Ducati, redakce MotoRoute, 9.10.2025

V rámci nejnovějšího ročníku Ducati World Premiere 2026 představuje výrobce z Borgo Panigale novou Multistradu V4 Rally, která se ve verzi pro rok 2026 stává ještě více světoběžnickou. Tato nová Rally je výsledkem let vývoje rodiny Multistrada V4, modelu, s nímž Ducati jako první představila v tomto segmentu motor V4 odvozený z MotoGP s protiběžným klikovým hřídelem, spolu s radarovými systémy, jako je adaptivní tempomat a systém sledování mrtvého úhlu.
Doma na jakékoli silnici
Multistrada V4 Rally, která dodržuje své jméno, je motocykl, který dále zlepšuje své schopnosti zvládat jakoukoli silnici. U modelu V4 Rally 2026 je poloaktivní odpružení s dlouhým zdvihem (200 mm) řízeno vylepšenou strategií Adaptive Skyhook DSS (Ducati Semiactive Suspension) EVO se zavedením nových funkcí, které dokáží opět zvýšit laťku pohodlí a efektivity.
Multistrada V4 Rally potvrzuje a vylepšuje funkce automatického řízení předpětí odpružení, které zajišťují konstantní nastavení bez ohledu na přítomnost samotného jezdce, spolujezdce nebo zavazadel, a tím udržují správné rozložení hmotnosti. Jezdec nyní může měnit odezvu odpružení i za jízdy, bez ohledu na zvolený jízdní režim, pro větší pohodlí při uvolněné jízdě nebo pro větší oporu a zpětnou vazbu při zdolávání zatáček na horské silnici. U nového modelu Multistrada V4 Rally dokáže adaptivní systém DSS EVO v daném okamžiku pochopit charakteristiky projížděné trasy a styl jízdy jezdce a upravit hydraulickou kalibraci odpružení tak, aby zajistil nejlepší ovladatelnost a pohodlí na základě situace.

Díky zavedení algoritmu DVO (Ducati Vehicle Observer) je Multistrada V4 Rally vybavena také elektronickým ovládáním, které dokáže pracovat s větší přesností. Tato funkce přesněji odhaduje polohu motocyklu v prostoru a jeho celkovou hmotnost a simuluje vstup ze 70 senzorů, které doplňují data poskytovaná inerciální platformou. Systém Ducati Vehicle Observer, vyvinutý společností Ducati Corse v MotoGP, zdokonaluje chování ABS Cornering a Ducati Wheelie Control (DWC). Elektronický kombinovaný brzdový systém (ECB), který lze odpojit a díky systému DVO disponuje vylepšenou funkčností, moduluje účinek předních a zadních brzd, aby vždy zaručil ideální výkon, nyní i v závislosti na zatížení.

