Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Tiskové zprávy

Nová Suzuki V-Strom 800DE

Suzuki a redakce MotoRoute, 9.11.2022

Jak jsme vás již informovali na sociálních sítích, společnost Suzuki Motor Corporation představila na milánské výstavě EICMA 2022 nový model V-Strom 800 s řadovým dvouválcem, a spolu s ním pak i street fighter GSX-8S se stejnou pohonnou jednotkou.

Osmisetkubíkový motor byl zcela nově vyvinut a umožní Suzuki konkurovat jiným řadovým dvouválcům ve střední třídě. Je lehký, kompaktní a má nízké vibrace, zejména díky použití unikátního patentovaného systému Suzuki Cross Balancer se dvěma vyvažovacími hřídelemi, umístěnými v úhlu 90° ke klikovce.

Nový V-Strom 800DE je navržen tak, aby byl univerzálním strojem nejen pro dobrodružné cestování, ale i k jízdě po městě, či ke každodennímu dojíždění do práce.

Suzuki V-Strom 800DE

Elektronický řídící systém S.I.R.S (Suzuki Intelligent Ride System) zahrnuje také kontrolu trakce, která má kromě tří obvyklých režimů i terénní režim G (gravel), nebo se dá úplně vypnout. Obdobně ABS má 2 režimy, ale také se dá na zadním kole vypnout. Díky SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) si jezdec může zvolit ze 3 map motoru. Kokpit je osazen 5" barevným TFT displejem. Větrný štítek je nastavitelný do 3 poloh.

Přední i zadní odpružení je nastavitelné, přední kolo má 21" a stroj je vybaven pneumatikami s částečně terénními ambicemi.

Suzuki V-Strom 800DE

V-Strom 800DE bude dostupný ve 3 barvách:

  • žlutá Champion Yellow No. 2 (YU1)
  • šedá Glass Mat Mechanical Gray (QT7)
  • černá Glass Sparkle Black (YVB)

Suzuki V-Strom 800DE

Suzuki V-Strom 800DE

Suzuki V-Strom 800DE

Prodej modelu V-Strom 800DE má začít od února 2023 (u modelu GSX-8S od března). Česká cena v tuto chvíli (listopad 2022) nebyla stanovena.

 

Suzuki V-Strom 800DE - technické údaje

Motor

Čtyřtaktní řadový kapalinou chlazený dvouválec, DOHC, 4 ventily na válec
kliková hřídel s přesazením 270°
Vrtání x zdvih: 84,0 mm x 70,0 mm
Zdvihový objem: 776 cm3
Kompresní poměr: 12,8 : 1
Nejvyšší výkon: 62 kW při 8 500 ot/min
Nejvyšší točivý moment: 78 Nm při 6 800 ot/min
Elektronické zapalování
Elektronicky řízené vstřikování
Elektrický startér
Tlakové oběžné mazání s mokrou skříní
Šestistupňová převodovka
Obousměrný quickshifter
Olejová náplň: 3,9 l
Spotřeba paliva: 4,4 l/100 km (WMTC)
Emise CO2: 104 g/km (WMTC)

Podvozek

Přední obrácená teleskopická vidlice Hitachi Astemo (Showa) s vinutými pružinami a hydraulickým tlumením, nastavitelné předpětí, útlum stlačení i odskoku, zdvih 220 mm
Zadní tlumič Hitachi Astemo (Showa) s přepákováním, nastavitelné předpětí, zdvih 220 mm
Záklon / stopa: 28° / 114 mm
Drátová kola 17 a 21"
Přední brzdy: Dva plovoucí kotouče 310 mm
Zadní brzda: Jeden kotouč 260 mm, jednopístkový třmen
Přední pneu: 90/90-21M/C 54H Dunlop Trailmax Mixtour s duší
Zadní pneu: 150/70R17M/C 69H Dunlop Trailmax Mixtour s duší

Suzuki V-Strom 800DE 

Rozměry a hmotnosti

Délka: 2 345 mm
Šířka: 975 mm
Výška: 1 310 mm
Rozvor: 1570 mm
Světlá výška: 220 mm
Výška sedla: 855 mm
Palivová nádrž: 20 l
Pohotovostní hmotnost: 230 kg

Suzuki V-Strom 800DE