pocit na motorce vás ani nenutí jezdit jako čert na koze. Ale je fakt, že řídíte honosný, kvalitně udělaný motocykl a k němu už dnes elektronika, jako je třeba sériově integrovaný tempomat, tak nějak patří. Řídit tenhle křižník je opravdu zážitekTECHNICKÁ DATA
 
 
Moto Guzzi Audace je oproti svým sestrám pocitově vyšší a sedlo je užší a mohla by být použita i do lehkého terénu. Rozumějte blbá cesta, nebo slušná polňačka cestou na piknik. I přestože jsou motory identické, ba dokonce pramaetry výkonu také, byly zde zřejmě upraveny základní výkonové mapy a rozdíl je znatelný. Audace rychleji a drsněji reaguje na přidání plynu a je to, jak jsem již psal výše, agresivní drsňák. Hlavně vzhled evokuje potřebu se s touhle motorkou jen tak nekochat, ale dát ji pořádně za uši na nějaké vlásence za městem. Styčná plocha z vozovkou bude díky širokým pneumatikám 130/70-18 a 200/65-16 dostatečná, možná trochu omezující pro velmi rychlé zatáčení, ale jako se superbikem na tom nikdo jezdit nebude. Jako správny "musclebike" má rovná mohutná řídítka a k drsnějšímu stylu jízdy trochu navádějí i hliníkové mohutně se tvářící ráfky. Motorka na neděli, na kafe, taky s klidem na pořádně dlouhou pánskou jízdu. TECHNICKÁ DATA
 
K modelům Eldorado a Audace teď při jejich koupi jako dárek zdarma dostanete příslušenství v hodnotě 50.000 Kč a bližší informace zjistíte přímo u importéra, nebo u prodejce REPREmoto v Opavě.
 

MotoLive-REPREmoto2015
MotoLive-REPREmoto2015
MotoLive-REPREmoto2015 (1)
MotoLive-REPREmoto2015 (1)
MotoLive-REPREmoto2015 (10)
MotoLive-REPREmoto2015 (10)
MotoLive-REPREmoto2015 (11)
MotoLive-REPREmoto2015 (11)
MotoLive-REPREmoto2015 (12)
MotoLive-REPREmoto2015 (12)
MotoLive-REPREmoto2015 (13)
MotoLive-REPREmoto2015 (13)
MotoLive-REPREmoto2015 (14)
MotoLive-REPREmoto2015 (14)
MotoLive-REPREmoto2015 (15)
MotoLive-REPREmoto2015 (15)
MotoLive-REPREmoto2015 (16)
MotoLive-REPREmoto2015 (16)
MotoLive-REPREmoto2015 (17)
MotoLive-REPREmoto2015 (17)
MotoLive-REPREmoto2015 (18)
MotoLive-REPREmoto2015 (18)
MotoLive-REPREmoto2015 (19)
MotoLive-REPREmoto2015 (19)
MotoLive-REPREmoto2015 (2)
MotoLive-REPREmoto2015 (2)
MotoLive-REPREmoto2015 (20)
MotoLive-REPREmoto2015 (20)
MotoLive-REPREmoto2015 (21)
MotoLive-REPREmoto2015 (21)
MotoLive-REPREmoto2015 (22)
MotoLive-REPREmoto2015 (22)
MotoLive-REPREmoto2015 (23)
MotoLive-REPREmoto2015 (23)
MotoLive-REPREmoto2015 (25)
MotoLive-REPREmoto2015 (25)
MotoLive-REPREmoto2015 (26)
MotoLive-REPREmoto2015 (26)
MotoLive-REPREmoto2015 (27)
MotoLive-REPREmoto2015 (27)
MotoLive-REPREmoto2015 (28)
MotoLive-REPREmoto2015 (28)
MotoLive-REPREmoto2015 (29)
MotoLive-REPREmoto2015 (29)
MotoLive-REPREmoto2015 (3)
MotoLive-REPREmoto2015 (3)
MotoLive-REPREmoto2015 (30)
MotoLive-REPREmoto2015 (30)
MotoLive-REPREmoto2015 (31)
MotoLive-REPREmoto2015 (31)
MotoLive-REPREmoto2015 (32)
MotoLive-REPREmoto2015 (32)
MotoLive-REPREmoto2015 (33)
MotoLive-REPREmoto2015 (33)
MotoLive-REPREmoto2015 (4)
MotoLive-REPREmoto2015 (4)
MotoLive-REPREmoto2015 (5)
MotoLive-REPREmoto2015 (5)
MotoLive-REPREmoto2015 (6)
MotoLive-REPREmoto2015 (6)
MotoLive-REPREmoto2015 (7)
MotoLive-REPREmoto2015 (7)
MotoLive-REPREmoto2015 (8)
MotoLive-REPREmoto2015 (8)
MotoLive-REPREmoto2015 (9)
MotoLive-REPREmoto2015 (9)
vychytavka_krytka_proti_desti
vychytavka_krytka_proti_desti