www.voge-bikes.cz


Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Yamaha Pro MX Tour 2022

Zdeněk Gottvald, 3.11.2021

Na začátku října se díky pražské pobočce Yamaha Motor Europe v motokrosovém areálu v Pacově uskutečnilo představení její kompletní dospělé motokrosové mašinerie pro rok 2022. A k mé velké radosti jsem měl možnost všechny novinky otestovat i já. 

Díky perfektní organizaci Martina Tománka i Jirky Čepeláka a jeho týmu vše proběhlo, i přes veliký zájem, naprosto perfektně. Vše, co budu o jednotlivěch modelech psát, jsou jen moje subjektivní pocity a postřehy z jízdy na těchto modrých a černých strojích.

Yamaha Pro MX Tour 2022

 

YZ125 Monster

Vrátil jsem se v čase a začal postupně od juniorské pily. Tady musím pochválit Yamahu, že stále pokračuje ve vývoji a vylepšeních dvoutaktních motorek, už jako jediná z Japonců.

Dváca je opravdu skvělá. Nebudu zde vyjmenovávat všechny změny, kterých bylo provedeno na tomto stroji úplně nejvíc, zejména na motoru. Všechny jsou ale opravdu znát. Motor se od nižších otáček daleko líp dostává do těch vyšších, kde se dá využít jeho maximální výkon. K jízdnímu komfortu přispívají velice dobře nastavené tlumiče Kayaba a brzdy Nissin. Všem, nejen juniorům, můžu jen doporučit.

Yamaha YZ 125 Monster

 

YZ250 Monster

Dalším skvělým počinem v práci vývojářů Yamahy je dvoutaktní dvěpade. Novinky na motoru i podvozku se povedly. Motor reaguje přesně na otočení plynu a svým průběhem se blíží ke čtyřtaktům. Bude vyhovovat jak závodníkům s agresivním stylem, přecházejícím třeba z YZ125, tak i pohodlnějším jezdcům zvyklých na čtyři doby.

Navíc je to stále svou stavbou lehká hračka a přináší velkou radost z jízdy. Nejen díky velice flexibilnímu motoru, ale i podvozku, kterému se dá jen máloco vytknout. Na ryze motokrosové dvoutaktní 250 jsem se už dlouho nesvezl a z této jsem byl opravdu nadšený.

Yamaha YZ 250 Monster

 

YZ250F

Ve čtyřtaktech Yamaha vždy byla průkopníkem nových technologií a určovala směr. A drží se toho stále. I když neudělala tolik změn jako u dvoutaktů, tak to jistě nezhoršilo její konkurenční schopnosti vůči konkurenci.

Menší ze sourouzenců hned padne do ruky a těžko se hledají chyby, jak na motoru, tak na podvozku. Už takto sériová je plně připravená na maximální závodní zatížení. Jízda na ní mě moc bavila. Fungovala přesně podle mých představ - motor, podvozek i brzdy.

Jako bonus je mobilní aplikace nastavení map motoru, ale musím říct, že jsem žádné velké změny nepocítil.

Yamaha YZ 250 F

 

YZ450F

To samé, co jsem psal o 250F, platí i o 450F. Okamžitě sedne a vše funguje, jak má. Těžko se hledají chyby.

Jízda na ní byla pro mne pohodlnější. Přebytek výkonu odpustí jakékoliv zaváhání. Není tak neposedná jako menší sestra a závodit na ní může každý, kdo se na ni cítí.

Yamaha YZ 450 F

 

YZ450F GYTR

Tady jsou všechny ty příplatkové věci dost znát. Především pro ty, kteří opravdu chtějí ze 450 dostat ještě víc. A určitě si to užijí, jako já. Naprosto plnohodnotná závodní motorka na nejvyšší úrovni!

Chybu jsem našel jen u sebe... slabší fyzička... Jinak bych si i tento skvost nepochybně užíval ještě daleko víc!

Yamaha YZ 450 F GYTR

 

YZ250F GYTR

To nejlepší na konec. S touto motorkou jsem se nemohl rozloučit. Všechny GYTR doplňky, hlava, sání, filtr, zapalování, atd. atd. posunuly YZ250F zase o kus dál. Ani se nedivím, že už dnes má Yamaha titul mistra světa v motokrosu. Prostě skvělá!

Rozmazlený ze všech předchozích jízd jsem se dostával do motokrosové extáze...

Yamaha YZ 250 F GYTR