Multistrada V4 Rally 2026 je vybavena funkcí brzdění zezadu dopředu, která také aktivuje přední brzdu, když je ovládána pouze zadní brzdová páka, stejně tak ovládá zadní brzdu, když je zmáčknutá přední. Tato funkce, představená u modelu Multistrada V4 2025, byla optimalizována pro podvozek Rally a zdokonalena ve svém fungování, čímž se snižuje náklon motocyklu během brzdění a zvyšuje se tak pohodlí, zejména při jízdě se spolujezdcem.
Bezpečnost a technologie
U modelu Multistrada V4 Rally 2026 je radarová sada představená u prvního modelu V4 2021 doplněna funkcí varování před čelní srážkou (FCW), která upozorní jezdce na možné kolize s vozidlem vpředu pomocí vyskakovacího okna na palubní desce.
Multistrada V4 Rally 2026 také nabízí jezdci lepší viditelnost při jízdě v noci díky zatáčkovým světlům Ducati a efektivnějšímu sdruženému světlometu, který snižuje stín před předním kolem. Nová funkce Coming Home navíc umožňuje ponechat potkávací světla zapnutá ještě několik sekund po vypnutí zapalování, což usnadňuje otevírání garážových vrat při návratu domů ve tmě. Brzdové světlo Ducati, které aktivuje vysokofrekvenční bliknutí zadního brzdového světla při prudkém zpomalení, zvyšuje viditelnost motocyklu pro osoby jedoucí za ním. A konečně, možnost montáže zadního mlhového světla jako příslušenství zvyšuje bezpečnost za dnů se špatnou viditelností.
Nová Multistrada V4 Rally se snáze ovládá při manévrování z klidu a při nízkých rychlostech díky zavedení automatického spouštěcího zařízení, které je nyní vybaveno diferencovanou strategií pro jízdu na silnici a v terénu. Motocykl se rychle a automaticky „sníží“, když rychlost klesne pod 10 km/h. Když jezdec zrychlí a překročí 50 km/h na silnici nebo 20 km/h v terénu, motocykl se automaticky vrátí do své normální výšky podvozku. Systém funguje automaticky nebo jej může jezdec deaktivovat.
6,5palcová barevná TFT palubní deska byla aktualizována v uživatelském rozhraní a nabízí efektivnější a všestrannější ovládání odpružení. Systém si přirozeně zachovává funkci navigace v mapě díky aplikaci Ducati Connect, která také podporuje používání telefonu pro přijímání hovorů nebo poslech hudby s použitím helmy vybavené interkomovým systémem. Rozhraní pro výběr úrovně vyhřívání rukojetí a volitelného sedadla je nové a intuitivnější.
Pohodlné pro jezdce i spolujezdce
Multistrada V4 Rally je ideální motocykl pro jízdu ve dvou a byl navržen tak, aby maximalizoval pohodlí jezdce i jeho spolujezdce. Ve srovnání s Multistradou V4 ??nabízí čelní sklo, které je o 40 mm širší a 20 mm vyšší, větší ochranu. Poloha úchytů na kufry byla navržena tak, aby spolujezdci poskytovala dostatek prostoru pro nohy, který si ho také užívá.Větší opora a pocit robustnosti díky hornímu kufru díky litému podpěře. Navíc díky dostupnosti různých výšek sedadla pro jezdce i spolujezdce a sníženému odpružení lze Multistradu V4 Rally přizpůsobit jakékoli konfiguraci pro dvě osoby.
Pro usnadnění nakládání a vykládání bočních kufrů a zjednodušení údržby je standardem středový stojan, nyní navržený pro ještě snazší zvedání motocyklu. Pro další zvýšení pohodlí jsou nyní standardem také vyhřívané rukojeti s pěti teplotními úrovněmi.
Motor a podvozek
Motor V4 Granturismo o objemu 1 158 cm3 poskytuje výkon 170 koní (125 kW) při 10 750 ot./min a 121 Nm (12,3 kgm) při 8 750 ot./min s obzvláště lineární křivkou točivého momentu, která zajišťuje plynulou a progresivní odezvu v celém rozsahu otáček. Výkon tohoto motoru v kombinaci s celkovou hmotností pouhých 66,7 kg umožňuje modelu V4 Granturismo potvrdit svou pozici měřítkem výkonu a nízké hmotnosti v celé kategorii. Tyto hodnoty jsou kombinovány s propracovanými technickými řešeními, jako je protiběžný klikový hřídel, odvozený ze zkušeností Ducati Corse v MotoGP, který pracuje „proti“ gyroskopické setrvačnosti kol, a také s křivkami točivého momentu vyhrazenými pro každý jednotlivý převodový stupeň, což kombinuje plynulý přenos výkonu v nízkých otáčkách, robustní točivý moment ve středních otáčkách a výkon ve vysokých otáčkách. Motor V4 Granturismo je navíc vybaven rozšířenou funkcí deaktivace zadních válců, která udržuje zadní řadu válců deaktivovanou při nízkých otáčkách, což prospívá spotřebě paliva a emisím.
U modelu Multistrada V4 Rally je motoru nápomocen nový systém Ducati Quick Shift (DQS) 2.0. Tento systém využívá systém založený výhradně na senzoru úhlové polohy řadicí páky, což umožňuje řadicí tyč bez mikrospínačů a nabízí jezdci bezprostřednější pocit s kratším chodem.
Pokud jde o podvozek, Multistrada V4 Rally si zachovává svůj lehký a kompaktní hliníkový monokokový rám s oboustrannou kyvnou vidlicí z litého hliníku namontovanou na přemístěném, výše umístěném čepu, což zvyšuje účinek proti prohýbání odpružení pro přesnější a efektivnější ovládání i při plném zatížení. Za stejným účelem byl brzdový systém vylepšen větším 280mm zadním brzdovým kotoučem.
Multistrada V4 Rally je nabízena výhradně s lehkými bezdušovými paprskovými koly, která přispívají ke zlepšení dynamického výkonu motocyklu. Jsou standardně vybavena senzorem TPMS , který zobrazuje tlak v pneumatikách na palubní desce.
Nová Ducati Multistrada V4 Rally je k dispozici ve třech různých úrovních výbavy:
* Radar s adaptivním tempomatem, detekcí mrtvého úhlu a varováním před čelní srážkou
* Adventure Travel & Radar s hliníkovými bočními kufry a vyhřívanými sedadly jezdce a spolujezdce
* Full Adventure doplňuje tento balíček homologovaným tlumičem výfuku Akrapovic a předním blatníkem z uhlíkových vláken
Příslušenství a oblečení
Kromě špičkového standardního balíčku nabízí Multistrada V4 Rally také širokou škálu příslušenství. Kromě různých sedadel, která splňují ergonomické potřeby jezdce a spolujezdce, je k dispozici několik možností ochrany proti větru a také řešení pro zavazadla, určená jak pro palivovou nádrž, tak pro zadní desku – horní kufr nebo měkká brašna – pro ty, kteří si přejí dále vylepšit všestranné cestovní schopnosti Multistrady V4 Rally.
Hliníkové kufry, které jsou k dispozici jako příslušenství a standardně u výbav Adventure Travel & Radar a Full Adventure, jsou nyní vybaveny novým zámkem, který umožňuje otevírání a zavírání kufrů bez použití klíče, a to i po vyjmutí z motocyklu, čímž se zvyšuje jejich praktičnost a všestrannost.
Ducati také speciálně navrhla některé kusy oblečení, abyste si mohli plně vychutnat cestovní schopnosti motocyklu Multistrada V4 Rally. Například letní outfit Tour Summer se vyznačuje velkými ventilačními zónami, odnímatelnými rukávy a třemi nezávislými vrstvami, včetně termoizolace a nepromokavé membrány, pro pohodlí za každého počasí. Nebo outfit Strada C5 vyrobený z pohodlné a odolné strečové tkaniny s modulární tepelnou ochranou díky odnímatelné vnitřní membráně Gore-Tex® a vnitřní péřové bundě, kterou lze po zaparkování motocyklu použít i samostatně.
Dostupnost a barvy
Dodávky modelu Multistrada V4 Rally 2026 začnou v Evropě v listopadu 2025, poté budou následovat Spojené státy (prosinec 2025) a Japonsko/Austrálie (leden 2026).
Ducati Multistrada V4 Rally 2026 je k dispozici ve dvou barevných stylech:
* Ducati Red/Brushed Aluminum s černými paprskovými koly
* Jade Green/Brushed Aluminum se zlatými paprskovými koly
(obě s palivovou nádrží z kartáčovaného hliníku)