Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Ducati den 2016

Lukáš Princ, 2.5.2016

V pátek 29. dubna se konalo novinářské zahájení letošní DUCATI TOUR 2016. Zúčastnil jsem se jako nováček v tomto směru. Jezdím už celkem dlouho na všem možném, co se dá považovat za motorku, ale z pohledu novináře to byla premiéra.

Počasí se po celkem chladných dnech konečně trochu umoudřilo a bylo docela příjemně na ježdění. Z modelové řady byly k dispozici Multistrada, Multistrada Enduro, Diavel, XDiavel, Panigale 959, Monster 821 a Monster 1200R.
Kromě Diavela a starších Monsterů jsem zatím neměl s žádným z modelů tu čest.

Nebylo bohužel dostatek času na komplexnější testování. Musel jsem se spokojit s krátkým seznámením, kolem půl hodiny na každý model, a silnicemi v okolí Milína na Příbramsku, kde se již po několikáté akce konala. Díky zkušenějším kolegům, kteří mě navedli na celkem pěkný „okruh“, kde bylo pár hezkých zatáček, různé typy asfaltu, železniční přejezdy, i kus vyštěrkované cesty, bylo ježdění příjemně rozmanité.

 

Multistrada

Jako první jsem osedlal Multistradu, cestovní stroj se sportovními možnostmi :-). Všestranná, příjemná motorka s výkonem i podvozkem pro široké možnosti využití, díky možnosti změn jízdních režimů, ale základem je to typický cestovatel.

Jízdní vlastnosti jsou nastavitelné ve čtyřech základních jízdních režimech, jež se dají dále individuálně nastavovat. Ze čtyř předdefinovaných režimů jsem volil pouze Touring a Sport, dále jsem se podrobnějším nastavením nezabýval. Velmi příjemné jsou brzdy, které se velice dobře dávkovaly.

Celkový dojem z Multistrady je velmi pozitivní.

 

Panigale 959

Jako další jsem vyzkoušel Panigale 959. To je čistokrevný sporťák, designem, výkonem, brzdami i podvozkem, až jsem se chvilkami zamýšlel, jestli vůbec patří na obyčejnou českou silnici.

Na pěkném rovném asfaltu je to krásný zážitek z ježdění, dovolil bych si to „nazvat prknem na kolejích“, ale při výmolech a nerovnostech, kterých je na silnicích více než by kdokoliv z nás chtěl, nadšení opadá. Tuhý podvozek a tvrdá sedačka přizpůsobená výhradně pro sportovní jízdu trochu snižují celkový dojem. Při průjezdu zatáčkou se zvlněným asfaltem ve větší rychlosti nic příjemného.

Podle mého osobního názoru ideální na okruh. Pro každodenní ježdění, nebo delší cestování, bych ji rozhodně nevybral.

 

Diavel a XDiavel

Následoval Diavel a XDiavel. Snad prominete, že je trochu spláchnu dohromady. O Diavelu i Xku bylo napsáno hodně od daleko větších a renomovanějších odborníků. Nedá se jim odepřít specifický a propracovaný vzhled, spojený s výkonem a technologiemi. Někdo je nenávidí, jiný miluje a někdo jim nepřišel na chuť, jako já :-).

 

Monster 821

Monster 821 pro mě byl po Diavelech jako přestup na jinou planetu. Z celé řady jsou mi Monstry nejblíže. Radost pro oko, a když nasednu, cítím, že to bude ono! Pár metrů jízdy stačí k tomu, aby se mi objevil rohlík od ucha k uchu. Jízda je radost a baví! Nějak i zapomínám, že mám vlastně testovat.

Vše funguje jak má, nemám problém dobrzdit ani při ostřejší jízdě a hned zase plný plyn a Monster vyrazí. Výborně manévruje i v malých rychlostech a zatáčky seká jedna radost.

Vůbec jsem neřešil nastavování režimů Urban nebo Touring, od začátku do konce na Sport :-). Dal jsem si dvě kolečka a ani potom se mi nechtělo Monstříka vracet.

 

Monster 1200R

Jako poslední na mě čekal Monster 1200R. To je prostě raketa na kolech :-). Krasavec vyzařující adrenalin v každém detailu. Čistokrevné sportovní náčiní.

Je to sice Monster, ale ve srovnání s 821 je to motorka z jiné dimenze. S Rkem se asi nedá jezdit v klidu dle předpisů. Stále něco v hlavě nutí tahat za plyn, odlehčovat přední kolo na každém výjezdu a horizonty po zadním :-).  Byl to pro mě bonbónek na závěr dne.

 

Závěrem

Pro mě jsou vítězové dne: Multistrada pro svou universálnost a cestovní ambice, Monster 821 pro krásu a hravost a Monster 1200R mě napumpoval adrenalinem až do večera.

Jediné, co mě mrzelo, že na žádné motorce nebyl budík s ručičkou. Kompletní řada k testování je vybavena displeji s čárkami a digi číslíčkama, a já ručičky tak rád... :-)

Foto: David Bodlák






Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor