Nacházíte se: CESTOPISY / Zahraniční cestopisy

MONGOLSKO spodem tam a horem zpatky

Jan Dufek, 7.1.2011

Motoexpedice MONGOLSKO – spodem TAM a horem ZPÁTKY.

 
Fakta (aktualizace):
Samotná cesta je plánována přes následující státy: Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, Turecko, Irán, Turkmenistán, Uzbekistán, Tádžikistán, Afganistán, Kyrgyzstán, Kazachstán, Ruská federace, Mongolsko, Bělorusko a Polsko. Celková délka kolem 25.000 km.
 
Termín: 05/2011 – 07/2011    
Plánovaná mapa trasy expedice ZDE
(po klinuti pockat do nacteni mapy)

 

     Uběhlo pár měsíců, co jsem napsal tento článek http://www.motoroute.cz/clanek/231-mongolsko-2011--pripravy.aspx a mám zase další novinky z přípravy.

     Na podzim jsem oslovil některé dodavatele doplňků na motorku a vybavení, zda by je neoslovila plánovaná expedice z pohledu reklamy. Jednoduše jsem napsal dopis, který obsahoval stručné informace o cestě motoexpedice, informace o mé osobě s následujícím obsahem:
1.      informace o mé osobě
2.      cíl a popis expedice
3.      termín konání expedice
4.      návrh propagace expedice ve vztahu partnerovi
5.      podpora ze strany partnera
 
     Světe div se, ale zas tak úplně špatně jsem nedopadl a nějaká ta spolupráce se podařila dohodnout. V mém případě firmy podporují expedici nějakým zbožím s částečnou spoluúčastí.
 
     U firmy TOURATECH (www.touratech.cz) jsem po konsultaci s Milanem Holým připravil seznam výbavy pro mé BMW F800GS, která si myslím dopomůže ke zdárnému konci cesty.
Pořídil jsem si nové přední a zadní progresivní pružiny od HYPERPRO, přední štít Desierto F fairing, BMW engine guard, Hard Part radiator (zpevnění chladiče), Neopren Fork Protector a hlavně navigaci GARMIN Zumo 660 vč. Zamykatelného držáku, která mě povede při cestě. V garáži jsem se pustil do montování a šlo to vcelku jednoduše. Ke každému z doplňků je přiložený podrobný plán montáže s fotkami, takže to zvládne i domací kutil.
     Pojedu na gumách zn. MITAS. Budu vyrážet na E07 a sebou povezu E10 přivázané k motorce. Celková trasa je kolem 25tis km, takže pokud je budu trochu šetřit, mělo by vydržet na celou cestu.
     S ROCKPOINTEM a HANNAH jsem dohodl určitou spolupráci na outdoorové vybavení. Předpokládám stan, spacák, benzinový vařič a nějaké funkční prádlo.
     Ještě se pokusím sehnat nějakou výbavu k motorce, typu olej, pumpičku, motokrosovou helmu apod. Upřímně každá koruna dobrá:)
 
 
     Prosinec mě stál hodně času s prací na itineráři, ze kterého vyšly jednotlivé dny předpokládaného průjezdu jednotlivými státy vč. celkového počtu km. To vše je nezbytné pro sestavení podrobného itineráře pro jednotlivá víza do států, kde jsou potřeba. Abych dostal navazující vízum, musím již mít předchozí. Skoro všechny postkomunistické státy toto vyžadují, tedy např. abych dostal vízum do Uzbekistánu, musím již mít vízum z Turkmenistánu..atd.
 
     Celou cestu jsem plánoval v programu MapSource který je součástí navigace Garmin. Podařilo se mi stáhnout z internetu routovatelné a vcelku podrobné mapy Turecka, Iránu, Afghánistánu, Kazachstánu, Ruska, vše včetně názvů ulic měst.
     Pro ostatní státy jsem použil světovou mapu (World Map v4) také od Garminu. Často jsem využíval program Google Earth. Výhodou Google Earth je možnost routování přímo v samotném programu (funkce “Trasa odsud -> Trasa sem”). Takto vygenerovanou trasu s příponou kml lze pomocí programu GPSBabel zkonvertovat do Garminovkého formátu gdb a zobrazit v MapSource. K editaci jednotlivých map pro MapSource jsem použil programy MapSetToolKit, GmapTool a cGPSmapper. Všechny tyto programy jsou zdarma na internetu. Sice mi trvalo nějakou dobu, než jsem se naučil s těmito programy pracovat, ale nedokážu si nyní práci s bez nich představit. Podrobnější popis funkcí a práci s nimi nechám na později, pokud by byl případně zájem.

     První týden v lednu jsem odstartoval žádosti pro víza na jednotlivých ambasádách. Jelikož nemám takové zkušenosti s žádostmi, oslovil jsem z firmu MORAVIA CONTACT (http://moravia-contact.cz/), kteří se touto problematikou zabývají. K některým žádostem je stále potřeba zvací dopis, což sám nedokážu zajistit.


Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor